Psikolojik sermayeyi desteklemeye yönelik çalışmalar kurumsal itibarın artmasına sebep olarak görülerek, psikolojik sermayenin kurumsal itibar üzerinde pozitif etki oluşturacağı varsayımı ile bu çalışma gerçekleştirilmiştir. Psikolojik sermaye ile kurumsal itibar ilişkisi denilince örgüt üyelerinin psikolojik sermaye düzeyleri ile yine örgüt üyelerinin kurumu algılarken zihinlerinde canlanan itibar olgusu arasındaki ilişkiden söz edilmektedir dolayısıyla çalışma kapsamında bu ilişki bütün yönleri ile inceleme alanı bulmuştur. Daha detaylı söz etmek gerekirse psikolojik sermayenin alt boyutları; öz yeterlilik, umut, iyimserlik ve dayanıklılık ile kurumsal itibarın alt boyutları olan duygusal çekicilik, vizyon ve liderlik, hizmet ile ürünler, sosyal sorumluluk, çalışma alanı ve ekonomik performans arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini ise evren içerisinden kolayda örneklem yöntemi ile seçilen Giresun Üniversitesi merkez ve diğer ilçelerdeki birimlerde idari personel olarak görev yapan 203 katılımcı oluşturmaktadır. Yapılan analizlerde; araştırmaya katılanların sosyo-demografik özelliklerin belirlenmesi için frekans dağılımı, açımlayıcı faktör analizi, iç tutarlılık analizi, betimsel analiz, araştırma değişkenleri arasındaki ilişkinin testi için korelasyon analizi ve regresyon analizleri yer almaktadır.
sermaye pozitif psikoloji psikolojik sermaye itibar kurumsal itibar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 31 |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com