Bu çalışmada dini bağlılık, çevre bilinci ve dışa dönüklük faktörlerinin tüketicilerin yeşil ürün satın alma niyetleri üzerindeki etkisi ortaya konulmaya çalışılmıştır. Online örnekleme yöntemiyle 1 Mart-30 Nisan 2021 tarhilerinde 17-21 yaşında, toplam 434 kişiden veri toplanmıştır. Toplanan veriler PLS-SEM yöntemiyle Doğrulayıcı Faktör Analizi ve Yol Analizine tabi tutulmuştur. İlk olarak araştırmada kullanılan ölçeğin geçerliliği ve güvenirliği kanıtlanmıştır. Daha sonra araştırma modeli ve hipotezleri Yol Analizi ile test edilmiştir. Analiz sonucunda hipotezlerinin tamamının kabul edildiği görülmüştür. Buna göre Dini Bağlılık fatörü Çevre Bilinci, Dışa Dönüklük ve Yeşil Ürün Satın Alma Niyetini pozitif ve anlamlı bir şekilde etkilemektedir. Dışa Dönüklük faktörü Çevre Bilinci ve Yeşil Ürün Satın Alma Niyetini pozitif ve anlamlı bir şekilde etkilemektedir. Son olarak Çevre Bilinci faktörü de Yeşil Ürün Satın Alma Niyetini pozitif ve anlamlı bir şekilde etkilemektedir. Tüm faktörlerin Yeşil Ürün Satın Alma Niyetini yaklaşık olarak %44 oranında ve pozitif bir şekilde etkilediği bulunmuştur.
Dini Bağlılık Çevre Bilinci Dışa Dönüklük Yeşil Ürün Z Kuşağı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 34 |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com