Son zamanlarda hızla gelişen, kitleler üzerinde etkisini artıran sosyal medya, marka iletişimi alanında kullanılmaya başlanmıştır. Müşterilerle iletişim kurma ve bilgilerine erişimin yanında sosyal medya; maliyet, zaman, ikna etmedeki başarısıyla markaların ilgisini çekmeyi başarmıştır. Sosyal medyanın bu yönünü keşfeden markalar, bireyleri ikna etmek için onları üstün kılacak farkı ortaya koymaya gerek duymaktadır. Kitlesiyle etkileşimde bulunmak, kendini tanıtmak, imaj oluşturmak içinde sosyal medyada retoriğe başvurmaktadır. Markaların sosyal medyadaki paylaşımlarının bir kısmında retorikten yararlanıldığı muhakkaktır. İkna edici iletişim olarak da görülen retorik günümüze kadar farklı amaçlarda kullanılmıştır. Bu bağlamda markaların sosyal medyada retorikten fazlasıyla faydalandıkları görülmektedir. Çalışma, markaların sosyal medyada kitleleriyle iletişim kurarken retorikten nasıl faydalandığını incelemeyi amaçlamaktadır. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak akademisyen, reklamcı, kurumsal iletişimci ve marka danışmanları üzerinden yarı yapılandırılmış derinlemesine mülakat ile deneklere açık uçlu sorular yöneltilmiştir. Ulaşılan veriler Nvivo 20 uygulamasıyla analizi yapılarak alana katkı sunulmaya çalışılmaktadır. Gerçekleştirilen araştırmada markaların sosyal medyada istemsizcede olsa retorikten faydalandıkları görülmüş ve global markaların, Türk markalarına göre retoriği etkili şekilde kullandıkları sonucuna varılmıştır.
Yok
Yok
Yok
Social media, which has recently developed rapidly and increased its impact on the masses, has begun to be used in the field of brand communication. Social media as well as communicating with customers and accessing their information; It has managed to attract the attention of brands with its success in cost, time and persuasion. Brands that discover this aspect of social media need to show the difference that will make them superior in order to persuade individuals. He uses rhetoric on social media to interact with his audience, promote himself, and create an image. It is certain that rhetoric is used in some of the shares of brands on social media. Rhetoric, which is also seen as persuasive communication, has been used for different purposes until today. In this context, it is seen that brands benefit greatly from rhetoric in social media. The study aims to examine how brands benefit from rhetoric while communicating with their audiences on social media. Using the qualitative research method, open-ended questions were asked to the subjects through semi-structured in-depth interviews with academicians, advertisers, corporate communicators and brand consultants. It is tried to contribute to the field by analyzing the obtained data with the Nvivo 20 application. In the conducted research, it was seen that brands involuntarily benefited from rhetoric in social media, and it was concluded that global brands use rhetoric more effectively than Turkish brands.
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Pazarlama |
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 41 |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com