The purpose of this study is to determine and evaluate the publications, citation relationships and trends followed in this field by examining the articles published on "strategic marketing" with bibliometric analysis. In addition, it is aimed to benefit scientists doing research in these fields and to produce usable data by providing statistical information on the basis of publications, authors, sources, institutions and countries. In this context, 486 articles on strategic marketing published in the WoS database between 1980 and 2023 were analyzed through the R biblioshiny package program. According to the analysis results, 1040 authors covered the concept of "strategic marketing" in their research in 183 different journals. In addition, an average of 7.34 publications were made annually and 28.86 citations per article were made to these publications annually. The author who published the most within the scope of the subject area was Brooksbank R (n=6). The most publications were published in the Journal of Strategic Marketing, with 45 publications. In the university context, the most publications were made at Univ Ulster (n=17). In terms of countries, the most publications were made in the United States (n=114). The analysis results can be a guide for both readers and researchers in future studies.
Bibliometric Analysis Strategic Marketing Social Network Analysis Trends
Bu çalışmanın amacı “stratejik pazarlama” üzerine yayımlanmış makalelerin bibliyometri analizi ile incelenmesinin yapılarak, bu alanda takip edilen yayın, atıf ilişkilerinin ve eğilimlerinin belirlenmesi ve değerlendirilmesidir. Ayrıca, yazar, kaynak, yayın, ülke ve kurum bazında istatistiksel bilgiler sunularak bu alanda araştırma yapan bilim insanlarına katkı sağlamak ve kullanılabilecek veriler üretmek amaçlanmaktadır. Bu kapsamda, stratejik pazarlama üzerine 1980-2023 yılları arasını kapsayacak şekilde WoS veri tabanında yayınlanmakta olan 486 makale R biblioshiny paket programı aracılığı ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre 1040 yazar, 183 farklı dergide “stratejik pazarlama” kavramını araştırmalarında konu edinmiştir. Ayrıca yıllık ortalama 7.34 yayın yapılmış ve bu yayınlara makale başına yıllık 28.86 atıf yapılmıştır. Konu alanı kapsamında en çok yayın yapan yazar Brooksbank R (n=6) olmuştur. 45 yayın ile en çok Journal of Strategic Marketing dergisinde yayın yayımlanmıştır. Üniversite bağlamında en fazla yayın Univ Ulster (n=17)’de yapılmıştır. Ülkeler bağlamında en fazla yayın Amerika Birleşik Devletleri’nde (n=114) gerçekleşmiştir. Analiz sonuçları, hem okuyucular hem de araştırmacılar açısından yapılacak olan çalışmalarda bir rehber olabilir.
Bibliyometrik Analiz Stratejik Pazarlama Sosyal Ağ Analizi Eğilimler
Makalenin tüm yazarlarının makale sürecine verdikleri katkı eşittir. Yazarların bildirmesi gereken herhangi bir çıkar çatışması yoktur. Bu araştırmada kullanılan verilerin toplanabilmesi için gerekli olan etik kurul izin belgesi almaya gerek bulunmamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Pazarlama (Diğer) |
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 6 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 44 |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com