Popüler kültür üzerine yapılan araştırmalar, dünya siyasetinin görsel boyutlarının incelenmesine ve politik olanın nasıl ve hangi amaçla görselleştirildiğine yönelik bir dizi çıkarıma imkân verir. Çünkü görselliklerin çok güçlü duygusal ve politik etkilere sahip olabileceği araştırmacılar tarafından ortaya konulmuştur. Bu bağlamda görsel güvenlikleştirmeyi incelemek, görüntülerin politik çıkarımlara sahip olduğu süreçleri ortaya çıkarır. Bu çaba, görsel temsillerin dünya siyasetini tasvir ettiği ve oluşturduğu yolları anlamamıza yönelik kavrayışımızı zenginleştirir. Bu çalışma, uluslararası politikaya dair hem ampirik hem de kavramsal anlayışımızı Fauda dizisindeki İsrail-Filistin çatışmasının tarafgir temsilleri üzerinden birleştirmeye gayret etmektedir. Ampirik olarak işgal altındaki Filistin’in, görüntüler ve söylemler aracılığıyla İsrail için güven(siz)lik üreten bir mekân ve toplum olarak temsil edilişine TV dizisi Fauda’nın içerik analiziyle odaklanırken, kavramsal olarak görsel politikanın çatışma, ayaklanma, terörizm ve kimlik gibi dünya siyasetini inşa eden daha geniş yönlerini araştırmayı hedeflemektedir. Çalışmanın ana argümanı, popüler kültürün temsiller yoluyla izleyicilerin güven(siz)lik duygularına dair önyargılar ürettiği ve böylece savaş, şiddet ve askeri işgale ilişkin kamusal bilgiyi şekillendirdiği üzerinedir. Eleştirel Güvenlik Çalışmaları içerisindeki Kopenhag Okulu ile Oryantalizm kuramının kuramsal çerçevesini araç olarak kullanan bu araştırma, nitel içerik analizi yoluyla dizinin İsrail-Filistin çatışmasına yönelik küresel izleyici kitlesinin algı ve düşünce biçimlerine taraflı bir müdahale biçimi yarattığını kanıtlamayı amaçlamaktadır.
Güvenlikleştirme Eleştirel Terörizm Çalışmaları Popüler Kültür Oryantalizm Terörizm.
Bu çalışmanın hazırlanma sürecinde bilimsel ve etik ilkelere uyulduğu ve yararlanılan tüm çalışmaların kaynakçada belirtildiği beyan olunur.
Research on popular culture allows for an examination of the visual dimensions of world politics and a series of inferences about how and for what purpose the politics is visualized. This is because it has been shown by researchers that images can have powerful emotional and political effects. Studying visual securitization in this context reveals the processes through which images have political implications. This endeavor enriches our understanding of how visual representations depict and construct world politics. This paper attempts to unify both our empirical and conceptual understanding of international politics through partisan representations of the Israeli-Palestinian conflict in the TV series Fauda. While empirically focusing on the representation of occupied Palestine as a space and society that generates (in)security for Israel through images and discourses through a content analysis of the TV series Fauda, conceptually it aims to explore broader aspects of visual politics that construct world politics such as conflict, insurgency, terrorism and identity. The main argument of the study is that through representations, popular culture produces prejudices about viewers' feelings of (in)security and thus shapes public knowledge about war, violence and military occupation. Using the theoretical framework of the Copenhagen School within Critical Security Studies and Orientalism theory as tools, this research aims to prove through qualitative content analysis that the series creates a biased form of intervention in the perceptions and ways of thinking of the global audience towards the Israeli-Palestinian conflict.
Securitization Critical Terrorism Studies Popular Culture Orientalism Terrorism.
It is declared that scientific and ethical principles have been followed while carrying out and writing this study and that all the sources used have been properly cited.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Uluslararası Siyaset, Ortadoğu Çalışmaları, Uluslararası Güvenlik, Uluslararası İlişkilerde Terörizm |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 3 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 25 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Dergimize gönderilen çalışmalar Turnitin tarafından taranmaktadır.