Öz
Suriyeli sığınmacıların ülkelerindeki çatışmadan ve olumsuz hayat koşullarından kaçarak
Türkiye’ye gelmelerinin üzerinden 7 yıl geçmiş ve bu süreçte ev sahibi toplum ve nüfusu 3,5
milyonu aşan Suriyeli sığınmacılar çeşitli etkileşimlerde bulunmuştur. Günümüzde yeni medya
ortamları, bu etkileşimin açıkça temsil edildiği bir araç olarak karşımıza çıkmaktadır. Yeni
medya platformları; denetim eksikliği sebebiyle mültecilerle ilgili olumlu ve olumsuz ifadelerin
herhangi bir sansüre maruz kalmadan her kesimden izleyiciye rahatlıkla ulaşabilmesini
sağlamaktadır. Suriyeli sığınmacılar da son zamanlarda bu platformlarda sıklıkla yer alan
konulardan biri haline gelmiştir. Bunun ışığında, Suriyeli sığınmacıların yeni bir kimlik
oluşturma süreci ve hem ev sahibi toplumun hem de yeni gelen toplumun sosyal bütünleşmeye
uyum sağlama yetenekleri, yeni medya söylemlerinden açıkça etkilenmektedir. Bu platformlarda
oluşturulan yaygın söylemler toplumla ilgili sosyal bütünleşme ve uyum süreci hakkında
referans noktası olabilmektedir çünkü bu sürecin sağlıklı bir biçimde gerçekleşmesi ve bu amaç
doğrultusunda doğru adımların atılmasının önünde halkın olumsuz önyargıları büyük bir engel
oluşturmaktadır.