Arıcılık;
bitkisel kaynakların arı ve emek ile bir arada kullanılması suretiyle arı
ürünleri çıktısı sağlayan tarımsal ve hayvansal faaliyettir. Türkiye arıcılık
faaliyetleri için oldukça yüksek bir potansiyele sahiptir. Özellikle dört mevsimin belirgin olarak
yaşandığı ülkemiz arı ırklarında çeşitliliğe imkân sağlamaktadır. Bugün dünyada
91 milyon civarı kayıtlı arı kovanı bulunmakta olup bu sayının yaklaşık 8
milyonu Türkiye’dedir.
Araştırma,
tüketicilerin arı ürünlerine ilişkin bilgi düzeylerinin ölçülmesi ve güven
düzeyleri ile satın alma davranışlarının araştırılması amacı ile yapılmıştır.
Bu kapsam dahilinde 308 adet online anket uygulanmıştır. Elde dilen veriler
SPSS paket program ile analiz edilmiştir. Sonuçlara göre, arı ürünleri satın
alınırken en fazla etkilenilen kaynak arkadaş-akraba-komşu en az etkilenilen
kaynak ise gazete/dergi reklamlarıdır. En bilinen arı ürünü petek bal, en az
bilinen arı ürünü arı zehridir. Tüketicilerin en fazla satın aldığı ve
tükettiği arı ürünü ise süzme baldır. Tüm arı ürünleri için en çok tercih
edilen ambalaj cam kavanoz olmuştur. Tüketicilerin marka tercihlerine bakıldığında
ise tüm arı ürünleri için markalı ürünler tercih edilmektedir. Tüketiciler arı
ürünlerini en fazla market ve üreticiden satın almaktadır. Arı ürünlerinin
satın alındığı yerler arasında en fazla güvenilen kaynak üreticinin kendisi en
fazla güvenilen arı ürünü ise petek baldır. Tüketicilerin arı ürünleri
hakkındaki bilgi düzeyleri ve tüketicilerin arı ürünlerini satın alma yerlerine
güven duyma düzeyleri ile cinsiyet, yaş ve eğitim arasında farklılık olduğu görülmüştür.
Beekeeping is an agricultural and animal activity that provides the output of bee products through the use of herbal resources together with Bee and labor. Turkey has a very high potential for beekeeping activities. In particular, our country, where four seasons are experienced, provides opportunities for diversity in bee breeds. Today there are about 91 million registered bee hives in the world and about 8 million of them are in Turkey. The research was carried out to measure the level of information about the consumers ' bee products and to investigate the levels of confidence and purchasing behavior. Within this scope, 308 online surveys were conducted. Data obtained were analyzed by SPSS package program. According to the results, when buying bee products, the most affected source is the newspaper/magazine ads. The most common bee product, honeycomb honey, is the least known bee product bee venom. The bee product that consumers buy and consume the most is the honey filter. The most preferred packaging for all bee products has been glass jars. When looking at consumers ' brand preferences, branded products are preferred for all bee products. Consumers buy bee products most from the market and manufacturer. The most reliable source of bee products is honeycomb honey, which is the most trusted bee product of the manufacturer itself. It has been observed that there is a difference between the level of knowledge of consumers about bee products and the level of confidence of consumers in purchasing bee products and gender, age and education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yapısal Biyoloji |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Kasım 2019 |
Kabul Tarihi | 5 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 2 |
Önemli Not: Dergimizde yazar-hakem bilgileri iki taraflı gizli tutulduğundan hem yazar ve hem de hakemlerin belgeyi incele kısmında kişisel bilgilerini kaldırdıktan sonra belgeyi sisteme yüklemesi gerekmektedir.
Akademik teşvik kapsamında makale bilgilerininin kopyalanmasının sorun olması durumunda dergimizin ana web sayfasının kullanılması bilgilerinize sunulur.
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
work is licensed under Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International.