Bal arısı
bal, polen, arı sütü ve propolis gibi arı ürünlerinin üretimi nedeniyle insan
yaşamında önemli bir yere sahiptir. Bundan daha önemlisi doğal tozlaşmada en
fazla etkili böcek grubu olarak geleceğin besin güvencesidir. Ancak ne yazık ki
çocuklarımız arı iğnesi ile sokar korkusu ile büyümekte ve bu korkuyla büyüyen
çocuklar arıların doğa ve doğal sürdürülebilirlik açısından önemini fark
edememektedir. Böcekler içinde önemli bir yere sahip olan bal arılarını
çocuklara tanıtmak bilgilendirerek sevdirmek ve bu şekilde farkındalık yaratmak
üzere TÜBİTAK Bilim ve Toplum Projeleri kapsamında “Arı Biziz Bal da Bizdedir”
projesi yapıldı. Projenin amacı çocuklara bal arısını ve onun insan yaşamı ve
ekolojik dengedeki fonksiyonunu kavratmaktır. Proje yaş grubuna yönelik olarak
teorik ve uygulamalı eğitimler şeklinde, toplam 80 katılımcı (4 grup, her
grupta 20 kişi) ile gerçekleştirildi. Her gruba eğitim öncesinde ve sonrasında
arılarla ilgili mevcut bilişsel, duyuşsal becerilerini, ekosentrik ve
antroposentrik bakış açılarını ve eğitim sonunda edindikleri kazanımları
belirlemek amacıyla ön test ve son test uygulamaları yapıldı. Başarı testi ve
resim çalışmalarından elde edilen bulgulara göre araştırma kapsamında amaçlanan
arılar ile ilgili bilişsel farkındalıklarının önemli düzeyde arttığı sonucuna
ulaşılmıştır.
Bal arısı arı sevgisi çevre eğitimi ve sürdürülebilirlik ilköğretim öğrencileri
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Kasım 2015 |
Kabul Tarihi | 15 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 14 Sayı: 2 |
Önemli Not: Dergimizde yazar-hakem bilgileri iki taraflı gizli tutulduğundan hem yazar ve hem de hakemlerin belgeyi incele kısmında kişisel bilgilerini kaldırdıktan sonra belgeyi sisteme yüklemesi gerekmektedir.
Akademik teşvik kapsamında makale bilgilerininin kopyalanmasının sorun olması durumunda dergimizin ana web sayfasının kullanılması bilgilerinize sunulur.
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
work is licensed under Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International.