BibTex RIS Kaynak Göster

The Importance of Intergenerational Religious Education and Communication in Terms of Psychological Developmental Stages Theory of Erikson

Yıl 2011, Cilt: 20 Sayı: 2, 153 - 166, 01.06.2011

Öz

-

Erikson’un Psiko-Sosyal Gelişim Dönemleri Teorisi Açısından Kuşaklararası Din Eğitimi ve İletişiminin Önemi

Yıl 2011, Cilt: 20 Sayı: 2, 153 - 166, 01.06.2011

Öz

Erikson, insanın psikososyal evreler içerisinde gelişimini devam ettirdiğini ileri sürmektedir. Bu evreler bireyin bilişsel, ahlakî ve dinî gelişiminde ve olgunlaşmasında oldukça etkilidir. Yetişkinler, çocukların içinde bulundukları bu evreleri göz önünde bulundurarak onlarla ilişki kurarlar ise daha sağlıklı sonuçlar elde edebileceklerdir. Erikson’un insanın sekiz çağı teorisi din eğitimi verirken bireylerin ihtiyaçlarına ve içinde bulundukları evrelere dikkat edilmesi gerektiğini vurgulaması bakımından oldukça önemlidir. children. Erikson’s pyschosocial stages of development theory is relatively important during religious education in terms of stressing individual necessities and retaining stages that individual is in

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Gürses Bu kişi benim

M. Akif Kılavuz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 20 Sayı: 2

Kaynak Göster

ISNAD Gürses, İbrahim - Kılavuz, M. Akif. “Erikson’un Psiko-Sosyal Gelişim Dönemleri Teorisi Açısından Kuşaklararası Din Eğitimi Ve İletişiminin Önemi”. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 20/2 (Haziran 2011), 153-166.

25955

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.