BibTex RIS Kaynak Göster

İbn Rüşd’ün Felsefe-Din Çözümlemesinin Aristotelyen Kökenleri Üzerine

Yıl 2010, Cilt: 19 Sayı: 1, 243 - 253, 01.01.2010

Öz

-

Kaynakça

  • Aristoteles, Ethika Nikomakheia, (çev. Saffet Babür) Ayraç Yay. Ank. 1997.
  • Aristoteles, II. Analitikler (çev. Ali Houshhiary) Dost Yay. Ankara 1998; YKY İst. 2005.
  • Aristoteles, Metafizik, (çev. A. Arslan) Sosyal Yay., İst. 1996.
  • Baysar, Muhammed, Fi Felsefeti’bni Rüşd el-Vucud ve’l-Hulud, Daru’l- Kütübi’l-Arabi, Kahire 1962.
  • Fahri, Macit, İbn Rüşd Feylesufu Kurtuba, Daru’l-Maşrık, Beyrut 1986.
  • İbn Rüşd, Tefsiru Ma Bade’t-Tabia, thk. Maurice Bouyges, I-III, Daru’l- Maşrık, Beyrut, 1991.
  • İbn Seb’în, Büddü’l-Ârif, Dâru’l-Kindî, Beyrut 1978.
  • Peters, F.E., “Eksoterikoi Logoi” maddesi, Antik Yunan Felsefesi Terimleri Sözlüğü, (çev. Hakkı Hünler), Paradigma Yay. İst. 2004.
  • Ross, David, Aristoteles, çev. A. Aslan, İ.O. Anar, Ö. Kavazoğlu, Z. Kurtoğlu, Kabalcı Yay., İst. 2002.
  • Ülken, Hilmi Ziya, “İbn Rüşd”, M.E.B.İ.A., İst. 1968, V/II, 781-798.
  • Zeller, Edmund, Grek Felsefesi Tarihi, (çev. Ahmet Aydoğan), İz Yay. İst. 2001, s. 202.

İbn Rüşd’ün Felsefe-Din Çözümlemesinin Aristotelyen Kökenleri Üzerine

Yıl 2010, Cilt: 19 Sayı: 1, 243 - 253, 01.01.2010

Öz

Bu makale, İbn Rüşd’ün felsefe ve din arasındaki münasebetlere ilişkin geliştirdiği ve etkileyiciliğini hala sürdüren çözümlemelerin dayandığı temel postülatların, bizzat Aristoteles’in metinlerinde mevcut olup olmadığını araştırmaktadır. Kuşkusuz İbn Rüşd, yalnızca Aristoteles’i değil, kendisinden önceki –Farabi, İbn Sina ve İbn Bacce gibi- önde gelen İslam filozoflarını incelemiş ve onlardan da geniş ölçüde yararlanmıştır. Mamafih İbn Rüşd’ün, akıl yürütme türlerine ilişkin sınıflaması ve dinî hitabın, hakikati, tüm akıl yürütmelere göre farklı boyutlarda ifade ettiği iddiası –her ne kadar işlenmemiş biçimde olsa da- Aristoteles’te mevcuttur. Sonuç olarak İbn Rüşd’ün felsefe-din çözümlemesi, en azından temelde, Aristotelyen felsefenin oldukça geliştirilmiş bir tavrı olarak görülebilir

Kaynakça

  • Aristoteles, Ethika Nikomakheia, (çev. Saffet Babür) Ayraç Yay. Ank. 1997.
  • Aristoteles, II. Analitikler (çev. Ali Houshhiary) Dost Yay. Ankara 1998; YKY İst. 2005.
  • Aristoteles, Metafizik, (çev. A. Arslan) Sosyal Yay., İst. 1996.
  • Baysar, Muhammed, Fi Felsefeti’bni Rüşd el-Vucud ve’l-Hulud, Daru’l- Kütübi’l-Arabi, Kahire 1962.
  • Fahri, Macit, İbn Rüşd Feylesufu Kurtuba, Daru’l-Maşrık, Beyrut 1986.
  • İbn Rüşd, Tefsiru Ma Bade’t-Tabia, thk. Maurice Bouyges, I-III, Daru’l- Maşrık, Beyrut, 1991.
  • İbn Seb’în, Büddü’l-Ârif, Dâru’l-Kindî, Beyrut 1978.
  • Peters, F.E., “Eksoterikoi Logoi” maddesi, Antik Yunan Felsefesi Terimleri Sözlüğü, (çev. Hakkı Hünler), Paradigma Yay. İst. 2004.
  • Ross, David, Aristoteles, çev. A. Aslan, İ.O. Anar, Ö. Kavazoğlu, Z. Kurtoğlu, Kabalcı Yay., İst. 2002.
  • Ülken, Hilmi Ziya, “İbn Rüşd”, M.E.B.İ.A., İst. 1968, V/II, 781-798.
  • Zeller, Edmund, Grek Felsefesi Tarihi, (çev. Ahmet Aydoğan), İz Yay. İst. 2001, s. 202.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Birgül Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 19 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Birgül, Mehmet. “İbn Rüşd’ün Felsefe-Din Çözümlemesinin Aristotelyen Kökenleri Üzerine”. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 19/1 (Ocak 2010), 243-253.

25955

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.