Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Akademik Uğraşıları İle Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 5, 12.07.2019

Öz

Bu araştırmanın amacı, meslek yüksekokullarında
öğrenim gören öğrencilerin derslerinde sergiledikleri akademik uğraşıları ile
başarıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada meslek yüksekokulu öğrencilerinin
derslerinde sergiledikleri akademik uğraşıları ile başarıları arasındaki ilişki
olup olmadığını belirlemek için ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır.
Araştırmaya 2015-2016 bahar döneminde bir devlet üniversitesinin meslek
yüksekokulunda öğrenim gören uygun örnekleme yöntemi ile ulaşılan 278 öğrenci
katılmıştır. Veri toplama aracı olarak için orijinali Meslek Yüksekokulu
Öğrencileri Uğraşı Ölçeği (The Community College Survey of Student Engagement,
2016) olan ölçek ilgili kurum tarafından izin alınarak Türkçeye uyarlanarak
kullanılmıştır. Ölçeğin güvenirliğini belirlemek için hesaplanan Cronbach Alpha
İç Tutarlık katsayıları aktif öğrenme alt boyutu için .804, işbirliğine dayalı
öğrenme alt boyutu için .718 ve ölçeğin tamamı için .902 olarak bulunmuştur.
Ayrıca öğrencilerin başarı notları olarak genel not ortalamaları
kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde betimsel istatistikten ve
korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre,
öğrencilerin akademik uğraşıları düşük ve alt boyutlarından aktif öğrenme
uğraşı düzeyleri düşük, işbirliğine dayalı öğrenme uğraşı düzeyleri orta olarak
bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin akademik uğraşıları ve alt boyutları aktif
öğrenme ve işbirliğine dayalı öğrenme uğraşıları ile akademik başarıları
arasında düşük düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
 

Kaynakça

  • [1] Adıgüzel, O. (2014). Mesleki ve teknik eğitim: Temel sorunlar ve çözüm önerileri. Toprak İşveren Sendikası Dergisi, 102.[2] Binici, H., & Arı, N. (2004). Mesleki ve teknik eğitimde arayışlar. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), 383-396.[3] Türkiye Cumhuriyeti Kalkınma Bakanlığı. (2014). Mesleki eğitimin yeniden yapılandırılması çalışma grubu raporu. http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/zel%20htisas%20Komisyonu%20Raporlar/Attachments/240/Mesleki%20E%C4%9Ftimin%20Yeniden%20Yap%C4%B1land%C4%B1r%C4%B1lmas%C4%B1%20%C3%87al%C4%B1%C5%9Fma%20Grubu%20Raporu.pdf adresinden erişilmiştir.[4] Şahin, İ., & Fındık, T. (2008). Türkiye’de mesleki ve teknik eğitim: Mevcut durum, sorunlar ve çözüm önerileri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(3), 65-86.[5] Şencan, H. (2008). Türkiye’de mesleki ve teknik eğitim sorunlar-öneriler. İstanbul: Tavaslı.[6] Laird, T. F. N., Chen, D., & Kuh, G. D. (2008). Classroom practices at institutions with higher‐than‐expected persistence rates: What student engagement data tell us. New Directions for Teaching and Learning, 115, 85-99.
  • [7] Trowler, V. (2010). Student engagement literature review. The Higher Education Academy: Heslington. [8] The Community College Survey of Student Engagement. (2016). The community college student report. http://www.ccsse.org/aboutsurvey/docs/CCSR_2005.pdf adresinden erişilmiştir.
  • [9] Astin, A. W. (1984). Student involvement: A developmental theory for higher education. Journal of College Student Personnel, 25(4), 297-308.
  • [10] Casuso-Holgado, M. J., Cuesta-Vargas, A. I., Moreno-Morales, N., Labajos-Manzanares, M. T., Barón-López, F. J., & Vega-Cuesta, M. (2013). The association between academic engagement and achievement in health sciences students. BMC medical education, 13(1), 33. [11] Günüç, S. (2014). The relationships between student engagement and their academic achievement. International Journal on New Trends in Education and Their Implications, 5(4), 216-231.
  • [12] Heng, K. (2014). The relationships between student engagement and the academic achievement of first-year university students in Cambodia. The Asia-Pacific Education Researcher, 23(2), 179-189.
  • [13] Lee, J. S. (2014). The relationship between student engagement and academic performance: Is it a myth or reality?. The Journal of Educational Research, 107(3), 177-185.
  • [14] Kuh, G. D. (2009) What student affairs professionals need to know about student engagement. Journal of College Student Development, 50, 683–706.
Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 5, 12.07.2019

Öz

Kaynakça

  • [1] Adıgüzel, O. (2014). Mesleki ve teknik eğitim: Temel sorunlar ve çözüm önerileri. Toprak İşveren Sendikası Dergisi, 102.[2] Binici, H., & Arı, N. (2004). Mesleki ve teknik eğitimde arayışlar. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), 383-396.[3] Türkiye Cumhuriyeti Kalkınma Bakanlığı. (2014). Mesleki eğitimin yeniden yapılandırılması çalışma grubu raporu. http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/zel%20htisas%20Komisyonu%20Raporlar/Attachments/240/Mesleki%20E%C4%9Ftimin%20Yeniden%20Yap%C4%B1land%C4%B1r%C4%B1lmas%C4%B1%20%C3%87al%C4%B1%C5%9Fma%20Grubu%20Raporu.pdf adresinden erişilmiştir.[4] Şahin, İ., & Fındık, T. (2008). Türkiye’de mesleki ve teknik eğitim: Mevcut durum, sorunlar ve çözüm önerileri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(3), 65-86.[5] Şencan, H. (2008). Türkiye’de mesleki ve teknik eğitim sorunlar-öneriler. İstanbul: Tavaslı.[6] Laird, T. F. N., Chen, D., & Kuh, G. D. (2008). Classroom practices at institutions with higher‐than‐expected persistence rates: What student engagement data tell us. New Directions for Teaching and Learning, 115, 85-99.
  • [7] Trowler, V. (2010). Student engagement literature review. The Higher Education Academy: Heslington. [8] The Community College Survey of Student Engagement. (2016). The community college student report. http://www.ccsse.org/aboutsurvey/docs/CCSR_2005.pdf adresinden erişilmiştir.
  • [9] Astin, A. W. (1984). Student involvement: A developmental theory for higher education. Journal of College Student Personnel, 25(4), 297-308.
  • [10] Casuso-Holgado, M. J., Cuesta-Vargas, A. I., Moreno-Morales, N., Labajos-Manzanares, M. T., Barón-López, F. J., & Vega-Cuesta, M. (2013). The association between academic engagement and achievement in health sciences students. BMC medical education, 13(1), 33. [11] Günüç, S. (2014). The relationships between student engagement and their academic achievement. International Journal on New Trends in Education and Their Implications, 5(4), 216-231.
  • [12] Heng, K. (2014). The relationships between student engagement and the academic achievement of first-year university students in Cambodia. The Asia-Pacific Education Researcher, 23(2), 179-189.
  • [13] Lee, J. S. (2014). The relationship between student engagement and academic performance: Is it a myth or reality?. The Journal of Educational Research, 107(3), 177-185.
  • [14] Kuh, G. D. (2009) What student affairs professionals need to know about student engagement. Journal of College Student Development, 50, 683–706.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Erhan Ünal 0000-0002-5349-4193

Hasan Çakır Bu kişi benim 0000-0002-4499-9712

Yayımlanma Tarihi 12 Temmuz 2019
Kabul Tarihi 15 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ünal, E., & Çakır, H. (2019). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Akademik Uğraşıları İle Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Uluborlu Mesleki Bilimler Dergisi, 2(1), 1-5.
Creative Commons Lisansı
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Uluborlu Mesleki Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.