Bu araştırmanın amacı, meslek yüksekokullarında
öğrenim gören öğrencilerin derslerinde sergiledikleri akademik uğraşıları ile
başarıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada meslek yüksekokulu öğrencilerinin
derslerinde sergiledikleri akademik uğraşıları ile başarıları arasındaki ilişki
olup olmadığını belirlemek için ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır.
Araştırmaya 2015-2016 bahar döneminde bir devlet üniversitesinin meslek
yüksekokulunda öğrenim gören uygun örnekleme yöntemi ile ulaşılan 278 öğrenci
katılmıştır. Veri toplama aracı olarak için orijinali Meslek Yüksekokulu
Öğrencileri Uğraşı Ölçeği (The Community College Survey of Student Engagement,
2016) olan ölçek ilgili kurum tarafından izin alınarak Türkçeye uyarlanarak
kullanılmıştır. Ölçeğin güvenirliğini belirlemek için hesaplanan Cronbach Alpha
İç Tutarlık katsayıları aktif öğrenme alt boyutu için .804, işbirliğine dayalı
öğrenme alt boyutu için .718 ve ölçeğin tamamı için .902 olarak bulunmuştur.
Ayrıca öğrencilerin başarı notları olarak genel not ortalamaları
kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde betimsel istatistikten ve
korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre,
öğrencilerin akademik uğraşıları düşük ve alt boyutlarından aktif öğrenme
uğraşı düzeyleri düşük, işbirliğine dayalı öğrenme uğraşı düzeyleri orta olarak
bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin akademik uğraşıları ve alt boyutları aktif
öğrenme ve işbirliğine dayalı öğrenme uğraşıları ile akademik başarıları
arasında düşük düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Temmuz 2019 |
Kabul Tarihi | 15 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |