Bu araştırmada probleme dayalı öğrenme yöntemine ilişkin üstün yetenekli öğrencilerin görüşlerinin belirlenmesi ve değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya Uşak Bilim ve Sanat Merkezinde dördüncü sınıfta öğrenim görmekte olan 22 üstün yetenekli öğrenci katılmıştır. Araştırmanın yöntemi betimsel araştırma yöntemlerinden örnek olay çalışmasıdır. Öğrencilerin probleme dayalı fen öğrenme uygulamalarına ilişkin görüşlerini belirlemeye yönelik açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu çalışmanın veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Çalışmada 8 hafta süren probleme dayalı etkinlik uygulamaları sonrasında öğrencilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde betimsel ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Verileri analizi ile ulaşılan sonuçlar uygulama sürecine ilişkin ilgi, işbirlikli öğrenme süreci, edinilen bilgi ve beceriler, uygulama sürecinin sınırlılıkları, etkinlik önerileri olmak üzere beş tema altında değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçları genel olarak üstün yetenekli öğrencilerin probleme dayalı fen öğrenme uygulamalarına ilişkin olumlu deneyimlere ve görüşlere sahip olduklarını göstermektedir. Bununla birlikte öğrenciler sınırlı zamanda araştırma yoluyla bilgi edinme, problemi çözüme ulaştırma ve birlikte çalışma sürecinde çeşitli güçlüklerle karşılaştıklarını ifade etmişlerdir. Araştırmadan elde edilen sonuçların probleme dayalı fen öğrenme uygulamalarının üstün yetenekli öğrenciler üzerindeki etkilerine ilişkin literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Fen eğitimi probleme dayalı öğrenme üstün yetenekli öğrenciler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 9 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 3 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.