Araştırmanın temel amacı, Türkiye’de gerekli çalışmalar ile güncelleştirilip sürekli geliştirilen EBA (Eğitim Bilişim Ağı) canlı ders uygulamasını ortaokulda dersi olan öğretmenlerin kullanımına ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın evrenini Sakarya, örneklemini ise Sapanca ilçesi MEB ortaokullarında farklı branşlarda görev yapan 50 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen “yarı yapılandırılmış görüşme formu” kullanılmıştır. Görüşme formunda yer alan soruların, görüşme amacına uygun olup olmadığını belirlemek amacıyla, uzman görüşüne başvurulmuştur. Uzmanlardan gelen öneriler ve eleştiriler doğrultusunda gerekli düzeltmeler yapılmıştır. İçerisinde bulunulan salgın sürecinden dolayı araştırmada öğretmenlerle yapılan görüşmeler e-posta yoluyla yapılmış, elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırma verileri incelendiğinde elde edilen bulgular doğrultusunda görüşmeye katılan öğretmenlerin çoğunun canlı ders uygulamasını kullandığı, bu uygulama ile kazanımları öğrencilere verebildikleri, öğrencilerin canlı ders uygulamasına katılımlarının düşük olduğu ve canlı ders uygulamasının kullanımı ile EBA kullanım oranının arttığı belirlenmiştir. Öğrencilerin derse aktif katılmasının sağlanması, teknik aksaklıkların giderilmesi, fırsat eşitsizliğinin ortan kaldırılması, EBA’nın içerik ve materyal anlamında geliştirilmesi ve iyileştirilmesi katılımcılar tarafından önerilmiştir.
The main purpose of the research is to identify the teacher's views on the use of secondary school teachers of the EBA (Educational Information Network) Live lesson application, which has been constantly updated and developed with the necessary studies in Turkey. The research population consists of Sakarya province and the sample consists of 50 teachers from different branches in secondary schools which are located in Sapanca and affiliated to the Ministry of Education. Case study method, one of the qualitative research methods, was used in the research. The “semi-structured interview form” developed by the researchers was used as a data collection tool in the study. In order to determine whether the questions on the interview form are suitable for the purpose of the interview or not, expert opinions were asked. Necessary corrections have been made in accordance with the recommendations and criticisms from experts. Due to the current pandemic process, interviews with teachers in the study were carried out via email, and the data obtained were analyzed by descriptive analysis method. When the research data were examined, it was determined in line with the findings that most of the teachers participating in the interview use the live lesson application and they are able to give the learning outcomes to the students by using this application. In addition, it was observed that the participation level of the students in the live lesson application was not satisfactory and the rate of EBA usage increased with the use of the live lesson application. Ensuring students’ active participation in the lessons, solving technical problems and removal of opportunity inequality were suggested by the participants. It was also suggested that the EBA application needs to be developed and upgraded in terms of content and materials.
Education information Network Distance Learning Secondary School Online lesson.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2021 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.