This research aims to examine the contributions of artificial intelligence integrations such as ChatGPT to mathematics education. In particular, it aims to understand the role of AI for students and educators in mathematics courses and to evaluate its use in education. The participant group consisted of four pre-service mathematics teachers and seventeen engineering students with at least one month of experience in using Chatbots in mathematics teaching. All participants were given the opportunity to interact freely with ChatGPT and were asked to save screenshots of their conversations as Word documents. During the exploration process, the participants interacted more in-depth using ChatGPT without a specific time limit. The study adopted a qualitative case study approach with two main phases: analysing the interview content and examining the user experiences. In the initial phase, the research highlights the potential of ChatGPT to recognise advanced mathematical abilities and enhance educational outcomes by providing users with basic mathematical knowledge in a variety of subjects. In the second phase of the study, the user experiences on six different mathematics training scenarios are analysed and the benefits and various problems of the application are revealed. Although ChatGPT is effective in solving maths problems and questions, it is limited in geometry and has difficulty in correcting misunderstandings. The accuracy and efficiency of the solutions seem to depend on factors such as the complexity of the equations and the quality of the input data. The findings of this study suggest several research avenues for the safe and useful integration of chatbots such as ChatGPT into mathematics education and learning environments.
Artificial intelligence ChatGPT Chatbot Mathematic education
Bu araştırma, ChatGPT gibi yapay zeka entegrasyonlarının matematik eğitimine katkılarını incelemeyi hedeflemektedir. Özellikle, matematik derslerinde öğrenciler ve eğitimciler için yapay zekanın rolünü anlamak ve eğitimde kullanımını değerlendirmek amaçlanmaktadır. Matematik öğretiminde Chatbot’ları kullanma konusunda en az bir aylık deneyime sahip katılımcı grubu dört matematik öğretmen adayı ve on yedi mühendislik öğrencisinden oluşturulmuştur. Tüm katılımcılara, ChatGPT ile özgürce etkileşimde bulunma fırsatı verilerek ve yaptıkları konuşmaların ekran görüntülerini Word belgeleri olarak kaydetmeleri istendi. Keşif sürecinde, katılımcılar belirli bir süre sınırlaması olmaksızın ChatGPT'yi kullanarak daha derinlemesine etkileşimde bulundular. Çalışmada, iki ana aşama içeren nitel vaka incelemesi yaklaşımını benimsenmiştir: görüşme içeriğinin analizi ve kullanıcı deneyimlerinin incelenmesi. Başlangıç aşamasında, araştırmada ChatGPT'nin gelişmiş matematik yeteneklerini tanıma ve kullanıcılara çeşitli konularda temel matematik bilgisi sunarak eğitim sonuçlarını artırma potansiyeli vurgulanmaktadır. Çalışmanın ikinci aşamasında, altı farklı matematik eğitimi senaryosu üzerinde kullanıcı deneyimleri incelenmiş, uygulamanın faydalı yönleri ile çeşitli sorunları ortaya konmuştur. ChatGPT, matematik problemlerini ve soruları çözmede etkili olmasına rağmen, geometri konusunda kısıtlı ve yanlış anlamaları düzeltmede zorlanmaktadır. Çözümlerin doğruluğu ve verimliliği, denklemlerin karmaşıklığı, girdi verisinin kalitesi gibi faktörlere bağlı olduğu görülmektedir. Bu araştırmanın bulguları, ChatGPT gibi sohbet botlarının matematik eğitimi ve öğrenme ortamlarına güvenli ve yararlı bir şekilde entegrasyonunu sağlamaya yönelik çeşitli araştırma yolları önermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Matematik Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Nisan 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 20 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 10 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 1 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.