BibTex RIS Kaynak Göster

Religious Music Courses Teacher Qualifications For Religious Vocational High Schools (2012Rize/Çayeli Religious Music Seminar Impressions

Yıl 2013, Cilt: 6 Sayı: -ÖYGE Özel Sayısı, 57 - 70, 01.06.2013

Öz

In Religious Vocational High School Which is one of the most controversial institutions of our recent history music education and the course teachers importance and value are not required. Students who can not take adequate education on religious music for various reasons. Students immediately often after leaving scholar appointed the imam, müezzin and teacher of the Kuran and they are often forced in religious assistant on performance of religious music. There are some important reasons for this situation, as well as the Religious Music Religious Vocational High Schools have an important role in teachers who were teaching qualifications Religious Vocational High School of religious music teachers who were teaching of religious music educationis extremely important in a sufficient the ortical and practical. In this study; There are vocational and general qualifications and suggestions on them of religious music teachers of Religious Vocational High Schools. Religious music teacher's who training given in these school of knowledge and experience plays an important role on the determination of this proposal and deficiencies. In addition, impression is important that on 2 to 13 july 2012 in Rize /Çayeli institute of HİE "Religious Music" Seminar on teaching during my academic teaching assistant our observations and one-to-one meetings with trainees.

Kaynakça

  • Arapgirlioğlu, Hasan (2003). ‚Müzik Teknolojisi Ve Yeni Yüzyılda Müzik Eğitimi‛, Cumhuriyet’imizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu.
  • Ayhan, Halis (2000). ‚İmam-Hatip Lisesi‛, TDV İslam Ansiklopedisi, Cilt.22, TDV Yayınları İstanbul.
  • Baltacı, Cahit (1995). ‚Türk Milli Eğitimi İçinde İmam-Hatip Liselerinin Yeri ve Önemi‛, Kuruluşunun 43. Yılında İmam-Hatip Liseleri içinde (71-74), İlmî Tartışmalar Dizisi: 5, Ensar Neşriyat, İstanbul.
  • Birol, Gonca ‚Müzik Öğretmeni Adaylarında Düzgün, Doğru ve Etkili Konuşma Yönünden Bireysel Ses Eğitiminin Önemi,‛Cumhuriyet’imizin Yılında Müzik Sempozyumu. Buhari, Sahihu’l-Buhari, el- Fedailu’l-Kur’ân:31, c. VI, s. 112, (1979), İstanbul. Cündioğlu, Dücane(1999), Bir Siyasi Proje Olarak Türkçe İbadet I, Kitabevi, İstanbul.
  • Dawson, David ve Acay, Sefai (1997). Müzik Öğretimi. YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara. Dikici, Ali (2008), Milli Şef İsmet İnönü Dönemi Laiklik Uygulamaları, Ankara Üniversitesi Türk İnkılap Tarihi Enstitüsü, Atatürk Yolu Dergisi, Sayı 42.
  • Ebu Davud, Sünen-i Ebi Davud, Edeb, Dar’uİhyai’t- Turasi’l-Arabi, Beyrut, Tarihsiz. Ergin, Osman (1977).Türkiye Maarif Tarihi, Cilt 1, Eser Kültür Yayınları, İstanbul. Gotthard,Jaschke (1972). Yeni Türkiye’de İslamlık, Hayrullah Örs (çev.), Ankara.
  • İbnMace, Sünen-i İbnMace, , M.F.A. Baki nesri, (1975), Beyrut. Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Kargın, A. Metin (2004). ‚Geçmişten Günümüze, Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Armoni ve İşitme Eğitimine Yönelik Programların İncelenmesi‛, 1924-2004 Mûsikî Muallim Mektebinden Günümüze Müzik ÖğretmeniYetiştirme Sempozyumu Bildirisi, SDÜ, Isparta.
  • Kırkboğa, Ali Rıza (1975). İmam Hatip Okulları Davası, İstanbul: Milli Gazete.
  • Küçük, Raşit ve Mustafa Öcal (1993). (Yay. haz.), Türk Milli Eğitiminde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersleri, İstanbul: İslam Medeniyeti Vakfı.
  • Müslim, Sahih-i Müslim, es-Salatü’l-Müsafirin: 235-236, c. I. Beyrut, Tarihsiz. Öcal, Mustafa (2003). ‚İmam ve Hatip Mektepleri Mezunlarından Bazıları ile Yapılan Mülâkatlar ve Şehâdetname Örnekleri‛, UÜİF Dergisi, Cilt.12, Sayı:
  • Özkan, İsmail Hakkı (1987). Türk Mûsikîsi Nazariyatı ve Usulleri Kudüm Velveleleri, Ötüken Neşriyat, 2. Baskı, İstanbul.
  • Pak, Soon-Yong (2004). ‚CulturalPoliticsandVocationalReligiousEducation: The Case of Turkey‛, ComparativeEducation, Vol.40, No:3. Punch, Keith F.(2005),Sosyal Araştırmalara Giriş/ Nicel ve Nitel Yaklaşımlar, Çeviren: Dursun Bayrak/ H. Bader Arslan/ Zeynep Akyüz
  • Say, Ahmet (2001). Müzik Öğretimi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Basım, Ankara.
  • Tanrıkorur, Cinuçen (2003). Osmanlı Dönemi Türk Mûsikîsi, Dergâh Yay. İstanbul. Tirmizi, Edeb: 70, Hadis: 2850, c.V. Beyrut, Tarihsiz.
  • Töreyin, Ayşe Meral (1998). Türkiye Türkçesi Dilbilgisi Yapısının Şan Eğitimi Amaç İlke ve Yöntemleri Açısından İncelenmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, GÜFBE, Ankara.
  • Uçan, Ali (1997). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-ilkeler-Yaklaşımlar, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara. Uzunpostalcı, Mustafa (1995). ‚Türkiye’de Din Eğitimi‛, Kuruluşunun 43. Yılında İmam Hatip Liseleri (119- 126), Ensar Neşriyat, İstanbul.
  • Yanpar,Şahin, Tuğba ve Yıldırım, Soner (1999).Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Anı Yayıncılık, Ankara.

İmam Hatip Liselerinde Dînîmûsikî Dersi ÖğretmenYeterlilikleri (2012 Rize/Çayeli DînîMûsikî Semineri İzlenimleri)

Yıl 2013, Cilt: 6 Sayı: -ÖYGE Özel Sayısı, 57 - 70, 01.06.2013

Öz

Yakın tarihimizin en çok tartışılan kurumlarından biri olan İmam Hatip Liselerinde, mûsikî eğitimine ve dersin öğretmenine gereken önem ve değer verilmemektedir. Öğrenciler çeşitli sebeplerle Dînîmûsikî konusunda ne yazık ki yeterli eğitimi alamamaktadırlar. Öğrenciler çoğu zaman okullarını bitirir bitirmez hemen atandıkları imamlık, müezzinlik, Kur’ân-ı Kerim öğreticiliği gibi din görevliliği esnasında ise Dînîmûsikî icrasında zorlanmaktadırlar. Bu durumun oluşmasında bazı önemli sebeplerin yanı sıra İmam Hatip Liselerinde Dînîmûsikî dersine giren öğretmenlerin yeterliliklerinin de önemli payı bulunmaktadır. İmam Hatip Liselerinde DînîMûsikî dersine giren öğretmenlerin Dînîmûsikî eğitimini yeterli bir şekilde teorik ve pratik olarak verebilmeleri konusu son derece önemlidir Bu çalışmamızda; İHL’lerde Dînîmûsikî dersi öğretmenlerinin mesleki ve genel yeterlilikleri ve bunlara yönelik öneriler sunulmuştur. Bu öneri ve yeterliliklerin tespitinde bu okullarda Dînîmûsikî eğitimi vermiş bir öğretmen bilgisi ve tecrübesi önemli yer tutmaktadır.Ayrıca konu ile ilgili 02-13 Temmuz 2012’de MEB’in düzenlediği Rize/Çayeli HİE Enstitüsü’nde “DînîMûsikî”seminerindeki öğretim görevliliğimiz esnasındaki gözlemlerimiz ve kursiyerlerle bire bir görüşmelerimiz ile elde ettiğimiz izlenimlerinde önemi büyüktür.

Kaynakça

  • Arapgirlioğlu, Hasan (2003). ‚Müzik Teknolojisi Ve Yeni Yüzyılda Müzik Eğitimi‛, Cumhuriyet’imizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu.
  • Ayhan, Halis (2000). ‚İmam-Hatip Lisesi‛, TDV İslam Ansiklopedisi, Cilt.22, TDV Yayınları İstanbul.
  • Baltacı, Cahit (1995). ‚Türk Milli Eğitimi İçinde İmam-Hatip Liselerinin Yeri ve Önemi‛, Kuruluşunun 43. Yılında İmam-Hatip Liseleri içinde (71-74), İlmî Tartışmalar Dizisi: 5, Ensar Neşriyat, İstanbul.
  • Birol, Gonca ‚Müzik Öğretmeni Adaylarında Düzgün, Doğru ve Etkili Konuşma Yönünden Bireysel Ses Eğitiminin Önemi,‛Cumhuriyet’imizin Yılında Müzik Sempozyumu. Buhari, Sahihu’l-Buhari, el- Fedailu’l-Kur’ân:31, c. VI, s. 112, (1979), İstanbul. Cündioğlu, Dücane(1999), Bir Siyasi Proje Olarak Türkçe İbadet I, Kitabevi, İstanbul.
  • Dawson, David ve Acay, Sefai (1997). Müzik Öğretimi. YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara. Dikici, Ali (2008), Milli Şef İsmet İnönü Dönemi Laiklik Uygulamaları, Ankara Üniversitesi Türk İnkılap Tarihi Enstitüsü, Atatürk Yolu Dergisi, Sayı 42.
  • Ebu Davud, Sünen-i Ebi Davud, Edeb, Dar’uİhyai’t- Turasi’l-Arabi, Beyrut, Tarihsiz. Ergin, Osman (1977).Türkiye Maarif Tarihi, Cilt 1, Eser Kültür Yayınları, İstanbul. Gotthard,Jaschke (1972). Yeni Türkiye’de İslamlık, Hayrullah Örs (çev.), Ankara.
  • İbnMace, Sünen-i İbnMace, , M.F.A. Baki nesri, (1975), Beyrut. Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Kargın, A. Metin (2004). ‚Geçmişten Günümüze, Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Armoni ve İşitme Eğitimine Yönelik Programların İncelenmesi‛, 1924-2004 Mûsikî Muallim Mektebinden Günümüze Müzik ÖğretmeniYetiştirme Sempozyumu Bildirisi, SDÜ, Isparta.
  • Kırkboğa, Ali Rıza (1975). İmam Hatip Okulları Davası, İstanbul: Milli Gazete.
  • Küçük, Raşit ve Mustafa Öcal (1993). (Yay. haz.), Türk Milli Eğitiminde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersleri, İstanbul: İslam Medeniyeti Vakfı.
  • Müslim, Sahih-i Müslim, es-Salatü’l-Müsafirin: 235-236, c. I. Beyrut, Tarihsiz. Öcal, Mustafa (2003). ‚İmam ve Hatip Mektepleri Mezunlarından Bazıları ile Yapılan Mülâkatlar ve Şehâdetname Örnekleri‛, UÜİF Dergisi, Cilt.12, Sayı:
  • Özkan, İsmail Hakkı (1987). Türk Mûsikîsi Nazariyatı ve Usulleri Kudüm Velveleleri, Ötüken Neşriyat, 2. Baskı, İstanbul.
  • Pak, Soon-Yong (2004). ‚CulturalPoliticsandVocationalReligiousEducation: The Case of Turkey‛, ComparativeEducation, Vol.40, No:3. Punch, Keith F.(2005),Sosyal Araştırmalara Giriş/ Nicel ve Nitel Yaklaşımlar, Çeviren: Dursun Bayrak/ H. Bader Arslan/ Zeynep Akyüz
  • Say, Ahmet (2001). Müzik Öğretimi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Basım, Ankara.
  • Tanrıkorur, Cinuçen (2003). Osmanlı Dönemi Türk Mûsikîsi, Dergâh Yay. İstanbul. Tirmizi, Edeb: 70, Hadis: 2850, c.V. Beyrut, Tarihsiz.
  • Töreyin, Ayşe Meral (1998). Türkiye Türkçesi Dilbilgisi Yapısının Şan Eğitimi Amaç İlke ve Yöntemleri Açısından İncelenmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, GÜFBE, Ankara.
  • Uçan, Ali (1997). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-ilkeler-Yaklaşımlar, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara. Uzunpostalcı, Mustafa (1995). ‚Türkiye’de Din Eğitimi‛, Kuruluşunun 43. Yılında İmam Hatip Liseleri (119- 126), Ensar Neşriyat, İstanbul.
  • Yanpar,Şahin, Tuğba ve Yıldırım, Soner (1999).Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Anı Yayıncılık, Ankara.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arif Demir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 6 Sayı: -ÖYGE Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Demir, A. (2013). İmam Hatip Liselerinde Dînîmûsikî Dersi ÖğretmenYeterlilikleri (2012 Rize/Çayeli DînîMûsikî Semineri İzlenimleri). Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(-ÖYGE Özel Sayısı), 57-70. https://doi.org/10.12780/UUSBD175

Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr