BibTex RIS Kaynak Göster

Teachers’ Views with regard to Initial Literacy Programme of the Primary Curriculum

Yıl 2008, Cilt: 1 Sayı: 1, 115 - 129, 01.06.2008

Öz

The purpose of this study is to search teachers’ views with regard to initial literacy programme of the primary curriculum in light of the 1st and 2nd year teachers and reveal the problems faced during the implementation. The scope of the study is the 186 elementary school teachers working in the 38 schools located in the provincial centre of Uşak, in 2006-2007 academic year. Instead of sampling, the whole scope of the study has been reached. The measurement tool used for the research is the “First Literacy Evaluation Questionnaire”, which has been developed by the researcher. For the data analysis t-test, Tukey test and ANOVA analysis have been used. The research has exposed that teachers, having positive opinions regarding the first literacy program, find the gainings of the program quite reachable. Moreover, according to teachers, the classrooms with a large number of students face some implementation problems, the on-the-job trainings for the execution of the program are not adequate, and the students are experiencing problems concerning italic handwriting.

İLK OKUMA YAZMA PROGRAMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2008, Cilt: 1 Sayı: 1, 115 - 129, 01.06.2008

Öz

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 1. ve 2. sınıf öğretmenlerinin ilk okuma yazma programına ilişkin görüşlerini ve uygulama sırasında karşılaştıkları problemleri ortaya çıkarmaktır. Çalışma evrenini, 2006–2007 öğretim yılında Uşak il merkezinde bulunan 38 ilköğretim okulunda görevli 186 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Evrenin tamamına ulaşılabileceği için örnekleme gidilmemiştir. Araştırmada kullanılan ölçme aracı araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan “İlk Okuma Yazma Programı Değerlendirme Anketi”dir. Verilerin analizinde t-testi, ANOVA ve Tukey testi kullanılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin ilk okuma yazma programı ile ilgili olumlu görüşlere sahip oldukları, programda yer alan kazanımları ulaşılabilir buldukları tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmen görüşlerine göre kalabalık sınıflar uygulamada sorunlar yaratmaktadır; programın uygulanmasına yönelik yeterli hizmet içi eğitim alınamamıştır ve bitişik eğik yazı ile yazma konusunda öğrenciler zorluk yaşamaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

M. Kemal Karaman Bu kişi benim

Sevda Yurduseven Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karaman, M. K., & Yurduseven, S. (2008). İLK OKUMA YAZMA PROGRAMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 115-129. https://doi.org/10.12780/UUSBD10

Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr