Çalışmanın amacı Tarih öğretmeni adaylarının özel alan yeterliklerinden alan eğitimi bilgisi yeterlik algılarının belirlenmesidir. Bu bağlamda araştırmaya seçkisiz örnekleme yöntemiyle belirlenmiş dört üniversitenin eğitim fakülteleri dâhil edilmiştir. Bu fakültelerin tarih öğretmenliği programında okuyan 2, 3, 4 ve 5. sınıf 337 aday örneklemi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından oluşturulan “Tarih Öğretmenliği Özel Alan Yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek, adaylara ait kişisel bilgiler ve tarih öğretmeni özel alan yeterliklerine ilişkin maddeler olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır.
Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; tarih öğretmeni adaylarının özel alan yeterlilik algılarının cinsiyete göre değişmediği, adayların bölümü tercih etme sıralarına ve akademik başarılarına göre puanlar arasında anlamlı farklılığın olmadığı ancak adayların sınıf düzeylerine göre ortalamaları arasında anlamlı derecede farklılık olduğu görülmüştür. Tarih öğretmeni adaylarının yeterlik algılarının genel olarak “yeterli” seviyesinde olduğu görülmüş ve yeterlik algıları puanları arasındaki ilişkinin pozitif yönde orta ve yüksek düzeyde anlamlı olduğu ortaya konmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 8 Sayı: 3 |
Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr