İlkokullarda İngilizce öğretiminin öğretmen görüşlerine göre incelenmesinin amaçlandığı bu çalışmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Şanlıurfa ili Eyyubiye ve Birecik ilçelerinde görevli 357 İngilizce ve sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri SPSS 20 paket programında değerlendirilmiştir. Yapılan faktör analizi sonucunda yapısal sorunlar, kazanım elde etme, etkileşim sağlama, seviye oluşturma ve öğretimsellik boyutları oluşmuştur. Yapısal sorunlar arttıkça kazanım elde etme azalmaktadır. İngilizce dersini kendisi yürüten öğretmenler öğrencilerin daha çok kazanım elde ettiğini düşünmektedir. Birleştirilmiş sınıflarda öğretim yapan okullarda, taşımalı eğitimin uygulandığı okullarda yapısal sorunlar daha çok yaşanmaktadır. Sosyo-ekonomik durumu iyi okullarda öğrenim gören öğrenciler İngilizce öğretiminde daha çok kazanım elde etmektedir. İlkokul İngilizce programı öğretmenlerce yeterli bulunmuştur.
İlkokul İngilizce Öğretimi İngilizce Programı Normal Öğretim Birleştirilmiş Sınıf Öğretimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2016 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2016, Cilt 9, Sayı 26/2 |
Bibtex | @ { usaksosbil233051, journal = {Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {1308-738X}, eissn = {2651-4672}, address = {}, publisher = {Uşak Üniversitesi}, year = {2016}, volume = {9}, number = {26/2}, pages = { - }, doi = {10.12780/uusbd.39242}, title = {İlkokulda İngilizce Öğretiminin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Başar, Murat} } |
APA | Başar, M. (2016). İlkokulda İngilizce Öğretiminin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi . Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 9 (26/2) , . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/usaksosbil/issue/21663/233051 |
MLA | Başar, M. "İlkokulda İngilizce Öğretiminin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi" . Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 9 (2016 ): <https://dergipark.org.tr/tr/pub/usaksosbil/issue/21663/233051> |
Chicago | Başar, M. "İlkokulda İngilizce Öğretiminin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi". Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 9 (2016 ): |
RIS | TY - JOUR T1 - İlkokulda İngilizce Öğretiminin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi AU - Murat Başar Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - DO - T2 - Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 9 IS - 26/2 SN - 1308-738X-2651-4672 M3 - UR - Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi İlkokulda İngilizce Öğretiminin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi %A Murat Başar %T İlkokulda İngilizce Öğretiminin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi %D 2016 %J Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi %P 1308-738X-2651-4672 %V 9 %N 26/2 %R %U |
ISNAD | Başar, Murat . "İlkokulda İngilizce Öğretiminin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi". Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 9 / 26/2 (Nisan 2016): - . |
AMA | Başar M. İlkokulda İngilizce Öğretiminin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016; 9(26/2): -. |
Vancouver | Başar M. İlkokulda İngilizce Öğretiminin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016; 9(26/2): -. |
IEEE | M. Başar , "İlkokulda İngilizce Öğretiminin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi", Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 9, sayı. 26/2, Nis. 2016, doi:10.12780/uusbd.39242 |