Globalleşen dünyada birbirleriyle mücadele içerisinde
olanlar ve farklılaşmak isteyenler sadece kurum, kuruluş ya da kişiler
değildir. Günümüz koşullarında rekabet sahasında kentler de yerini almıştır. Bu
kapsamda, rekabette üstünlük sağlamak isteyen kentler özellikle imaj
çalışmalarına yönelmektedirler. İmaj kavramı bireylerin herhangi bir objeye
karşı algıladıkları pozitif veya negatif tutum, ona karşı besledikleri duyguları
ifade etmektedir. Ancak bireyler nezdinde bu algının yaratılması o kadar da
kolay değildir. Çünkü imaj oluşumu birçok unsur tarafından etkilenmektedir.
Genel bir perspektifte kent yoğunluğundan ve sorunlarından bıkmış biri negatif
imajla büyük şehirlerde yaşamayı zorunlu olmadıkça düşünmezken, sıcak havaları
ve denizi seven bireyler için Akdeniz bölgesindeki büyükşehirler de olsa,
oralarda yaşamak cazip gelebilmektedir. Bir taraftan büyükşehir algısına karşı
olumsuz imaj sergilenip ona yönelik bir algı oluşturulabilirken, diğer taraftan
pozitif imaj yansıtılıp yaşama olanakları göze alınabilmektedir.
Bu çalışmada, nüfus
bakımından ilk beş büyük kentimizin, bu kentlerde yaşayan bireylerin
zihinlerindeki imajları ölçülmeye çalışılmıştır. Bünyelerinde barınan
insanların kent hakkındaki algıları yansıtılmaya çalışılmıştır. Bu çerçevede
nüfus bakımından ilk beş büyük kentte basit rastlantısal örneklem yöntemiyle
beşer kişi üzerinde, hazırlanmış sorular dahilinde derinlemesine görüşmeler
gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler sonucunda örnekleme dahil olan bireylerin
verdiği cevaplar analiz şeklinde aktarılmış ve yorumlamaları yapılmıştır.
Bölüm | İçindekiler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 2 |
Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr