Teknoloji doğru ve amaca uygun bir şekilde kullanıldığında okul öncesi
çocuklarının gelişim alanlarına ve başarısına olumlu yönde bir etkisinin olduğu
bilinmektedir. Bu bağlamda okul öncesi eğitimde teknolojinin kullanılıyor
olmasından daha çok hangi amaçlar doğrultusunda kullanıldığı ve okul öncesi
öğretmenlerinin teknolojiyi ne olarak gördüğü önemlidir. Yapılan araştırmanın
amacı, okul öncesi öğretmenlerinin teknolojiye bakış açılarını, teknolojiyi
kullanma durumlarını, teknolojiyi hangi amaç doğrultusunda kullandıklarını
saptamak ve özel anaokulu, bağımsız anaokulu ve ilkokul bünyesinde bulunan
anasınıfının sağladığı olanaklar arasında herhangi bir farklılık olup
olmadığını ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim
öğretim yılında bağımsız anaokulunda görev yapan 2 okul öncesi öğretmeni, özel
okulda görev yapan 2 okul öncesi öğretmeni ve anasınıfında görev yapan 2 okul
öncesi öğretmeni olmak üzere toplamda 6 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır.
Veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan 10 adet yarı yapılandırılmış görüşme
sorusu ile toplanmıştır. Elde edilen veriler ile araştırmacı ve bir uzman
tarafından temalar ve kodlar oluşturulmuştur. İki kodlayıcı arasında %83 uyum
görülmüştür. Yapılan araştırma
neticesinde, idareciler tarafından teknolojik araç gereç önerme ve öğretmen
bilinçlendirmesi yapma konusunda sadece özel okulların farklılık gösterdiği
diğer konularda ise herhangi bir farklılık bulunmadığı saptanmıştır. Okul
öncesi dönemde teknoloji kullanımının okul olanakları ve öğretmen yeterlilik
düzeylerine göre değişim gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: -ERTE Özel Sayısı |
Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr