Bu çalışmada, ortaöğretim öğretmenlerinin mesleki
değerlerini belirlemeye yönelik bir ölçme aracı geliştirmek amaçlanmıştır.
Kapsamlı bir alan yazın taraması yapılarak öğretmenlerin mesleki değerleri
olabilecek nitelikler belirlenmiştir. Ön uygulama olarak, belirlenen 96 değer,
öğretmenlere sorulmuş ve mesleki bir değer olup olmadığını puanlamaları
istenmiştir. Öğretmenlerin mesleki değerlere ilişkin toplam puanlamaları
alınarak uzman görüşüne sunulmuş, uzman değerlendirmesi sonucu formda 64 değer
kalmıştır. Kalan 64 maddenin ifadelendirilerek ölçme aracında yer almasına
karar verilmiştir. Bu ölçek formu Malatya Büyükşehir Belediyesi sınırları
içerisinde görev yapan 386 öğretmene uygulanmıştır.İlk olarak açımlayıcı faktör
analizi (AFA) yapılarak yapı geçerliği test edilmiş, yapının doğrulanıp doğrulanmadığı
doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ile incelenmiştir. AFA sonucunda varyansın
%64,254’ünü açıklayan beş faktörlü(mesleki gelişim ve başarı, meslektaş
ilişkileri, bireysel farkındalık, milli ve manevi değerlere duyarlılık ve
bilimsellik) bir yapı elde edilmiştir. Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda
ölçeğin beş faktörlü yapısı doğrulanmış olup, güvenirlik çalışması sonucunda, ölçeğin alt boyutlarının
Cronbach Alpha değerlerinin“.74” ile “.86” arasında değiştiği tespit
edilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: -ERTE Özel Sayısı |
Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr