Sınıf
öğretmeni adaylarının liderlik ve öğretmen liderliğine ilişkin görüşlerinin
ortaya çıkarılmasını amaçlayan bu araştırma nitel araştırma yöntemi ile
gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya iki farklı üniversitenin eğitim
fakültelerinde sınıf öğretmenliği lisans programında öğrenim gören toplam 112
sınıf öğretmeni adayı katılmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının liderlik ve
öğretmen liderliği kavramlarına ilişkin görüşlerin belirlenmesinde açık uçlu
sorulardan oluşan bir anket formu hazırlanmıştır. Araştırmanın verileri tematik
analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Öğretmen adayları liderlik kavramına ilişkin
görüşlerini bireysel ve sosyal bağlamda liderlik olmak üzere iki alt temada
açıklamışlardır. Öğretmen adayların “bir sınıf öğretmeninin liderlik rolleri
neler olabilir” sorusuna kişisel-mesleki gelişim, öğrenciyi tanıma,
öğretme-öğrenme süreci, okul-aile ilişki bağlamında yanıt vermişlerdir. Öğretmen
adayları lider bir sınıf öğretmeninin öğrenciye katkılarını beceriler,
değerler, akademik bağlamda açıklamışlardır. Lider bir sınıf öğretmenin okula
katkıları tanınma, düzen, istikrar sağlama, model olma, farklılık yaratma ve
gelişim sağlama bağlamında açıklanmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarına göre
lider bir sınıf öğretmeninin özellikle beceri, değerler noktasında pek çok
olumlu özelliğinin olması gerektiği belirlenmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: -ERTE Özel Sayısı |
Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr