Yeni medya teknolojilerinin gelişmesiyle 1970’lerden günümüze kadar gelerek gündelik
yaşamımızda birçok durumu değiştiren küreselleşme olgusu, medya içeriklerinin birbirinden farklı
ülkelerin insanları tarafından tüketilebilmesiyle birlikte kültürün de küreselleşmesini sağlamıştır.
2000’li yıllarda tüm dünyaya dizileriyle yayılmaya başlayan Kore Dalgası (Hallyu) da ilk bakışta yerel
bir kültürün küresel anlamda tanınmasının bir vesilesi olarak görülse de, aslında Batılılaşmış değerlerin
yeniden üretimini sağlayan medya ürünlerinden oluşmaktadır. Türkiye’de çoğunlukla gençler tarafından
sevilerek takip edilen Kore dizilerinin bu denli beğenilmesinin sebebinin tarihteki yakınlıklar/ortak
noktalar olduğu düşünülse de; aslında bu dizileri Türk izleyicisi için de çekici kılan saklı unsur, özellikle
Hollywood film endüstrisinin neredeyse tüm dünya insanlarına aşıladığı Batılı değerlerin
benimsenmişliğidir. Bu bağlamda, bu çalışmada kültür endüstrisi ve kültürel küreselleşme kavramları
çerçevesine, Kore Dalgası dizileri ile ilgili dünya literatüründe yapılan çalışmalar ele alınarak, konu ile
ilgili farklı bakış açıları üzerinden, bu dizilerin Türk izleyicisi ile bağlantısı tartışılacaktır.
The phenomenon of globalization which transformed many situations in our daily lives with the
development of new media technologies since 1970’s up to this day, has also provided the globalization
of culture because it made the consumption of media contents possible by the people of different
countries. The Korean Wave (Hallyu) which started spreading around the world with its television
dramas in the 2000s was thought to be a means to make a local culture popular at first, however it was
made of some media content that reproduced the Western values. Although it was thought that the reason
why Turkish youth mostly loved these Korean dramas is the shared historical memories of the two
countries, but actually the hidden reason that made these dramas attractive for the Turkish audience is
the embracement of the Western values that are imbued in almost the whole people in the world. In this
context, this article will discuss the relationship of these dramas with the Turkish audience in light of
the concepts of culture industry and cultural globalization, through mentioning the different perspectives
expressed throughout the literature about the Korean Wave dramas.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 4 |
Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr