Bu çalışmada okul
güvenliğinin okul yöneticisi, öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre incelenmesi
amaçlanmıştır. Çalışma betimsel tarama modeline göre tasarlanmıştır. Çalışmanın
örneklemini 2016-2017 eğitim öğretim yılında Uşak il ve ilçe merkezindeki ilkokullar
ve ortaokullarda görevli rastgele örnekleme yöntemi ile seçilen 346 öğretmen ve
4.5.6.7.8. sınıflarda öğrenim gören 549 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın
verileri “Okul Güvenliği Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın
bulgularında öğretmenler öğrencilere göre okulu daha güvenli bulmaktadır. Okul
yöneticileri öğretmenlere göre okulu daha güvenli bulmaktadır. Erkek
öğretmenler kadın öğretmenlere göre okulu daha güvenli bulmaktadır. Kız
öğrenciler ise erkek öğrencilere göre okulu daha güvenli bulmaktadır. Öğretmen
görüşlerine göre öğretmenlerin meslekteki kıdemi, okuldaki hizmet süresi,
okulun eğitim durumu, okulun bulunduğu yerin sosyo-ekonomik durumu ve okul
mevcudu okul güvenliğine ilişkin görüşlerini etkilemiştir. Öğrenci görüşlerine
göre ise ilkokul öğrencileri, ortaokul öğrencilerine göre okulu daha güvenli
bulmuştur. Dördüncü sınıfta öğrenim gören öğrencilerin, 5-6-7-8. sınıfta
öğrenim gören öğrencilere göre okulu daha güvenli buldukları saptanmıştır.
Anahtar Kelimeler: Okul güvenliği,
güvenli okul, şiddet, zorbalık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 2 |
Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr