Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kamu Kurumlarında Personel Güçlendirme ve İtibar Yönetimi Algısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Karaman İli Örneği

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 1, 9 - 27, 04.05.2020
https://doi.org/10.31454/usb.721935

Öz

Karaman ili kamu kurumlarında çalışan personelin itibar yönetimi ve personel güçlendirme algıları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla planlanan bu araştırma 287 kamu personeli ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama formu olarak demografik bilgileri içeren 6 soru, itibar yönetimi ölçeği (20 soru) ve personel güçlendirme ölçeği (24 soru) kullanılmıştır. Elde edilen verilerin yorumlanması için SPSS21 programında sayı, yüzde, ortalama, standart sapma, en küçük, en büyük değerler gibi tanımlayıcı istatistiklerden yararlanılmıştır. Yine veriler ANOVA, Kruskall Wallis, T testi, Korelasyon analizleri ile değerlendirilmiş, ileri düzey analizler için de Bonferroni testi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre itibar katsayısı ve personel güçlendirme değişkenleri arasında pozitif yönde anlamlı ilişki bulunduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak; itibar katsayısı ölçeğinden alınan puanların eğitim durumu, kadro türü ve medeni durum değişkenlerinden etkilendiği, personel güçlendirme ölçeğinden alınan puanların çalışılan kurumdan etkilendiği anlaşılmıştır. Ayrıca, her iki ölçekten alınan puanların cinsiyet, yaş ve iş tecrübesi değişkenlerinden etkilenmediği tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Abratt, Russell ve Kleyn, Nicola (2012). Corporate Identity, Corporate Branding and Corporate Reputations: Reconciliation and Integration, European Journal of Marketing, 46(7/8), S-1048-1063. Akçakaya, Murat (2010). Örgütlerde Uygulanan Personel Güçlendirme Yöntemleri: Türk Kamu Yönetiminde Personel Güçlendirme, Karadeniz Araştırmaları Dergisi, Sayı: 25, S-145-174. Aktaş, Kadir (2014). İtibar Yönetimi, İş Memnuniyeti ve Örgütsel Performans Arasındaki İlişkinin Analizi: Sağlık Sektöründe bir Uygulama, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gediz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya. Alnıaçık, Esra, Alnıaçık, Ümit ve Genç, Nurullah (2010). Kurumsal İtibar Bileşenlerinin Algılanan Önemi Demografik Özelliklerinden Etkilenmekte midir? Balıkesir Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 13(23). S-93-114. Arslan, Mustafa ve Karacaoğlu, Korhan (2018). Kamu Görevlilerinin Kurumsal İtibar Algılarının Kamu Hizmet Motivasyonlarına Etkisi: Nevşehir İlçe Belediyeleri Üzerinde Bir Araştırma, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 10(1). S-14-29. Barnett, Michael L., Jermier, John M. ve Lafferty, Barbara A. (2006). Corporate Reputation: The Definitional Landscape, Corporate Reputation Review, 9( 1). S-26-38. Bayram, Ayhan, Güler, Seyhan Bilir ve Akın, Yasemin Koldere (2016). Mahalli İdarelerde İtibar Yönetimi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 21(1). S-251-274. Bedük, Aykut ve Tambay, Ahmet (2014). Personel Güçlendirme (Empowerment) ve İtibar Yönetimi İlişkisi: Bankacılık Sektöründe Bir Alan Çalışması. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 2, Sayı: 8, S-319-338. Bedük, Aykut (2012). Karşılaştırmalı İşletme-Yönetim Terimleri Sözlüğü. Nobel Yayınları. 3. Basım. ISBN: 978-975-6266-33-5. S-108-109. Boon, Jan, Verhoest, Koen ve Wynen, Jan (2019). What Determines the Audiences that Public Service Organisations Target For Reputation Management?, Policy & Politics. xx(xx). S-1-20. Bowen, David E. ve Lawler III, Edward E. (1992). The Empowerment of Service Workers: What, Why, How, and When, Sloan Management Review, 33(3), S-31-39. Butler, Alice, Schafran, Alex, ve Carpenter, Georgina (2018). What Does It Mean When People Call a Place a Shithole? Understanding a Discourse of Denigration in the United Kingdom and the Republic of Ireland. Transactions of the Institute of British Geographers, 43(3). S-496–510. doi:10.1111/tran.12247 Candan, Hakan, Canbolat, Mehmet Ali ve Öksüz, Yavuz Selim (2016). Personel Güçlendirmenin Örgütsel Bağlılık Üzerine Etkisi: Bir Kamu Kurumunda Araştırma. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 5(2) S-255-266. Cengiz, Ekrem ve Kırkbir, Fazıl (2007). Yerel Halk Tarafından Algılanan Toplam Turizm Etkisi ile Turizm Desteği Arasındaki İlişkiye Yönelik Yapısal Bir Model Önerisi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), S-19-37. Chang, Li-Chun ve Liu, Chieh-Hsing (2008). Employee empowerment, Innovative Behavior and Job Productivity of Public Health Nurses: A Cross-Sectional Questionnaire Survey. International Journal of Nursing Studie., 45. S-1442-1448. Christensen, Tom, Åse Gornitzka, ve Francisco O. Ramirez (2019) "Reputation Management, Social Embeddedness, and Rationalization of Universities." In: Universities as Agencies. Palgrave Macmillan, Cham, S-3-39. Chun, Rosa (2005). Corporate Reputation: Meaning and Measurement. International Journal of Management Reviews, 7(2). S-91-109. Hales, Colin ve Klidas, Antonis (1998). Empowerment in Five‐Starhotels: Choice, Voice or Rhetoric? International Journal of Contemporary Hospitality Management, 10(3), S-88-95. Conger, Jay A. ve Kanungo, Rabindra N. (1988). The Empowerment Process: Integrating Theory and Practice. The Academy of Management Review, 13(3). S- 471-482. Cunningham, Ian, Hyman, Jeff ve Baldry, Chris (1996). Empowerment: the power to do what?, Industrial Relations Journal, 27(2), S-143-154. Çınaroğlu, Songül ve Şahin, Bayram (2013). Özel ve Kamu Hastanelerinin Algılanan Kurumsal İtibar ve İmaj Açısından Karşılaştırılması. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi 9(18). S-283-298. Dijkmans, Corné, Kerkhof, Peter ve Beukeboom, Camiel J. (2015). A Stage to Engage: Social Media Use and Corporate Reputation. Tourism Management. 47. S-58-67. Dowling, Grahame R. (2004). Corporate Reputations: Should You Compete on Yours? California Management Review. 16(3). S-18-36. Dowling, Grahame ve Moran, Peter (2012). Corporate Reputations: Built in or Bolted on?, California Management Review, 54(2). S-25-42. Eğilmez, Özüm (2017). Kurumsal İtibar Yönetimi: Tepe Yöneticisinin Güvenilirliğinin Kurumsal İtibar ve Çalışan Olma Niyetine Etkisi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir. Ergenç, Emre (2010). Kurumsal İtibar Yönetiminde Liderliğin Rolü Üzerine Bir Araştırma, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Ertenü, Behice (2008). The Role of Psychological Empowerment Between Managerial Practices and Organizational Citizenship Behavior, Unreleased PhD Thesis, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Fombrun, Charles J, Gardberg, Naomi A. ve Sever, Joy M. (2000). The Reputation QuotientSM: A Multi-Stakeholder Measure of Corporate Reputation. The Journal of Brand Management. 7(4). S-241-255. Gössling, Stefan, Zeiss, Harald, Hall, C. Michael, Martin-Rios, Carlos, Ram, Yael ve Grøtte, Ivar-Petter (2019). A Cross-Country Comparison of Accommodation Manager Perspectives on Online Review Manipulation. Current Issues in Tourism, (22)14, Doi: 10.1080/13683500.2018.1455171 Griffin, Ricky, W., Phillips, Jean, M., ve Gully Stanley, M. (2015). Organizational Behavior: Managing People and Organizations, Twelfth Edition, Cengage Learning, S-469-470. Gül, Hasan ve Avcı, Murat (2018). Kurumsal İtibarın Kariyer Yönetimi Üzerindeki Etkileri: KTMÜ Örneği. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi. 20(34) S-53-69. Güneş, İpek Suat (2016) Kurumsal İtibar Yönetimi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Helm, Sabrina (2007). "One Reputation or Many?: Comparing Stakeholders' Perceptions of Corporate Reputation". Corporate Communications: An International Journal, 12(3. S-238-254, https://doi.org/10.1108/13563280710776842. Highhouse, Scott, Brooks, Margaret, E. ve Gregarus, Gary (2009). An Organizational Impression Management Perspective on the Formation of Corporate Reputations, Journal of Management, 35(6), S-1481-1493. Doi: 10.1177/0149206309348788. Işık, Metin, Çiçek, Berat ve Almalı, Vedat (2016). Üniversitelerin İç Paydaşlarının Kurumsal İtibar Algısını Ölçmeye Yönelik Bir Araştırma, Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 5(1). S-163-180. Karahan, Atila (2009). İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesine Katkısı Açısından Personel Güçlendirme Yaklaşımı: Afyon Kocatepe Üniversitesi Hastanesi Örneği, Celal Bayar Üniversitesi S.B.E. Dergisi. 7(1). S-95-114. Karatepe, Selma (2008). İtibar Yönetimi: Halkla İlişkilerde Güven Yaratma, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 7(23). S-77-97. Kızıl, Seda ve Naktiyok, Atılhan (2019). Yöneticilerin Stratejik Liderlik Davranışlarının Kurumsal İtibar Algısı Üzerine Etkisinde Kurumsal Sosyal Sorumluluğun (KSS) Rolü, Istanbul Business Research, 48(1). S-64-83. Kurtuluş, Osman (2018). Liselerde Görev Yapan Öğretmenlerin Kurumsal İtibara İlişkin Görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Harran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Şanlıurfa. Köksal, Selin (2011). Müşterilerin Yeşil (Çevreci) İşletmelere Yönelik Kurumsal İtibar Algısı Üzerine Bir Araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana. Men, Linjuan Rita ve Stacks, Don W. (2013). The Impact of Leadership Style and Employee Empowerment on Perceived Organizational Reputation. Journal of Communication Management, 17(2). S-171-192. https://doi.org/10.1108/13632541311318765. Martin, Graeme ve Hetrick, Susan (2006). Corporate Reputations, Branding and People Management: A Strategic Approach to HR, Published by Elsiver. ISBN: 0-7506-6950-0. S-21. Owens, Ryan J. ve Wohlfarth, Patrick, C. (2019). The Influence of Home-State Reputation and Public Opinion on Federal Circuit Court Judges. Journal of Law and Courts 7(2). S-187-214. Öksüz, Yavuz Selim (2010). Kamu Sektöründeki İnsan Kaynakları Yönetiminde Personel Güçlendirme Yaklaşımının Uygulanabilirliği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya. Özaksu, Özgür (2006). İnsan Kaynakları Geliştirmede Personel Güçlendirme Yaklaşımı ve Bir Saha Araştırması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Özer, Cevat Sercan (2016). Sosyal Medyayı Kullanan Kurumların İtibar Yönetimine İlişkin Y Kuşağının Algısı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir. Özer, K. Ozan, Ergün, Özgür ve Okatan, Tuncer (2015). Personel Güçlendirmenin İş Tatmini Üzerindeki Etkileri: İstanbul Otelcilik Sektörü Araştırması. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Sayı: 6. S-104-115. Pelit, Elbeyi (2011). Güçlendirmede Yönetici ve İşgören Algılamalarının Karşılaştırılması. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 25. S-209-225. Pradhan, Preethi, Kamlanabhan, TJ, Thulasiraj, RD ve Muraleedharan, VR (2014). Employee Empowerment. Journal of Multidisciplinary Research in Healthcare. 1(1), S-53-62. Su, Lujun, Swanson, Scott R., Chinchanachokchai, Sydney, Hsu, Maxwell K. ve Chen Xiaohong (2016). Reputation and intentions: The Role of Satisfaction, Identification, and Commitment, Journal of Business Research, 69. S-3261-3269. Şenel, Özlem (2006). Personel Güçlendirmenin Örgüt Kültürüne Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir. Tekin, Yasemin ve Köksal, Can Deniz (2012). Otel İşletmelerinde Personeli Güçlendirme Uygulamaları: Antalya’ da Beş Yıldızlı Konaklama İşletmelerinde Bir Araştırma, Journal of Yasar University, 25(7), S-4241-4267. Tokatlı, Mehmet (2015). Sosyal Medya’ da İtibar Yönetimi: Üniversiteler Üzerine Bir Araştırma, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir. Türk, Sezai ve Güven, Ahmet (2007). Yeni Başlayanlar İçin Halkla İlişkiler, Ankara: Gazi Kitabevi. Usta, Murat (2006). Örgüt Kültüründe Halkla İlişkiler ve İtibar Yönetimi Ege Akdeniz Bölgelerindeki Turizm İşletmeleri Örneği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir. Wang, David Han-Min, Yu, Tiffany Hui-Kuang ve Chiang, Chia-Hsin (2016). Exploring the Value Relevance of Corporate Reputation: A Fuzzy-Set Qualitative Comparative Analysis. Journal of Business Research. 69. P-1329–1332. Yağcıoğlu, Ayşe (2012). İtibar Yönetimi Kavramının İşlevselliği ve İtibar Unsurlarının Birbiriyle İlişkisi: Otel İşletmeleri Açısından Bir Uygulama, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir. Yurt, İrfan (2012). Kurumsal İtibar Yönetimi Algısının Örgütsel Bağlılık Üzerindeki Etkisi: Düzce Üniversitesi Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Düzce. Yüce, Alpaslan ve Taşdemir, N. Havva (2019). Kurumsal İtibarı Sağlamada Sosyal Medyanın Etkin Rolü: Kurumsal İtibar Lideri Firmaların Sosyal Medya Paylaşımlarının İncelenmesi, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(63). S-1185-1196.
Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 1, 9 - 27, 04.05.2020
https://doi.org/10.31454/usb.721935

Öz

Kaynakça

  • Abratt, Russell ve Kleyn, Nicola (2012). Corporate Identity, Corporate Branding and Corporate Reputations: Reconciliation and Integration, European Journal of Marketing, 46(7/8), S-1048-1063. Akçakaya, Murat (2010). Örgütlerde Uygulanan Personel Güçlendirme Yöntemleri: Türk Kamu Yönetiminde Personel Güçlendirme, Karadeniz Araştırmaları Dergisi, Sayı: 25, S-145-174. Aktaş, Kadir (2014). İtibar Yönetimi, İş Memnuniyeti ve Örgütsel Performans Arasındaki İlişkinin Analizi: Sağlık Sektöründe bir Uygulama, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gediz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya. Alnıaçık, Esra, Alnıaçık, Ümit ve Genç, Nurullah (2010). Kurumsal İtibar Bileşenlerinin Algılanan Önemi Demografik Özelliklerinden Etkilenmekte midir? Balıkesir Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 13(23). S-93-114. Arslan, Mustafa ve Karacaoğlu, Korhan (2018). Kamu Görevlilerinin Kurumsal İtibar Algılarının Kamu Hizmet Motivasyonlarına Etkisi: Nevşehir İlçe Belediyeleri Üzerinde Bir Araştırma, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 10(1). S-14-29. Barnett, Michael L., Jermier, John M. ve Lafferty, Barbara A. (2006). Corporate Reputation: The Definitional Landscape, Corporate Reputation Review, 9( 1). S-26-38. Bayram, Ayhan, Güler, Seyhan Bilir ve Akın, Yasemin Koldere (2016). Mahalli İdarelerde İtibar Yönetimi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 21(1). S-251-274. Bedük, Aykut ve Tambay, Ahmet (2014). Personel Güçlendirme (Empowerment) ve İtibar Yönetimi İlişkisi: Bankacılık Sektöründe Bir Alan Çalışması. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 2, Sayı: 8, S-319-338. Bedük, Aykut (2012). Karşılaştırmalı İşletme-Yönetim Terimleri Sözlüğü. Nobel Yayınları. 3. Basım. ISBN: 978-975-6266-33-5. S-108-109. Boon, Jan, Verhoest, Koen ve Wynen, Jan (2019). What Determines the Audiences that Public Service Organisations Target For Reputation Management?, Policy & Politics. xx(xx). S-1-20. Bowen, David E. ve Lawler III, Edward E. (1992). The Empowerment of Service Workers: What, Why, How, and When, Sloan Management Review, 33(3), S-31-39. Butler, Alice, Schafran, Alex, ve Carpenter, Georgina (2018). What Does It Mean When People Call a Place a Shithole? Understanding a Discourse of Denigration in the United Kingdom and the Republic of Ireland. Transactions of the Institute of British Geographers, 43(3). S-496–510. doi:10.1111/tran.12247 Candan, Hakan, Canbolat, Mehmet Ali ve Öksüz, Yavuz Selim (2016). Personel Güçlendirmenin Örgütsel Bağlılık Üzerine Etkisi: Bir Kamu Kurumunda Araştırma. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 5(2) S-255-266. Cengiz, Ekrem ve Kırkbir, Fazıl (2007). Yerel Halk Tarafından Algılanan Toplam Turizm Etkisi ile Turizm Desteği Arasındaki İlişkiye Yönelik Yapısal Bir Model Önerisi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), S-19-37. Chang, Li-Chun ve Liu, Chieh-Hsing (2008). Employee empowerment, Innovative Behavior and Job Productivity of Public Health Nurses: A Cross-Sectional Questionnaire Survey. International Journal of Nursing Studie., 45. S-1442-1448. Christensen, Tom, Åse Gornitzka, ve Francisco O. Ramirez (2019) "Reputation Management, Social Embeddedness, and Rationalization of Universities." In: Universities as Agencies. Palgrave Macmillan, Cham, S-3-39. Chun, Rosa (2005). Corporate Reputation: Meaning and Measurement. International Journal of Management Reviews, 7(2). S-91-109. Hales, Colin ve Klidas, Antonis (1998). Empowerment in Five‐Starhotels: Choice, Voice or Rhetoric? International Journal of Contemporary Hospitality Management, 10(3), S-88-95. Conger, Jay A. ve Kanungo, Rabindra N. (1988). The Empowerment Process: Integrating Theory and Practice. The Academy of Management Review, 13(3). S- 471-482. Cunningham, Ian, Hyman, Jeff ve Baldry, Chris (1996). Empowerment: the power to do what?, Industrial Relations Journal, 27(2), S-143-154. Çınaroğlu, Songül ve Şahin, Bayram (2013). Özel ve Kamu Hastanelerinin Algılanan Kurumsal İtibar ve İmaj Açısından Karşılaştırılması. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi 9(18). S-283-298. Dijkmans, Corné, Kerkhof, Peter ve Beukeboom, Camiel J. (2015). A Stage to Engage: Social Media Use and Corporate Reputation. Tourism Management. 47. S-58-67. Dowling, Grahame R. (2004). Corporate Reputations: Should You Compete on Yours? California Management Review. 16(3). S-18-36. Dowling, Grahame ve Moran, Peter (2012). Corporate Reputations: Built in or Bolted on?, California Management Review, 54(2). S-25-42. Eğilmez, Özüm (2017). Kurumsal İtibar Yönetimi: Tepe Yöneticisinin Güvenilirliğinin Kurumsal İtibar ve Çalışan Olma Niyetine Etkisi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir. Ergenç, Emre (2010). Kurumsal İtibar Yönetiminde Liderliğin Rolü Üzerine Bir Araştırma, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Ertenü, Behice (2008). The Role of Psychological Empowerment Between Managerial Practices and Organizational Citizenship Behavior, Unreleased PhD Thesis, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Fombrun, Charles J, Gardberg, Naomi A. ve Sever, Joy M. (2000). The Reputation QuotientSM: A Multi-Stakeholder Measure of Corporate Reputation. The Journal of Brand Management. 7(4). S-241-255. Gössling, Stefan, Zeiss, Harald, Hall, C. Michael, Martin-Rios, Carlos, Ram, Yael ve Grøtte, Ivar-Petter (2019). A Cross-Country Comparison of Accommodation Manager Perspectives on Online Review Manipulation. Current Issues in Tourism, (22)14, Doi: 10.1080/13683500.2018.1455171 Griffin, Ricky, W., Phillips, Jean, M., ve Gully Stanley, M. (2015). Organizational Behavior: Managing People and Organizations, Twelfth Edition, Cengage Learning, S-469-470. Gül, Hasan ve Avcı, Murat (2018). Kurumsal İtibarın Kariyer Yönetimi Üzerindeki Etkileri: KTMÜ Örneği. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi. 20(34) S-53-69. Güneş, İpek Suat (2016) Kurumsal İtibar Yönetimi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Helm, Sabrina (2007). "One Reputation or Many?: Comparing Stakeholders' Perceptions of Corporate Reputation". Corporate Communications: An International Journal, 12(3. S-238-254, https://doi.org/10.1108/13563280710776842. Highhouse, Scott, Brooks, Margaret, E. ve Gregarus, Gary (2009). An Organizational Impression Management Perspective on the Formation of Corporate Reputations, Journal of Management, 35(6), S-1481-1493. Doi: 10.1177/0149206309348788. Işık, Metin, Çiçek, Berat ve Almalı, Vedat (2016). Üniversitelerin İç Paydaşlarının Kurumsal İtibar Algısını Ölçmeye Yönelik Bir Araştırma, Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 5(1). S-163-180. Karahan, Atila (2009). İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesine Katkısı Açısından Personel Güçlendirme Yaklaşımı: Afyon Kocatepe Üniversitesi Hastanesi Örneği, Celal Bayar Üniversitesi S.B.E. Dergisi. 7(1). S-95-114. Karatepe, Selma (2008). İtibar Yönetimi: Halkla İlişkilerde Güven Yaratma, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 7(23). S-77-97. Kızıl, Seda ve Naktiyok, Atılhan (2019). Yöneticilerin Stratejik Liderlik Davranışlarının Kurumsal İtibar Algısı Üzerine Etkisinde Kurumsal Sosyal Sorumluluğun (KSS) Rolü, Istanbul Business Research, 48(1). S-64-83. Kurtuluş, Osman (2018). Liselerde Görev Yapan Öğretmenlerin Kurumsal İtibara İlişkin Görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Harran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Şanlıurfa. Köksal, Selin (2011). Müşterilerin Yeşil (Çevreci) İşletmelere Yönelik Kurumsal İtibar Algısı Üzerine Bir Araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana. Men, Linjuan Rita ve Stacks, Don W. (2013). The Impact of Leadership Style and Employee Empowerment on Perceived Organizational Reputation. Journal of Communication Management, 17(2). S-171-192. https://doi.org/10.1108/13632541311318765. Martin, Graeme ve Hetrick, Susan (2006). Corporate Reputations, Branding and People Management: A Strategic Approach to HR, Published by Elsiver. ISBN: 0-7506-6950-0. S-21. Owens, Ryan J. ve Wohlfarth, Patrick, C. (2019). The Influence of Home-State Reputation and Public Opinion on Federal Circuit Court Judges. Journal of Law and Courts 7(2). S-187-214. Öksüz, Yavuz Selim (2010). Kamu Sektöründeki İnsan Kaynakları Yönetiminde Personel Güçlendirme Yaklaşımının Uygulanabilirliği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya. Özaksu, Özgür (2006). İnsan Kaynakları Geliştirmede Personel Güçlendirme Yaklaşımı ve Bir Saha Araştırması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Özer, Cevat Sercan (2016). Sosyal Medyayı Kullanan Kurumların İtibar Yönetimine İlişkin Y Kuşağının Algısı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir. Özer, K. Ozan, Ergün, Özgür ve Okatan, Tuncer (2015). Personel Güçlendirmenin İş Tatmini Üzerindeki Etkileri: İstanbul Otelcilik Sektörü Araştırması. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Sayı: 6. S-104-115. Pelit, Elbeyi (2011). Güçlendirmede Yönetici ve İşgören Algılamalarının Karşılaştırılması. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 25. S-209-225. Pradhan, Preethi, Kamlanabhan, TJ, Thulasiraj, RD ve Muraleedharan, VR (2014). Employee Empowerment. Journal of Multidisciplinary Research in Healthcare. 1(1), S-53-62. Su, Lujun, Swanson, Scott R., Chinchanachokchai, Sydney, Hsu, Maxwell K. ve Chen Xiaohong (2016). Reputation and intentions: The Role of Satisfaction, Identification, and Commitment, Journal of Business Research, 69. S-3261-3269. Şenel, Özlem (2006). Personel Güçlendirmenin Örgüt Kültürüne Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir. Tekin, Yasemin ve Köksal, Can Deniz (2012). Otel İşletmelerinde Personeli Güçlendirme Uygulamaları: Antalya’ da Beş Yıldızlı Konaklama İşletmelerinde Bir Araştırma, Journal of Yasar University, 25(7), S-4241-4267. Tokatlı, Mehmet (2015). Sosyal Medya’ da İtibar Yönetimi: Üniversiteler Üzerine Bir Araştırma, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir. Türk, Sezai ve Güven, Ahmet (2007). Yeni Başlayanlar İçin Halkla İlişkiler, Ankara: Gazi Kitabevi. Usta, Murat (2006). Örgüt Kültüründe Halkla İlişkiler ve İtibar Yönetimi Ege Akdeniz Bölgelerindeki Turizm İşletmeleri Örneği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir. Wang, David Han-Min, Yu, Tiffany Hui-Kuang ve Chiang, Chia-Hsin (2016). Exploring the Value Relevance of Corporate Reputation: A Fuzzy-Set Qualitative Comparative Analysis. Journal of Business Research. 69. P-1329–1332. Yağcıoğlu, Ayşe (2012). İtibar Yönetimi Kavramının İşlevselliği ve İtibar Unsurlarının Birbiriyle İlişkisi: Otel İşletmeleri Açısından Bir Uygulama, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir. Yurt, İrfan (2012). Kurumsal İtibar Yönetimi Algısının Örgütsel Bağlılık Üzerindeki Etkisi: Düzce Üniversitesi Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Düzce. Yüce, Alpaslan ve Taşdemir, N. Havva (2019). Kurumsal İtibarı Sağlamada Sosyal Medyanın Etkin Rolü: Kurumsal İtibar Lideri Firmaların Sosyal Medya Paylaşımlarının İncelenmesi, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(63). S-1185-1196.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Aykut Bedük Bu kişi benim

Mehmet Ali Canbolat

Yayımlanma Tarihi 4 Mayıs 2020
Gönderilme Tarihi 7 Şubat 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bedük, A., & Canbolat, M. A. (2020). Kamu Kurumlarında Personel Güçlendirme ve İtibar Yönetimi Algısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Karaman İli Örneği. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 9-27. https://doi.org/10.31454/usb.721935
AMA Bedük A, Canbolat MA. Kamu Kurumlarında Personel Güçlendirme ve İtibar Yönetimi Algısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Karaman İli Örneği. USBdergi. Mayıs 2020;5(1):9-27. doi:10.31454/usb.721935
Chicago Bedük, Aykut, ve Mehmet Ali Canbolat. “Kamu Kurumlarında Personel Güçlendirme Ve İtibar Yönetimi Algısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Karaman İli Örneği”. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi 5, sy. 1 (Mayıs 2020): 9-27. https://doi.org/10.31454/usb.721935.
EndNote Bedük A, Canbolat MA (01 Mayıs 2020) Kamu Kurumlarında Personel Güçlendirme ve İtibar Yönetimi Algısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Karaman İli Örneği. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi 5 1 9–27.
IEEE A. Bedük ve M. A. Canbolat, “Kamu Kurumlarında Personel Güçlendirme ve İtibar Yönetimi Algısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Karaman İli Örneği”, USBdergi, c. 5, sy. 1, ss. 9–27, 2020, doi: 10.31454/usb.721935.
ISNAD Bedük, Aykut - Canbolat, Mehmet Ali. “Kamu Kurumlarında Personel Güçlendirme Ve İtibar Yönetimi Algısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Karaman İli Örneği”. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi 5/1 (Mayıs 2020), 9-27. https://doi.org/10.31454/usb.721935.
JAMA Bedük A, Canbolat MA. Kamu Kurumlarında Personel Güçlendirme ve İtibar Yönetimi Algısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Karaman İli Örneği. USBdergi. 2020;5:9–27.
MLA Bedük, Aykut ve Mehmet Ali Canbolat. “Kamu Kurumlarında Personel Güçlendirme Ve İtibar Yönetimi Algısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Karaman İli Örneği”. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, c. 5, sy. 1, 2020, ss. 9-27, doi:10.31454/usb.721935.
Vancouver Bedük A, Canbolat MA. Kamu Kurumlarında Personel Güçlendirme ve İtibar Yönetimi Algısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Karaman İli Örneği. USBdergi. 2020;5(1):9-27.

Creative Commons Lisansı Bu eser Creative Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.