Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EFFECT ON YOUTUBE AND DESTINATION IMAGE AS VIRAL MARKETING TOOL: THE CASE OF IRELAND-DUBLIN

Yıl 2021, , 583 - 605, 20.04.2021
https://doi.org/10.47994/usbad.876863

Öz

Communication technologies from the past to the present are growing exponentially every day. Social media tools that are developing with this growth show the end point where communication technologies have come. People have adopted social media platforms as a means of communication and shape all life flows with these platforms. Viral marketing has emerged with these lives taking shape. Although Viral marketing is less expensive than other marketing tools, it allows you to reach a wider audience. Currently, viral marketing has become the most important marketing tool used for marketing destinations, businesses and brands. In this study, vlogs of the city of Dublin published on YouTube channel, one of the viral marketing directors, were examined. A total of 19 videos were monitored in the study and analyses of the data were made using the MAXQDA program.

Kaynakça

  • Adan, Ö. (2015). Destinasyon Marka İmajı ve Bir Pazar Bölümü Olarak İş Amaçlı Gelen Turistlere Yönelik Uygulaması. Journal of Yasar University 10(39), 6555-6611.
  • Akar, E. (2009). Pazarlama Bağlamında Geleneksel ve İnternette Ağızdan Ağıza İletişim: Kurumsal Bir Çerçeve. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakülte Dergisi 32, 113-134.
  • Akar, E. (2019). Pazarlama Bağlamında Geleneksel ve İnternette Ağızdan Ağıza İletişim: Kurumsal Bir Çerçeve. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 32, 113-134.
  • Alan, A., Kabadayı, E. & Erişke, T. (2018). İletişimin Yeni Yüzü: Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Pazarlaması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 17(66), 493-504.
  • Alişarlı, Ö. & Eken, İ. (2018). Yeni Medyada Ürün Yerleştirme: Youtube’da Paylaşım Yapan Fenomenler Üzerinden Kampanya Süreci. İTÜY, 2018, Sempozyum, Kongre ve Konferans Bildiri Koleksiyonu.
  • Argan, M. & Argan, M. (2006). Viral Pazarlama veya İnternet Üzerinde Ağızdan Ağıza Reklam: Kurumsal Bir Çerçeve. Sosyal Bilimler Dergisi 2, 231-250.
  • Baloglu, S. & McCleary, K. (1999). A Model of Destination Image Formation. Annals of Tourism Research 26(4), 868-897.
  • Bampo, M., Ewing, M., Mather, D., Stewart, D. & Wallace, M. (2008). The Effects of the Social Structure of Digital Networks on Viral Marketing Performance. Information Systems Research 19(3), 273-290.
  • Barutçu, S. (2011). Mobil Viral Pazarlama. İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi 2(1), 5-14.
  • Beerli, A. & Martin, J. (2004). Factors Influencing Destination Image. Annals of Tourism Research 31(3), 657-681.
  • Bhattacharya, S., Gaurav, K. & Chosh, S. (2019). Viral Marketing on Social Networks: An Epidemiological Perspective. Elsevier Publisher, 478-490.
  • Bilbil, E. & Güler, Ş. (2017). Dijital Ortamda Kurumsal İtibar Yönetimi ve Viral Uygulamalar İlişkisi. Global Media Journal TR Edition 7(14), 379-402.
  • Erol, S. (2020). Kent Ortamında Akıllı Telefon Kullanımı: Metrobüs Yolcuları Üzerine Etnografik Bir Araştırma. Intermedia International e-Journal 7(12), 161-182.
  • Covington, P., Adams, J. & Sargin, E. (2016). Deep Neural Networks For Youtube Recommendations. RecSys’16: Proceedings of the 10th ACM Conference on Recommender Systems. September 2016, 191-198.
  • Davidson, J., Liebald, B., Liu, J., Nandy, P. & Vleet, T. (2010). The Youtube Video Recommendation System. Proceedings of the 2010 ACM Conference on Recommender Systems. September 26-30, Barcelona.
  • Dobele, A., Lindgreen, A., Beverland, M., Vanhamme, J. & Wijk, R. (2007). Why Pass on Viral Messages? Because They Connect Emotionally. The Journal of the Kelley School of Business 50, 291-304.
  • Dobele, A., Toleman, D. & Beverland, M. (2005). Controlled Infection! Spreading the Brand Message Through Viral Marketing. Business Horizons 48(2), 143-149.
  • Fadil, A. (2014). Value Co-Creation Process in Small and Medium Enterprise by Utilization of Viral Marketing as a Branding Tool: A System Dynamic Approach. Procedia Social and Behavioral Sciences 169(2005), 258-265.
  • Gill, P., Arlitt, M., Li, Z. & Mahanti, A. (2007). Youtube Traffic Characterization: A View from the Edge. IMC’07: Proceedings of the 7th ACM SIGCOMM Conference on Internet Measurement, 15-28.
  • Hinz, O., Skiera, B., Barrot, C. & Becker, J. (2011). Seeding Strategies for Viral Marketing: An Empirical Comparison. Journal of Marketing 75, 55-71.
  • İlban, M., Köroğlu, A. & Bozok, D. (2008). Termal Turizm Amaçlı Seyahat Eden Turistlerde Destinasyon İmajı: Gönen Örneği. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7(13), 105-129.
  • Karabulut, F. (2016). Viral Pazarlamada Görsel Tasarım Unsurlarının Kullanımı: Viral Reklam Videoları Üzerine Görsel Analiz. (Doktora Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 436643.
  • Kılıç, B. & Akyurt, H. (2011). Destinasyon İmajı Oluşturmada Hüzün Turizmi: Afyonkarahisar ve Başkomutan Tarihi Milli Parkı. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10(1), 209-232.
  • Kvasnicka, M. (2014). Viral Video Diffusion in a Fixed Social Network: An Agent-Basde Model. Journal of Procedia Economics and Finance 12, 334-342. Kwiatkowska, J. (2009). Viral Marketing in the Internet Characteristics of an Effective Virüs. Annales Universitatis Series Oeconomica 11(2), 1047-1054.
  • Leskovec, J., Adamic, L. & Huberman, B. (2008). The Dynamics of Viral Marketing. Acm Digital Library 1(1), 1-46.
  • Long, C. & Wong, R. (2014). Viral Marketing for Dedicated Customers. Elsevier Publisher, 1-23.
  • Palka, W., Pousttchi, K. & Wiedemann, D. (2009). Mobile Word-of-Mouth- a Grounded Theory of Mobile Viral Marketing. Journal of Information Technology 24, 172-185.
  • Pekyaman, A. (2008). Turistik Satın Alma Davranışında Destinasyon İmajının Rolü Afyonkarahisar Bölgesinde Bir Araştırma. (Doktora Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 229249.
  • Quesenberry, K. & Coolsen, M. (2019). Drama Goes Viral: Effects of Story Development on Shares and Views of Online Advertising Videos. Journal of Interactive Marketing 48, 1-16.
  • Richardson, M. & Domingos, P. (2002). Mining Knowledge-Sharing Sites for Viral Marketing. KDD'02: Proceedings of the Eighth ACM SIGKDD International Conference on Knowledge Discovery and Data Mining. Jully 2002, 61-77.
  • Robles, J., Chica, M. & Cordon, O. (2020). Evolutionary Multiobjective Optimization to Target Social Network Influentials in Viral Marketing. Elsevier Publisher, 1-32.
  • Severt, K. & Hahm, J. (2020). Impact of Political Event and Political Affliation on Destination Image and a Longitudinal Approach of Image Change. Journal of Destination Marketing & Management 15, 2-10.
  • Sevim, B., Seçilmiş, C. & Görkem, O. (2013). Algılanan Destinasyon İmajının Tavsiye Davranışı Üzerine Etkisi: Safranbolu’da Bir Araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi 9(20), 115-129.
  • Smith, B. (2011). Viral Marketing What’s That. Social Marketing Quarterly 6(4), 4-7.
  • Şenyuva, B. (2009). Reklamlı Sms Modeliyle Çalışan Web Tabanlı Mobil Pazarlama Uygulaması. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 266107.
  • Taş, E. (2019). Tüketicilerin Sivil Toplum Kuruluşlarına Yönelik Farkındalıkları Üzerinde Viral Pazarlama Uygulamalarının Etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 545138.
  • Taş, E., Ünal, S. & Erkan, İ. (2019). Tüketicilerin Sivil Toplum Kuruluşlarına Yönelik Farkındalıkları Üzerinde Viral Pazarlama Uygulamalarının Etkisi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (Özel Sayı), 2013-2036.
  • Wilson, R. (2000). The Six Simple Principles of Viral Marketing. Web Marketing Today 70, 232.
  • Wu, Y. (2017). The Cause, Development and Outcome of Word-of-Mouth Marketing: With Particular Reference to Wom Volume, Valence and the Modeling of Viral Marketing. (Phd Thesis). Erişim Adresi: http://sro.sussex.ac.uk/id/eprint/69442/1/Wu,%20Ying.pdf.
  • Yıldırım, H., Buluk, B. & Atay, L. (2017). Ziyaretçilerin Destinasyon İmajı Algılarının Etkinliklere Katılım Etkisi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 20(38), 497-520.

VİRAL PAZARLAMA ARACI OLARAK YOUTUBE VE DESTİNASYON İMAJINA ETKİSİ: İRLANDA-DUBLİN ÖRNEĞİ

Yıl 2021, , 583 - 605, 20.04.2021
https://doi.org/10.47994/usbad.876863

Öz

Geçmişten günümüze iletişim teknolojileri her geçen gün katlanarak büyüme göstermektedir. Bu büyümeyle birlikte gelişen sosyal medya araçları, iletişim teknolojilerinin geldiği son noktayı gösterir durumdadır. İnsanlar sosyal medya platformlarını bir iletişim aracı olarak benimsemiş olup yaşam akışlarını bu platformlar ile şekillendirmektedirler. Bununla birlikte de viral pazarlama kavramı ortaya çıkmıştır. Viral pazarlama diğer pazarlama araçlarına istinaden daha az maliyetli olmakla birlikte daha geniş kitlelere ulaşılmasını sağlamaktadır. Günümüzde viral pazarlama destinasyonlar, işletmeler ve markalar için en iyi pazarlama aracı olarak görülmekte ve kullanılmaktadır. Bu çalışmada da viral pazarlama araçlarından biri olan YouTube platformu kullanılmıştır. YouTube üzerinden Dublin şehri ile ilgili çekilmiş olan 19 adet vlog izlenmiştir. Elde edilen bilgiler MAXQDA programı yardımıyla analiz edilmiştir.

Kaynakça

  • Adan, Ö. (2015). Destinasyon Marka İmajı ve Bir Pazar Bölümü Olarak İş Amaçlı Gelen Turistlere Yönelik Uygulaması. Journal of Yasar University 10(39), 6555-6611.
  • Akar, E. (2009). Pazarlama Bağlamında Geleneksel ve İnternette Ağızdan Ağıza İletişim: Kurumsal Bir Çerçeve. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakülte Dergisi 32, 113-134.
  • Akar, E. (2019). Pazarlama Bağlamında Geleneksel ve İnternette Ağızdan Ağıza İletişim: Kurumsal Bir Çerçeve. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 32, 113-134.
  • Alan, A., Kabadayı, E. & Erişke, T. (2018). İletişimin Yeni Yüzü: Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Pazarlaması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 17(66), 493-504.
  • Alişarlı, Ö. & Eken, İ. (2018). Yeni Medyada Ürün Yerleştirme: Youtube’da Paylaşım Yapan Fenomenler Üzerinden Kampanya Süreci. İTÜY, 2018, Sempozyum, Kongre ve Konferans Bildiri Koleksiyonu.
  • Argan, M. & Argan, M. (2006). Viral Pazarlama veya İnternet Üzerinde Ağızdan Ağıza Reklam: Kurumsal Bir Çerçeve. Sosyal Bilimler Dergisi 2, 231-250.
  • Baloglu, S. & McCleary, K. (1999). A Model of Destination Image Formation. Annals of Tourism Research 26(4), 868-897.
  • Bampo, M., Ewing, M., Mather, D., Stewart, D. & Wallace, M. (2008). The Effects of the Social Structure of Digital Networks on Viral Marketing Performance. Information Systems Research 19(3), 273-290.
  • Barutçu, S. (2011). Mobil Viral Pazarlama. İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi 2(1), 5-14.
  • Beerli, A. & Martin, J. (2004). Factors Influencing Destination Image. Annals of Tourism Research 31(3), 657-681.
  • Bhattacharya, S., Gaurav, K. & Chosh, S. (2019). Viral Marketing on Social Networks: An Epidemiological Perspective. Elsevier Publisher, 478-490.
  • Bilbil, E. & Güler, Ş. (2017). Dijital Ortamda Kurumsal İtibar Yönetimi ve Viral Uygulamalar İlişkisi. Global Media Journal TR Edition 7(14), 379-402.
  • Erol, S. (2020). Kent Ortamında Akıllı Telefon Kullanımı: Metrobüs Yolcuları Üzerine Etnografik Bir Araştırma. Intermedia International e-Journal 7(12), 161-182.
  • Covington, P., Adams, J. & Sargin, E. (2016). Deep Neural Networks For Youtube Recommendations. RecSys’16: Proceedings of the 10th ACM Conference on Recommender Systems. September 2016, 191-198.
  • Davidson, J., Liebald, B., Liu, J., Nandy, P. & Vleet, T. (2010). The Youtube Video Recommendation System. Proceedings of the 2010 ACM Conference on Recommender Systems. September 26-30, Barcelona.
  • Dobele, A., Lindgreen, A., Beverland, M., Vanhamme, J. & Wijk, R. (2007). Why Pass on Viral Messages? Because They Connect Emotionally. The Journal of the Kelley School of Business 50, 291-304.
  • Dobele, A., Toleman, D. & Beverland, M. (2005). Controlled Infection! Spreading the Brand Message Through Viral Marketing. Business Horizons 48(2), 143-149.
  • Fadil, A. (2014). Value Co-Creation Process in Small and Medium Enterprise by Utilization of Viral Marketing as a Branding Tool: A System Dynamic Approach. Procedia Social and Behavioral Sciences 169(2005), 258-265.
  • Gill, P., Arlitt, M., Li, Z. & Mahanti, A. (2007). Youtube Traffic Characterization: A View from the Edge. IMC’07: Proceedings of the 7th ACM SIGCOMM Conference on Internet Measurement, 15-28.
  • Hinz, O., Skiera, B., Barrot, C. & Becker, J. (2011). Seeding Strategies for Viral Marketing: An Empirical Comparison. Journal of Marketing 75, 55-71.
  • İlban, M., Köroğlu, A. & Bozok, D. (2008). Termal Turizm Amaçlı Seyahat Eden Turistlerde Destinasyon İmajı: Gönen Örneği. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7(13), 105-129.
  • Karabulut, F. (2016). Viral Pazarlamada Görsel Tasarım Unsurlarının Kullanımı: Viral Reklam Videoları Üzerine Görsel Analiz. (Doktora Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 436643.
  • Kılıç, B. & Akyurt, H. (2011). Destinasyon İmajı Oluşturmada Hüzün Turizmi: Afyonkarahisar ve Başkomutan Tarihi Milli Parkı. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10(1), 209-232.
  • Kvasnicka, M. (2014). Viral Video Diffusion in a Fixed Social Network: An Agent-Basde Model. Journal of Procedia Economics and Finance 12, 334-342. Kwiatkowska, J. (2009). Viral Marketing in the Internet Characteristics of an Effective Virüs. Annales Universitatis Series Oeconomica 11(2), 1047-1054.
  • Leskovec, J., Adamic, L. & Huberman, B. (2008). The Dynamics of Viral Marketing. Acm Digital Library 1(1), 1-46.
  • Long, C. & Wong, R. (2014). Viral Marketing for Dedicated Customers. Elsevier Publisher, 1-23.
  • Palka, W., Pousttchi, K. & Wiedemann, D. (2009). Mobile Word-of-Mouth- a Grounded Theory of Mobile Viral Marketing. Journal of Information Technology 24, 172-185.
  • Pekyaman, A. (2008). Turistik Satın Alma Davranışında Destinasyon İmajının Rolü Afyonkarahisar Bölgesinde Bir Araştırma. (Doktora Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 229249.
  • Quesenberry, K. & Coolsen, M. (2019). Drama Goes Viral: Effects of Story Development on Shares and Views of Online Advertising Videos. Journal of Interactive Marketing 48, 1-16.
  • Richardson, M. & Domingos, P. (2002). Mining Knowledge-Sharing Sites for Viral Marketing. KDD'02: Proceedings of the Eighth ACM SIGKDD International Conference on Knowledge Discovery and Data Mining. Jully 2002, 61-77.
  • Robles, J., Chica, M. & Cordon, O. (2020). Evolutionary Multiobjective Optimization to Target Social Network Influentials in Viral Marketing. Elsevier Publisher, 1-32.
  • Severt, K. & Hahm, J. (2020). Impact of Political Event and Political Affliation on Destination Image and a Longitudinal Approach of Image Change. Journal of Destination Marketing & Management 15, 2-10.
  • Sevim, B., Seçilmiş, C. & Görkem, O. (2013). Algılanan Destinasyon İmajının Tavsiye Davranışı Üzerine Etkisi: Safranbolu’da Bir Araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi 9(20), 115-129.
  • Smith, B. (2011). Viral Marketing What’s That. Social Marketing Quarterly 6(4), 4-7.
  • Şenyuva, B. (2009). Reklamlı Sms Modeliyle Çalışan Web Tabanlı Mobil Pazarlama Uygulaması. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 266107.
  • Taş, E. (2019). Tüketicilerin Sivil Toplum Kuruluşlarına Yönelik Farkındalıkları Üzerinde Viral Pazarlama Uygulamalarının Etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 545138.
  • Taş, E., Ünal, S. & Erkan, İ. (2019). Tüketicilerin Sivil Toplum Kuruluşlarına Yönelik Farkındalıkları Üzerinde Viral Pazarlama Uygulamalarının Etkisi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (Özel Sayı), 2013-2036.
  • Wilson, R. (2000). The Six Simple Principles of Viral Marketing. Web Marketing Today 70, 232.
  • Wu, Y. (2017). The Cause, Development and Outcome of Word-of-Mouth Marketing: With Particular Reference to Wom Volume, Valence and the Modeling of Viral Marketing. (Phd Thesis). Erişim Adresi: http://sro.sussex.ac.uk/id/eprint/69442/1/Wu,%20Ying.pdf.
  • Yıldırım, H., Buluk, B. & Atay, L. (2017). Ziyaretçilerin Destinasyon İmajı Algılarının Etkinliklere Katılım Etkisi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 20(38), 497-520.
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gülçin Özbay 0000-0002-5647-7137

Ayça Çekin 0000-0002-5647-7137

Yayımlanma Tarihi 20 Nisan 2021
Kabul Tarihi 27 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Özbay, G., & Çekin, A. (2021). VİRAL PAZARLAMA ARACI OLARAK YOUTUBE VE DESTİNASYON İMAJINA ETKİSİ: İRLANDA-DUBLİN ÖRNEĞİ. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi(5), 583-605. https://doi.org/10.47994/usbad.876863

16494  16495  16496  16503  16570 16633   16823 

 16824 17564  19288 22730 22803 

 23495     

   25002    30847    

             Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi (USBAD), İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Yerleşke / Malatya 

Telefon: 0533 5438933, https://dergipark.org.tr/tr/pub/usbad -- sdurukoglu@gmail.com -- usbaddergi@gmail.com 18414