Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Review Of Ahmet Büke's Education Of Values On The Series Of Children's Stories Named "Zeyno Books"

Yıl 2022, Sayı: 8, 185 - 199, 21.04.2022
https://doi.org/10.47994/usbad.947299

Öz

In the study, two stories of Ahmet Büke, who is one of the story writers and entered the children's literature with these two works, were evaluated in terms of values education. The study is descriptive nature and was based on the document analysis method. The author's "Eyvah, Babam Şiir Yazıyor!", “Annemle Uzayda" were examined according to ten values named "justice, friendship, honesty, self-control, patience, respect, love, responsibility, patriotism, benevolence" specified in the 2019 Turkish Education Program. As a result of the study, the values in the two works were included 144 times, either directly or implicitly. It has been determined that the value of “love” is given the most place in the works and the value of “justice” is not included. As a result of the study, it was seen that both works of Ahmet Büke have a rich content in terms of values education.

Kaynakça

  • Alagöz, F. C. (2012). Cahit Uçuk’un masal kitaplarında temel değerlerin Türkçe eğitimine katkısı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uşak Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
  • Büke, A. (2017a). Eyvah, babam şiir yazıyor!. İstanbul: Günışığı Kitaplığı.
  • Büke, A. (2017b). Annemle uzayda. İstanbul: Günışığı Kitaplığı.
  • Gümüş, S. (2017). Cengiz Aytmatov’un eserlerinin değerler eğitimi bağlamında incelenmesi ve ortaokul Türkçe ders kitapları için metin örnekleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Güven, A. Z. (2014). Gülistan ve Bostan adlı eserlerin değerler eğitimi bakımından incelenmesi. Turkish Studies, 9(6), 505-517.
  • Kuru, H. (2016). Ayşe Yamaç’ın çocuk romanlarının değerler eğitimi ve dil zenginliği açısından incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uşak Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
  • MEB, (2019). Türkçe dersi öğretim programı. Ankara: MEB.
  • MEB, (2017). Müfredatta Yenileme ve Değişiklik Çalışmalarımız Üzerine. Ankara: MEB.
  • Oğuzkan, A. F. (2001). Çocuk edebiyatı (7. baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.

Ahmet Büke’nin ‘’Zeyno Kitapları’’ Adlı Çocuk Öyküleri Serisi Üzerinde Değerler Eğitimi İncelemesi

Yıl 2022, Sayı: 8, 185 - 199, 21.04.2022
https://doi.org/10.47994/usbad.947299

Öz

Araştırmada öykü yazarlarından olan ve çocuk edebiyatına bu iki eseriyle giren Ahmet Büke’nin iki öyküsü değerler eğitimi açısından değerlendirilmiştir. Araştırma, betimsel nitelikte olup doküman incelemesi yöntemi esas alınarak incelenmiştir. Yazarın “Eyvah, Babam Şiir Yazıyor!” ve “Annemle Uzayda” eserleri 2019 Türkçe Öğretim Programı’nda belirtilen “adalet, dostluk, dürüstlük, öz denetim, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik, yardımseverlik” adında on adet değere göre incelenmiştir. Araştırma neticesinde iki eserde doğrudan veya örtük şekilde değerler 144 defa yer almıştır. Eserlerde en fazla yer verilen değer “sevgi”dir. (36 defa). En az yer verilen değer ise “adalet”tir. (0 defa). Araştırma sonucunda Ahmet Büke’nin iki eserinin de değerler eğitimi bakımından zengin bir içeriğe sahip olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Alagöz, F. C. (2012). Cahit Uçuk’un masal kitaplarında temel değerlerin Türkçe eğitimine katkısı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uşak Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
  • Büke, A. (2017a). Eyvah, babam şiir yazıyor!. İstanbul: Günışığı Kitaplığı.
  • Büke, A. (2017b). Annemle uzayda. İstanbul: Günışığı Kitaplığı.
  • Gümüş, S. (2017). Cengiz Aytmatov’un eserlerinin değerler eğitimi bağlamında incelenmesi ve ortaokul Türkçe ders kitapları için metin örnekleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Güven, A. Z. (2014). Gülistan ve Bostan adlı eserlerin değerler eğitimi bakımından incelenmesi. Turkish Studies, 9(6), 505-517.
  • Kuru, H. (2016). Ayşe Yamaç’ın çocuk romanlarının değerler eğitimi ve dil zenginliği açısından incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uşak Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
  • MEB, (2019). Türkçe dersi öğretim programı. Ankara: MEB.
  • MEB, (2017). Müfredatta Yenileme ve Değişiklik Çalışmalarımız Üzerine. Ankara: MEB.
  • Oğuzkan, A. F. (2001). Çocuk edebiyatı (7. baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Emrah Türk 0000-0003-2538-5501

Erken Görünüm Tarihi 22 Nisan 2022
Yayımlanma Tarihi 21 Nisan 2022
Kabul Tarihi 16 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Türk, E. (2022). Ahmet Büke’nin ‘’Zeyno Kitapları’’ Adlı Çocuk Öyküleri Serisi Üzerinde Değerler Eğitimi İncelemesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 4(8), 185-199. https://doi.org/10.47994/usbad.947299

16494  16495  16496  16503  16570 16633   16823 

 16824 17564  19288 22730 22803 

 23495     

   25002    30847    

             Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi (USBAD), İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Yerleşke / Malatya 

Telefon: 0533 5438933, https://dergipark.org.tr/tr/pub/usbad -- sdurukoglu@gmail.com -- usbaddergi@gmail.com 18414