Sporun çocuğun sosyal, duygusal, motorsal ve
psiko-sosyal gelişimi üzerinde çok önemli bir yeri vardır. Çocukların günlük yaşamında sosyal
becerilerinin düzenli olarak katılım sağladıkları sportif faaliyetlerle nasıl
etkilendiğini belirlemek çalışmanın amacını oluşturmatadır. Çalışmanın evrenini
2018-2019 eğitim öğretim yılında, özel bir ilköğretim okulunun ortaokul
bölümünde okuyan yaşları 9-12 aralığında olan 114 çocuk oluşturmaktadır.
Demografik bilgilerin dışında çocuklara sosyal beceri düzeylerini ölçmek için
sosyal beceri ölçeği, uygulanmıştır. Verilerin analizinde frekans, t-testi,
kruskal-wallis kullanılmıştır.
Anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak kabul edilmiştir. Çalışma sonucunda
öğrencilerin sosyal beceri düzeylerinin x=58,2(±9,11) olduğu
belirlenmiştir. Öğrencilerin spor yapma durumlarına göre sosyal beceri
düzeylerinde istatistiksel açıdan anlamlı farklılığa rastlanmamasına rağmen
spor yapan öğrencilerin sosyal becer düzeyleri daha yüksek bulunmuştur. Ayrıca
öğrencilerin sınıf ve cinsiyet değişkenlerine göre sosyal beceri düzeylerinde
istatistiksel açıdan anlamlı farklılıklara rastlanmamıştır.
Sports has an
important role in the child's social, emotional, motor and psycho-social
development. The aim of the study is to determine how social skills of children
are affected by the sports activities they regularly participate in. The
population of the study consists of 114 children aged between 9-12 years,
studying at a private secondary school in the 2018-2019 academic year. In
addition to the demographic information, social skill scale was applied to the
children in order to measure their social skill levels. Frequency, t-test and
kruskal-wallis were used for data analysis. Significance level was accepted as
p <0.05. As a result of the study, it has been determined that the social
skill levels of the students were x = 58.2 (± 9.11). Although there was no
statistically significant difference in the social skill levels of the students
according to their status of doing sports, the social skill levels of the
students doing sports were found to be higher. In addition, no statistically
significant differences were found in social skill levels of students according
to class and gender variables
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 27 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |