Bu çalışma, Covid-19 pandemisinin ön lisans ameliyathane hizmetleri bölümünde okuyan öğrencilerin eğitimlerine ve mezuniyetten sonraki yaşamlarına etkisine ilişkin görüşlerinin alınması amacı ile yapılmıştır. Araştırma tanımlayıcı kalitatif türdedir. Veriler bir üniversitenin Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Ameliyathane Hizmetleri Bölümünde Haziran 2021 tarihinde toplanmıştır. Örneklemini 14 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak; Covid 19’un eğitime ve mezuniyet sonrası yaşama etkisine yönelik görüşme formu, kişisel bilgi formu ve ses kayıt cihazı kullanılmıştır. Görüşme dökümlerinden elde edilen verilerin analizi sonucunda dört ana tema ortaya çıkmıştır. Bunlar; (1) pandeminin yaşama etkisi, (2) pandemide uzaktan eğitimin olumlu yönü, (3) pandemide uzaktan eğitimin olumsuz yönü ve (4) pandemi mezunu olmak. Bu araştırmanın sonucunda, ameliyathane hizmetleri bölümünde okuyan öğrencilerin Covid-19 pandemisinden sosyal, psikolojik ve eğitim hayatlarının olumsuz etkilendiği belirlenmiştir. Öğrencilerin pandemi döneminde mesleki bilgi beceriyi kazanamadıkları, bu nedenle özgüven eksikliği ve yoğun iş bulma kaygısı yaşadıkları belirlenmiştir. Bu doğrultuda; pandemi döneminde sağlık alanından öğrenim gören ve mezun olan öğrencilerin uygulamalı eğitim alabilmelerinin sağlanması, iş hayatına atılmadan önce mesleki bilgi ve becerilerini geliştirebilmeleri açısından önemli bir rol oynamaktadır.
Destekleyen kurum bulunmamaktadır.
-
The aim of this study is to determine the opinions of the students on the impact of the Covid-19 pandemic on the education and post-graduation life of the students studying in the operating room services department. The research is of descriptive qualitative type. The data were collected in June 2021 in the Department of Operating Room Services of the Vocational School of Health Services of a university. The sample consisted of 14 students. Data collection tools are personal information form, interview form for the effect of Covid 19 on education and voice recorder. As a result of the analysis of the data obtained from the interviews, four main themes emerged. (1) the theme of the impact of the pandemic on life, (2) the theme of the positive aspect of distance education in the pandemic, (3) the theme of the negative aspect of distance education in the pandemic and (4) the theme of being a pandemic graduate. As a result of this research, it was determined that the social, psychological and educational lives of the students studying in the operating room services department were adversely affected by the Covid-19 pandemic. They could not gain professional knowledge and skills, and therefore they lacked self-confidence and experienced intense anxiety about finding a job. It is necessary to provide application environments where students who study and graduate from the field of health during the pandemic period can develop their professional knowledge and skills before starting their business life.
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ocak 2022 |
Kabul Tarihi | 11 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 6 |