This study set out to determine cyberchondria severity levels of nursing students and associated factors. The population in this cross-sectional study consisted of students at the nursing department of a university in the west of Türkiye. The study sample consisted of 354 students meeting the inclusion criteria. The data were collected using an information form and the Cyberchondria Severity Scale. SPSS version 23 software was used for statistical analyses. Data compatibility with normal distribution was evaluated using the Kolmogorov–Smirnov test. Frequency, percentage, median, mean, and standard deviation were used in descriptive analyses, and the independent samples t test, the Mann Whitney U test, and the Kruskal Wallis test to compare the scale and sociodemographic data. Statistical significance was set at p <0.05. The mean age of the participating students was 21.17±1.76 (min 18-max 26) years, and 74.6% were women. The results showed that 84.7% of the participants partially trusted information on the internet. The mean time spent online by the students per day was 247.85±124.96 (min 30-max 720) minutes, and the mean number of presentations to a physician in the previous year was 3.30±2.09 (min 0-max 11). The students’ mean Cyberchondria Severity Scale score was 83.40±16.58 (min 33-max 131). Cyberchondria severity levels decreased as the students’ ages and academic years increased. The level of cyberchondria severity in the nurses in this study was moderate, and the creation of awareness of this subject among students, the nurses of the future, may be recommended.
Bu çalışmada hemşirelik öğrencilerinin, siberkondri ciddiyet düzeyleri ve ilişkili faktörlerin belirlenmesi amaçlandı. Kesitsel tipte olan çalışmanın evrenini Türkiye’nin batısında bulunan bir üniversitenin hemşirelik bölümünde okuyan öğrenciler oluşturdu. Örnekleminde ise, dahil edilme kriterlerine uyan 354 öğrenci yer aldı. Veriler, bilgi formu ve siberkondri ciddiyet ölçeği kullanılarak toplandı. Verilerin istatistiksel analizi için SPSS 23 programı kullanıldı. Verilerin normal dağılıma uygunluğu Kolmogorov–Smirnov testi ile değerlendirildi. Frekans, yüzde, ortanca, ortalama, standart sapma gibi tanımlayıcı analizler, ölçek ve sosyodemografik verilerin karşılaştırılmasında bağımsız gruplarda t testi, Mann Whitney U testi, Kruskal Wallis testi kullanıldı. İstatistiksel anlamlılık seviyesi p <0,05 olarak belirlendi. Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 21,17±1,76 (min.18-mak.26) yıl olup, %74,6’sinin kadın olduğu belirlendi. Katılımcıların %84,7’sinin internette yer alan bilgilere kısmen güvendiği saptandı. Öğrencilerin günlük internette geçirdikleri süre ortalaması 247,85±124,96 (min.30-mak.720) dakika olup, son bir yıl içinde doktora başvurma sayısı 3,30±2,09 (min.0-mak.11) olarak bulundu. Öğrencilerin Siberkondri Ciddiyet Ölçeği toplam puanının 83,40±16,58 (min.33-mak.131) olduğu belirlendi. Öğrencilerin yaş ve sınıf düzeyi arttıkça siberkondri ciddiyet düzeylerinin azaldığı saptandı. Bu çalışmada, hemşirelik öğrencilerinin siberkondri ciddiyet düzeyleri orta düzeyde olup, geleceğin hemşireleri olacak öğrenciler için bu konuda farkındalık yaratılması önerilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 19 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 11 |