Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Pazarlama İletişimi Açısından İnternet Ortamında Kullanılan Ağızdan Ağıza Pazarlama Tekniklerinin Marka Tercihine Etkisi

Yıl 2015, , 157 - 182, 01.11.2015
https://doi.org/10.32739/uskudarsbd.1.1.14

Öz

Pazarda her geçen gün artan marka sayısı tüketicinin tercihini zorlaştırırken, üreticinin/marka sahibinin de rakipleri arasında fark edilmesini güçleştirmektedir. Piyasada yaşanan bu değişimler sonucunda işletmeler geleneksel pazarlama anlayışlarından uzaklaşarak, tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarına odaklanan bir pazarlama anlayışına yönelmişlerdir. Diğer yandan dijital medyada yaşanan gelişmeler buranın bir pazarlama mecrası olarak görülmesine de olanak sağlamıştır. Tüketicilerin gücünün farkına varmış, yenilikçi, yaratıcı ve çağdaş işletmeler, özellikle dijital ortamda ağızdan ağıza pazarlama uygulamalarıyla birlikte, yarattıkları pazarlama mesajlarının yayılmasında tüketicilerin de desteğini alarak bu sürece dahil olmalarına imkan vermiş, böylelikle kendilerini işletmenin bir parçası olarak hissetmelerini sağlayarak, aralarında sağlam bir güven duygusu ve bağ geliştirmiştir. Tüketicilerin üreticilerden daha fazla söz sahibi olduğu, yaratıcı gücün ön plana çıktığı, sadece gerçek fikirlerin artan sosyal bağlar aracılığıyla paylaşıldığı bir pazarlama dünyasına yöneliş başlamıştır

Kaynakça

  • Filiz Balta Peltekoğlu, H alkla İlişkiler Nedir?, 5. Baskı, (İstanbul: Beta Basım A.Ş. 2007)

The Effect Of E-Womm Methods On Brand Preferences Through Marketıng Communıcatıons Framework

Yıl 2015, , 157 - 182, 01.11.2015
https://doi.org/10.32739/uskudarsbd.1.1.14

Öz

The increasing number of brands in the market makes it difficult for the customer to choose, also makes it difficult for the producers being noticed among its competitors. Due to these changes in the market, the corporations became distanced to traditional marketing concept and tended to a consumer oriented marketing concept which focuses on consumer needs and wants. The developments in digital media enabled it to be used as a marketing medium. The innovative, creative and contemporary corporations have noticed the consumer power. They built a bond among their consumers with the word of mouth (e-WOM) practices in the new media. These companies get the help of their consumers during the transmission of their marketing messages and also give them a chance to be part of the corporation which leads to strong trust and bond among them. A new marketing world, where the customers have more to say than the producers, the innovative power is important and only real ideas are shared through social ties, has been established

Kaynakça

  • Filiz Balta Peltekoğlu, H alkla İlişkiler Nedir?, 5. Baskı, (İstanbul: Beta Basım A.Ş. 2007)
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Diğer ID JA37UP98HZ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nihal Dapiapis Toros

Yayımlanma Tarihi 1 Kasım 2015
Gönderilme Tarihi 1 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015

Kaynak Göster

APA Dapiapis Toros, N. (2015). Pazarlama İletişimi Açısından İnternet Ortamında Kullanılan Ağızdan Ağıza Pazarlama Tekniklerinin Marka Tercihine Etkisi. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(1), 157-182. https://doi.org/10.32739/uskudarsbd.1.1.14
AMA Dapiapis Toros N. Pazarlama İletişimi Açısından İnternet Ortamında Kullanılan Ağızdan Ağıza Pazarlama Tekniklerinin Marka Tercihine Etkisi. ÜSBİD. Kasım 2015;(1):157-182. doi:10.32739/uskudarsbd.1.1.14
Chicago Dapiapis Toros, Nihal. “Pazarlama İletişimi Açısından İnternet Ortamında Kullanılan Ağızdan Ağıza Pazarlama Tekniklerinin Marka Tercihine Etkisi”. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 1 (Kasım 2015): 157-82. https://doi.org/10.32739/uskudarsbd.1.1.14.
EndNote Dapiapis Toros N (01 Kasım 2015) Pazarlama İletişimi Açısından İnternet Ortamında Kullanılan Ağızdan Ağıza Pazarlama Tekniklerinin Marka Tercihine Etkisi. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 1 157–182.
IEEE N. Dapiapis Toros, “Pazarlama İletişimi Açısından İnternet Ortamında Kullanılan Ağızdan Ağıza Pazarlama Tekniklerinin Marka Tercihine Etkisi”, ÜSBİD, sy. 1, ss. 157–182, Kasım 2015, doi: 10.32739/uskudarsbd.1.1.14.
ISNAD Dapiapis Toros, Nihal. “Pazarlama İletişimi Açısından İnternet Ortamında Kullanılan Ağızdan Ağıza Pazarlama Tekniklerinin Marka Tercihine Etkisi”. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 1 (Kasım 2015), 157-182. https://doi.org/10.32739/uskudarsbd.1.1.14.
JAMA Dapiapis Toros N. Pazarlama İletişimi Açısından İnternet Ortamında Kullanılan Ağızdan Ağıza Pazarlama Tekniklerinin Marka Tercihine Etkisi. ÜSBİD. 2015;:157–182.
MLA Dapiapis Toros, Nihal. “Pazarlama İletişimi Açısından İnternet Ortamında Kullanılan Ağızdan Ağıza Pazarlama Tekniklerinin Marka Tercihine Etkisi”. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 1, 2015, ss. 157-82, doi:10.32739/uskudarsbd.1.1.14.
Vancouver Dapiapis Toros N. Pazarlama İletişimi Açısından İnternet Ortamında Kullanılan Ağızdan Ağıza Pazarlama Tekniklerinin Marka Tercihine Etkisi. ÜSBİD. 2015(1):157-82.

Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi’nde yayımlanan makalelerdeki görüşler yazarına aittir. Dergiye, daha önce başka bir dergide, kitapta vb. herhangi bir kaynakta yayımlanan makaleler kabul edilmemektedir. Ulusal veya uluslararası konferans, seminer ve panellerde sunulan bildiriler, dipnotta belirtildikten ve makale formatına dönüştürüldükten sonra yayın sürecine alınabilir.


Dergide yayımlanan akademik makaleler sadece eğitim amaçlı olarak çoğaltılabilir. Eğitim amacı dışında makaleler, makalelerdeki şekil, grafik ve tablolar izin alınmadan kısmen veya tamamen çoğaltılamaz, arşivlenemez. Akademik yayınlarda kaynak gösterilmesi şartı ile makalelerden alıntı yapılabilir. 


Yazarların, Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi’nde yayınlanmak üzere göndermiş oldukları makaleler için telif ücreti talep etmeyeceklerini taahhüt ettikleri kabul edilir.