Bir ülkenin sahip olduğu imaj ve itibar, o ülkenin sahip olduğu markalara da yansımaktadır. Yine aynı şekilde bir markaya ait imaj ve itibar da o ülkeye yansımaktadır. Bu çalışma ulus markalama ve ulusal itibar teorik çerçevelerinden yola çıkarak, her iki alanı da doğrudan etkileyen yeşil aklama kavramına odaklanmaktadır. Günümüzde sürdürülebilirlik ve çevre konularına gösterilen hassasiyet, marka politikalarına da yansımaktadır. ‘En çevreci marka’ olma hırsı, çoğu zaman söz konusu markaları yanlışlara itmekte ve yeşil aklama stratejilerine dönüşmektedir. Çevre gibi yumuşak gücü ilgilendiren alanlarda ‘lider’ olma arzusu güden İsveç firması H&M için de bu durum farksızdır. Çalışma, teorik çerçevenin ardından niteliksel vaka analizi yöntemiyle H&M’in yeşil aklama stratejileri ve nedenlerine odaklanmaktadır.
The image and reputation of a country reflect on its brands. Just as well, the image and reputation of a brand reflect on its country of origin. The present study, on the basis of the theoretical frameworks of nation branding and national reputation, focuses on greenwashing, which affects both of the said areas. In our day, the sensibility concerning sustainability and environmental matters influences also brand policies. The ambition of being ‘The most environment friendly brand’, often leads brands to mistakes which end up transforming into greenwashing. This is also the case for the Swedish brand H&M which aims to be the ‘leader’ in soft power areas like the environment. The study, after the theoretical framework, focuses on H&M’s greenwashing strategies and their causes, using the qualitative situational analysis method.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Avrupa ve Bölge Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Temmuz 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 18 |
Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi’nde yayımlanan
makalelerdeki görüşler yazarına aittir. Dergiye, daha önce başka bir
dergide, kitapta vb. herhangi bir kaynakta yayımlanan makaleler kabul
edilmemektedir. Ulusal veya uluslararası konferans, seminer ve
panellerde sunulan bildiriler, dipnotta belirtildikten ve makale
formatına dönüştürüldükten sonra yayın sürecine alınabilir.
Dergide yayımlanan akademik makaleler sadece eğitim amaçlı olarak çoğaltılabilir. Eğitim amacı dışında makaleler, makalelerdeki şekil, grafik ve tablolar izin alınmadan kısmen veya tamamen çoğaltılamaz, arşivlenemez. Akademik yayınlarda kaynak gösterilmesi şartı ile makalelerden alıntı yapılabilir.
Yazarların, Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi’nde yayınlanmak üzere göndermiş oldukları makaleler için telif ücreti talep etmeyeceklerini taahhüt ettikleri kabul edilir.