Günümüzün yoğun rekabet ortamında kurumlar, ürüne yönelik reklam çalışmalarının yanı sıra marka imajını geliştirebilmek adına kurumsal reklam çalışmalarına da öncelik vermektedirler. Bu kapsamda gerçekleştirilen reklam
kampanyalarında kurumsal pazarlama hedefleri doğrultusunda kurumsal
marka, kurum kültürü, kurum kimliği ve kurum imajlarını göstergeler yardımıyla hedef kitlenin zihninde beklentiye uygun bir şekilde konumlandırmaya
çalışmaktadırlar. Genel anlamda bir kurumun prestij reklamlarını, toplumsal
içerikli reklamlarını, şirket birleşmelerini ve finansal reklamlarını kapsayan
kurumsal reklamcılık uygulamaları, aynı zamanda kurumun tarihsel gelişim
sürecini ve reklamcılık alanındaki gelişmeleri/dönüşümleri yansıtan önemli
bir veri olarak da görülebilmektedir. Cumhuriyetin ilan edilmesinin hemen
ardından 1924 yılında kurulan ve ilk ulusal banka olma özelliğini taşıyan İş
Bankası’nın kurumsal reklamcılık uygulamaları bu yönüyle bakıldığında aynı
zamanda Türkiye’de hem bankacılık hem de kurumsal reklamcılık çalışmaları
açısından süreci ortaya koyan belge niteliğindedir. Bu bağlamda çalışmada İş
Bankası örneklem alınarak kurulduğu yıldan bugüne kadar ülkenin gelişmesiyle paralel olarak Türkiye’deki kurumsal reklamcılık süreci ve dönüşümleri
izlenmiş olacaktır. Süreç, kurumsal reklam türleri olarak kurumsal kimlik reklamı, imaj reklamı, kriz dönemlerinde uygulanan kurumsal reklam, finansal
içerikli kurumsal reklam, bilgilendirici kurumsal reklam, hatırlatmaya yönelik
kurumsal reklam, savunucu veya toplumsal içerikli kurumsal reklam ile değişme ve birleşme dönemlerinde uygulanan kurumsal reklam şeklinde elde
edilen bulgular üzerinden değerlendirilmektedir. Bankanın kurulduğu günden bugüne kadar gazetelerde yayınlanan kurumsal reklamların taranmasıyla gerçekleştirilen analizle Türkiye’de Cumhuriyet döneminde gerçekleştirilen
kurumsal reklamcılık uygulamaları sürecini izleme açısından önemli bulguların ortaya konulacağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.