Yıl 2018, Cilt , Sayı 1, Sayfalar 102 - 130 2018-04-02

Türkiye’de Bankacılık Sektöründe Kurumsal Reklamcılığın Dönüşümü

Yener Lütfü MERT [1]


Günümüzün yoğun rekabet ortamında kurumlar, ürüne yönelik reklam çalışmalarının yanı sıra marka imajını geliştirebilmek adına kurumsal reklam çalışmalarına da öncelik vermektedirler. Bu kapsamda gerçekleştirilen reklam kampanyalarında kurumsal pazarlama hedefleri doğrultusunda kurumsal marka, kurum kültürü, kurum kimliği ve kurum imajlarını göstergeler yardımıyla hedef kitlenin zihninde beklentiye uygun bir şekilde konumlandırmaya çalışmaktadırlar. Genel anlamda bir kurumun prestij reklamlarını, toplumsal içerikli reklamlarını, şirket birleşmelerini ve finansal reklamlarını kapsayan kurumsal reklamcılık uygulamaları, aynı zamanda kurumun tarihsel gelişim sürecini ve reklamcılık alanındaki gelişmeleri/dönüşümleri yansıtan önemli bir veri olarak da görülebilmektedir. Cumhuriyetin ilan edilmesinin hemen ardından 1924 yılında kurulan ve ilk ulusal banka olma özelliğini taşıyan İş Bankası’nın kurumsal reklamcılık uygulamaları bu yönüyle bakıldığında aynı zamanda Türkiye’de hem bankacılık hem de kurumsal reklamcılık çalışmaları açısından süreci ortaya koyan belge niteliğindedir. Bu bağlamda çalışmada İş Bankası örneklem alınarak kurulduğu yıldan bugüne kadar ülkenin gelişmesiyle paralel olarak Türkiye’deki kurumsal reklamcılık süreci ve dönüşümleri izlenmiş olacaktır. Süreç, kurumsal reklam türleri olarak kurumsal kimlik reklamı, imaj reklamı, kriz dönemlerinde uygulanan kurumsal reklam, finansal içerikli kurumsal reklam, bilgilendirici kurumsal reklam, hatırlatmaya yönelik kurumsal reklam, savunucu veya toplumsal içerikli kurumsal reklam ile değişme ve birleşme dönemlerinde uygulanan kurumsal reklam şeklinde elde edilen bulgular üzerinden değerlendirilmektedir. Bankanın kurulduğu günden bugüne kadar gazetelerde yayınlanan kurumsal reklamların taranmasıyla gerçekleştirilen analizle Türkiye’de Cumhuriyet döneminde gerçekleştirilen kurumsal reklamcılık uygulamaları sürecini izleme açısından önemli bulguların ortaya konulacağı düşünülmektedir.
reklamcılık, kurumsal reklamcılık, İş Bankası
  • Akşam. http://gazeteler.ankara.edu.tr/detail.php?id=2399&sayi_id=170933&makale_id=2790. 01 Şubat 2018.
  • Hakimiyeti Milliye. http://gazeteler.ankara.edu.tr/detail.php?id=1998&sayi_id=171530&makale_id=34073. 01 Şubat 2018.
  • İlklerimiz. https://www.isbank.com.tr/TR/hakkimizda/bizi-taniyin/tarihimiz/ilklerimiz/Sayfalar/ilklerimiz.aspx. 03 Şubat 2018.
  • İştiraklerimiz. https://www.isbank.com.tr/TR/hakkimizda/bizi-taniyin/istiraklerimiz/Sayfalar/istiraklerimiz.aspx. 03 Şubat 2018.
  • Jefkins, F. (2001). Kurumsal Reklamcılık. (A. Okay, çev.). Marmara İletişim Dergisi. 11(11). 325-328.
  • Karacanik, S. (2002). Kurumsal Reklam. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karpat, I. (1999). Bankacılık Sektöründen Örneklerle Kurumsal Reklam. İstanbul:Yayınevi Yayıncılık.
  • Kocabaş, F. ve Elden, M. (2006). Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. (9.Baskı). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Kocabaşoğlu, U. (2001). Türkiye İş Bankası Tarihi. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • MacEwen, C. E. (1989). “Corporate Advertising and Its Role in Public Relations”. C. Burger (ed.) Experts in Action Inside Public Relations. (2. Baskı). New York: Longman. Milliyet. http://gazetearsivi.milliyet.com.tr/. 05 Şubat 2018.
  • Okay, A. ve Okay, A. (2011). Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları. (4.Baskı). İstanbul: Der Yayınları.
  • Oluç, M. (1990). “Reklam”. Pazarlama Dünyası. 4(20). 3-18.
  • Öğüt, G. (2018). “89 Yıllık Bankanın Yıldönümü İlanları”. Hürriyet. www.hurriyet.com.tr. 02 Şubat 2018.
  • Seitel, F. P. (2016). Halkla İlişkiler Uygulaması. (S. Çakar Mengü, çev. ed.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Servetifünun Uyanış Dergisi. http://gazeteler.ankara.edu.tr/detail.php?id=482. 01 Şubat 2018.
  • Ülger, B. (2003). İşletmelerde İletişim ve Halkla İlişkiler. İstanbul: Der Yayınları.
  • Ünsal, Y. (1994). Bilimsel Reklam ve Pazarlamadaki Yeri. (2. Baskı). İstanbul: Tivi Reklam.
  • Wells, W. D., Moriarty, S., Burnett, J. (1989). Advertising Principles and Practice. ABD: Prentice Hall.
Birincil Dil tr
Konular İletişim
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yazar: Yener Lütfü MERT

Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 2 Nisan 2018

Bibtex @araştırma makalesi { usuifade561957, journal = {Etkileşim}, issn = {2636-7955}, eissn = {2636-8242}, address = {etkilesim@uskudar.edu.tr}, publisher = {Üsküdar Üniversitesi}, year = {2018}, volume = {}, pages = {102 - 130}, doi = {10.32739/etkilesim.2018.1.13}, title = {Türkiye’de Bankacılık Sektöründe Kurumsal Reklamcılığın Dönüşümü}, key = {cite}, author = {Mert, Yener Lütfü} }
APA Mert, Y . (2018). Türkiye’de Bankacılık Sektöründe Kurumsal Reklamcılığın Dönüşümü . Etkileşim , (1) , 102-130 . DOI: 10.32739/etkilesim.2018.1.13
MLA Mert, Y . "Türkiye’de Bankacılık Sektöründe Kurumsal Reklamcılığın Dönüşümü" . Etkileşim (2018 ): 102-130 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/usuifade/issue/45033/561957>
Chicago Mert, Y . "Türkiye’de Bankacılık Sektöründe Kurumsal Reklamcılığın Dönüşümü". Etkileşim (2018 ): 102-130
RIS TY - JOUR T1 - Türkiye’de Bankacılık Sektöründe Kurumsal Reklamcılığın Dönüşümü AU - Yener Lütfü Mert Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.32739/etkilesim.2018.1.13 DO - 10.32739/etkilesim.2018.1.13 T2 - Etkileşim JF - Journal JO - JOR SP - 102 EP - 130 VL - IS - 1 SN - 2636-7955-2636-8242 M3 - doi: 10.32739/etkilesim.2018.1.13 UR - https://doi.org/10.32739/etkilesim.2018.1.13 Y2 - 2021 ER -
EndNote %0 Etkileşim Türkiye’de Bankacılık Sektöründe Kurumsal Reklamcılığın Dönüşümü %A Yener Lütfü Mert %T Türkiye’de Bankacılık Sektöründe Kurumsal Reklamcılığın Dönüşümü %D 2018 %J Etkileşim %P 2636-7955-2636-8242 %V %N 1 %R doi: 10.32739/etkilesim.2018.1.13 %U 10.32739/etkilesim.2018.1.13
ISNAD Mert, Yener Lütfü . "Türkiye’de Bankacılık Sektöründe Kurumsal Reklamcılığın Dönüşümü". Etkileşim / 1 (Nisan 2018): 102-130 . https://doi.org/10.32739/etkilesim.2018.1.13
AMA Mert Y . Türkiye’de Bankacılık Sektöründe Kurumsal Reklamcılığın Dönüşümü. Etkileşim. 2018; (1): 102-130.
Vancouver Mert Y . Türkiye’de Bankacılık Sektöründe Kurumsal Reklamcılığın Dönüşümü. Etkileşim. 2018; (1): 102-130.
IEEE Y. Mert , "Türkiye’de Bankacılık Sektöründe Kurumsal Reklamcılığın Dönüşümü", Etkileşim, sayı. 1, ss. 102-130, Nis. 2018, doi:10.32739/etkilesim.2018.1.13