Bu çalışmada, Türkiye’de sinema dilinin anlatım öğelerini uyumlu kullanarak
içeriğin sunumu, görüntü estetiği ve düzenlemesi, mekân seçimi gibi tüm estetik unsurlar ve teknik bakımdan seyircisine anlatmak istediğini başarılı bir
biçimde aktaran yönetmen Nuri Bilge Ceylan’ın filmlerinde kadın oyuncuların
oyunculukları ile filmin gerçekliğine katkıları incelenmiştir. Oyunculuk sanatında ilk yöntem çalışması ve aynı zamanda sinemaya da uyarlanan ilk oyunculuk kuramına göre kadın oyuncuların oyunculukları ile yer aldıkları filme
katkısı nasıl olmuştur, sorusuna cevaplar aranmıştır. Bu amaçla, yönetmenin
2000’li yıllarda çektiği son beş filminde rol alan ve mesleği oyunculuk olan kadın oyuncuların yer aldığı filmlerdeki oyunculuklar “Oyunculuğun Doğası Modeli” ve derin gözlem yöntemiyle çözümlenmiştir. Çalışmada belirlenen beş
filmde: Uzak’ta Zühal Gencer; İklimler filminde Nazan Kırılmış; Üç Maymun’da
filminde Hatice Aslan; Bir Zamanlar Anadolu’da filminde Cansu Demirci ve
Nihan Okutucu; Kış Uykusu’nda Demet Akbağ ve Melisa Sözen’in duygunun
en yoğun aktarıldığı yakın çekimlerde doğal-gerçekçi oyunculuk anlayışına
uygun oynayıp oynamadıkları çözümlenmiştir
Nuri Bilge Ceylan sineması kadın oyuncular yakın çekim “oyunculuğun doğası modeli” gerçekçi-doğal oyunculuk
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.