Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çizgi Film ve Animasyon Eğitiminde Son Eğilimler

Yıl 2018, Sayı: 2, 124 - 140, 01.10.2018
https://doi.org/10.32739/etkilesim.2018.2.32

Öz

Çizgi film ve animasyon teknikleri sadece yaratıcı endüstrilerde değil, tıp gibi birçok alanda da kullanılmaktadır. Bugün animasyon, dünyada en hızlı büyüyen ve en karlı sektörlerden biridir. Sektördeki bu yeni iş kapasitesi, teknoloji alanındaki gelişmelere paralel olarak büyümektedir. Sinemanın bir yan kolu olarak gelişen animasyon ancak şimdilerde tasarım sürecinde genişleyen yaratıcı endüstrinin önemli bir unsuru olmuştur. 1908’de tamamı anime edilmiş ilk çizgi film Émile Cohl tarafından yaratıldığından beri, 2D beyaz ve siyah görüntülerden, üst derece gerçekçi 3D resimlere kadar olağanüstü gelişme gösteren animasyon, öyle ki bazen gerçek filmlerden ayırt edilmesi zordur. İster bilgisayar ortamında ya da geleneksel teknikle üretilmiş animasyon olsun, konu sadece büyük film projeleri üretmekle ilgili değildir. Uygulamalardan reklamcılığa, web sitelerinden müzik videolarına ve ötesine kadar uzanan alanda çeşitli medya kanallarından talep gören bir disiplindir. Bu nedenle, teknoloji desteğinde hızla gelişen bu alanda çalışacak elemanların yetiştirilmesi, hem pazarın değişen taleplerine hem de öğrencilerin yönelmek isteyecekleri özel alanlara bağlı olarak gelişim göstermektedir. Bu öğrencilerin beceri, uygulama ve geri bildirimlerle takdir ve değerlendirme disiplini sağlandığında, gerçek piyasa ihtiyaçları sorununu çözmek anlamına gelmektedir. Bu makalede, birçok önemli öğrenme ve öğretme stratejilerine genel bir bakışı sunulmaktadır: yeni gelişen anime etme yöntemleri, yaratıcılık sürecinde küresel ve sanatsal etkileşimin izlenmesi, uygulamalardaki son eğilimler ve bu stratejilerin öğrencilerin eğitiminde daha iyi çözümlerle nasıl bilgilendirilmeleri gerektiği anlatılmaktadır.

Kaynakça

  • Acuna, K. (2014). “How 4 Minutes of CGI Dinosaurs in ‘Jurassic Park’ Took a Year to Make”. Business Insider. https://www.businessinsider.com/jurassic-parkhow-cgi-was-used-2014-11. 20 Mart 2018.
  • Dedeal, M. N. (1994). Temel Özellikleriyle Çizgi Canlandırma. Pusula Yayıncılık ve Ltd.
  • Hünerli, S. (2005). Canlandırma Sineması Üzerine. Es Yayınları.
  • Furniss, M. (2013). Animasyonun Kutsal Kitabı. (S., Çelenk ve N., Moral, çev.). İzmir:Karakalem Kitabevi Yayınları.
  • Glebas, F. (2013). The Animator’s Eye Adding Life to Animation with Timing, Layout, Design, Color and Sound. Focal Press.
  • Greydanus, S. D. (19 Ağustos 2016). SDG Reviews ‘Kubo and the Two Strings’. National Catholic Register. http://www.ncregister.com/daily-news/sdg-reviews-kubo-and-the-two-strings.
  • Grosenic, U. (ed) (2001). Woman Artists in the 20th and 21st Century. Taschen.
  • Johnston, O. ve Thomas, F. (1997). The Illusion of Life. Hyperion.
  • Laybourne, K. (1998). The Animation Book New Digital Edition. Three Rivers Press.
  • Noake, R. (1988). Animation A Guide to Animated Film Techniques. Macdonald & Co (Publishers) ltd.
  • Selby, A. (2009). Animation in Process. Laurance King Publishing Ltd.
  • Solomon, C. (1989). The History of Animation Enchanted Drawings. Alfred A. Knopf.
  • Wallace and Gromit. (tarih yok). https://wallaceandgromit.com/.
  • Whitaker, H. ve Halas, J. (1991). Timing for Animation. Focal Press.
  • Williams, S. (15 Ekim 2012). CG Evolution/Film Revolution: A Q+A with Steve “Spaz”
  • Williams. https://area.autodesk.com/blogs/craig/steve-spaz-williams/. 8 Temmuz 2018.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Nesrin Akören Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akören, A. N. (2018). Çizgi Film ve Animasyon Eğitiminde Son Eğilimler. Etkileşim(2), 124-140. https://doi.org/10.32739/etkilesim.2018.2.32
AMA Akören AN. Çizgi Film ve Animasyon Eğitiminde Son Eğilimler. Etkileşim. Ekim 2018;(2):124-140. doi:10.32739/etkilesim.2018.2.32
Chicago Akören, Ayşe Nesrin. “Çizgi Film Ve Animasyon Eğitiminde Son Eğilimler”. Etkileşim, sy. 2 (Ekim 2018): 124-40. https://doi.org/10.32739/etkilesim.2018.2.32.
EndNote Akören AN (01 Ekim 2018) Çizgi Film ve Animasyon Eğitiminde Son Eğilimler. Etkileşim 2 124–140.
IEEE A. N. Akören, “Çizgi Film ve Animasyon Eğitiminde Son Eğilimler”, Etkileşim, sy. 2, ss. 124–140, Ekim 2018, doi: 10.32739/etkilesim.2018.2.32.
ISNAD Akören, Ayşe Nesrin. “Çizgi Film Ve Animasyon Eğitiminde Son Eğilimler”. Etkileşim 2 (Ekim 2018), 124-140. https://doi.org/10.32739/etkilesim.2018.2.32.
JAMA Akören AN. Çizgi Film ve Animasyon Eğitiminde Son Eğilimler. Etkileşim. 2018;:124–140.
MLA Akören, Ayşe Nesrin. “Çizgi Film Ve Animasyon Eğitiminde Son Eğilimler”. Etkileşim, sy. 2, 2018, ss. 124-40, doi:10.32739/etkilesim.2018.2.32.
Vancouver Akören AN. Çizgi Film ve Animasyon Eğitiminde Son Eğilimler. Etkileşim. 2018(2):124-40.