Hatay Hassa’da dünyaya geldi ilköğretimi Eğribucak Köyü İlkokulunda, Orta öğretimi Aktepe Ortaokulunda, Liseyi Hassa Lisesi’nde tamamladı. Lisans eğitimi için Mekke Ummul Qura Üniversitesinde önce dil eğitimi için Arap Dili Enstitüsüne kaydoldu burayı başarı ile tamamlayarak Üniversitenin Şeriat Fakültesi fıkıh bölümüne kaydını yaptırdı buradaki eğitimini de 1994-1995 öğretim yılında başarı ile tamamlayarak yurda döndü.
Önce Hatay- Kırıkhan İHL de sözleşmeli olarak meslek dersleri hocası olarak görev yaptı. Akabinde Van 100. Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde Yüksek lisans eğitimine başladı 1995. Enstitü kadrosun geçerek Kelam alanında “Kemaleddin b. Hümam ve Kelam İlmindeki Yeri” başlıklı tezi ile Yüksek Lisansını tamamladı. Daha sonra doktorasını yapabilmek için İstanbul’a geldi. Burada Türkiye’nin en köklü ve kadim sivil toplum kuruluşlularından İlim Yayma Cemiyeti Eğitim biriminde yönetici olarak göreve başladı. Bu görevini yaparken İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Temel İslam bilimleri Bölümü İslam Hukuku Anabilim dalına kaydını yaptırdı.
2007-2008 eğitim öğretim yılında Doktorasını “Hac İbadetinde Yasak Davranışlar” adlı çalışması ile tamamladı. 2010 yılı sonunda İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İslam Hukuku bölümüne Yard. Doç. Dr. olarak intisap etti. Yayınlanmış eserleri; Bir Fakih Mütekellim: İbn Hümam (El-Müsayere Adlı Eseri Bağlamında), Yalın Yayıncılık, İstanbul, İslam Hukukunda Hac İbadeti (Hac Yasakları), Yalın Yayıncılık, İstanbul 2010, Makale olarak “Hac Menisklerinden; Müzdelife Vakfesi ve Gecelemesi" Sofya İslam Enstitüsünün çıkarttığı dergide Г О Д И Ш Н И К 4/2012, Tebliğ olarak ise “Darulfünun İlahiyat Hocalarından İzmirli İsmail Hakkı’nın İslam Hukuku Konulu Eserleri”, Darulfünun İlahiyat Sempozyumu, İstanbul 18-19 Kasım, 2009. Istanbul University, FSMÜ , Vakıflar Genel Müdürlüğü ve Kuveyt Evkaf Bakanlığının ortaklaşa tertip ettiği 14-15 Mart 2014 tarihindeki "Uluslararası Vakıf Sempozyumu : Osmanlı ve Modern Türkiye Tecrübesinde Para Vakıfları” sempozyumda “Türk Eğitiminde İlim Yayma Cemiyeti ve İlim Yayma Vakfının Yeri” yine FSMÜ İslami İlimler Fakültesinin düzenlediği “Türkiye ve İslam Dünyası” toplantıda “Corporatisation of Waqf “ toplantılarında birer tebliğ sunulmuştur. Ayrıca 3 yıldır düzenli olarak her hafta 10-15 kadar Lisansüstü Hukuk öğrencileri ile Mukayeseli Hukuk okumaları yapmaktadır.
1971’de Bandırma’da doğdu. 1993’te Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nden mezun oldu. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde “İbn Arabî Öncesi Tasavvufta Halvet ve Uzlet” başlıklı yüksek lisansını 1995’te, “Tasavvufta Hâcegân Ekolü XII.-XVII. yüzyıllar" başlıklı doktorasını 2002’de tamamladı. 2006’da doçent, 2012’de profesör oldu. Hâlen Marmara Ün. İlahiyat Fakültesi tasavvuf anabilim dalında öğretim üyesi olarak görevini sürdürmektedir. Osmanlı, Orta Asya ve Hindistan tasavvufu üzerine çalışmaları bulunan Necdet Tosun, İngilizce, Arapça ve Farsça bilmekte olup belli başlı telif eserleri şunlardır: Bahaeddin Nakşbend: Hayatı, Görüşleri, Tarikatı, İstanbul 2002; İmâm-ı Rabbânî Ahmed Sirhindî: Hayatı Eserleri Tasavvufî Görüşleri, İstanbul 2005; Zikir ve Tefekkür, İstanbul 2010; Türkistan Dervişlerinden Yâdigar (Orta Asya Türkçesiyle Yazılmış Tasavvufî Eserler), İstanbul 2011; Derviş Keşkülü, İstanbul 2012; İrfan Bahçesi, İstanbul 2014; Ahmed Yesevi, Ankara 2015. Bunların dışında çok sayıda kitap tercüme etmiş ve bilimsel makale kaleme almıştır.
KHALED DUGHIM
DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
İlahiyat Fakültesi - Felsefe ve Din Bilimleri - Din Eğitimi ve Din Psikolojisi
KİŞİSEL BİLGİLERİ:
İsim Soyisim KHALED DUGHIM
Doğum yeri ve tarihi Suriye - İdlib - Jarjanaz 1976
Uyruk T.C. Vatantaşı / 54343771240
Medeni durum Evli / 5 kişi
Ev adresi Kayaşehir Fenertepe
Cep telefon 05366717556
Eposta adresi khaled.dughim@izu.edu.tr
khaleddughaim@gmail.com
EĞİTİM
DOKTORA derecesine eşdeğer öğrenim gördüğüne dair denklik belgesi mevcuttur.
2022 Lübnan Trablus üniversitesinden Eğitim bilimleri alanında Doçentlik rütbesine yükseltilmesine çoğunluk tarafından karar verdi.
Al-Awzai Üniversitesi'nden İslami Çalışmalar Doktorası (Eğitim ve Psikoloji) - Beyrut - MS 2016 - Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı Denklik 2022 AD
Yüksek Lisans, İslami İlimler, Al Imam Al-Ouzai Üniversitesi, Eğitim ve Psikoloji - Beyrut - 2009, Suriye Yüksek Öğretim Bakanlığına Eşdeğer 2009 - Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı Denklik 2022 AD
Yüksek Lisans, Arap Dili, Al-Butana Üniversitesi (Edebiyat, Eleştiri ve Retorik) - Sudan – 2018 - Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı Denklik 2022 AD
Lisans, Arap Dili, Halep Üniversitesi – 2011
Lisans, İslam İlimler, Şam Üniversitesi – 1999
İŞ DENEYİMİ
Başlangıç Tarihi Bitiş Tarihi İş yeri
2018 Halen İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi
2021 2022 İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi
2018 2021 Riyad'daki bakım okulları - Suudi Arabistan
2014 2018 Kuzey Sınır Üniversitesi - Suudi Arabistan
2012 2014 Halep Üniversitesi - İkinci Eğitim Koleji'nde Öğretim Görevlisi
2018 2022 Trablus Üniversitesi - Lübnan
Proje: BAP–100-56 İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi'nde bilimsel araştırma projesi İslami perspektiften psikoloji çalışmaları
Yönetilen Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri:
• Yönettiğim/ 4 / yüksek lisans tezi savunuldu ve YÖK sistemine kaydedildi.
• Halen İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi'nde/ 9 / yüksek lisans tezi ve/ 5/ doktora tezi yönetmektedir.
• Bilimsel tartışmalara / 34 / yüksek lisans ve doktora tezlerine üye oldum:
İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi
Ve marmara üniversitesi ilahiyat fakültesi
İstanbul Sabah al-Din Zaim Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi ve İslam İktisadı Fakültesi
Ve Lübnan'daki Jinan Üniversitesi
Yayınlanmış araştırma ve makaleler:
Araştırma Başlığı Yayımcı Yayın tarihi
1. İlkokul Öğrencileri Bağlamında Uzaktan Eğitimde Öğrencileri Motive Edici Uyarıcılar RumeliDE Journal of Language and Literature
Sayı 35 RumeliDE Journal of Language and Literature Sayı 35
Ağustos ayı 2023
2. Suriye kurtarılmış kuzeyindeki kadın ve erkek öğretmenlerin iş performansına psikolojik tükenmişliğin etkisi
Türkiye - Ankara / Journal of Analytic Divinity Uluslararası Hakemli Dergi
Sonraki konu
3. Müslüman aile içindeki diyaloğun genç erkeğin kişiliğini psikolojik ve davranışsal yönlerden inşa etmedeki rolü Al-Turath Journal - Zayan Ashour Üniversitesi Jelfi - Cezayir - Sayı 3 - Cilt On -
ISSN: 0339-2253
E-ISSN: 2602-6813 22.10.2020 Ekim
4. Üniversitelerde Arapça dil kurslarının öğrenciler arasında İslami değerlerin teşvik edilmesindeki rolü Türkiye - Ankara / Journal of Analytic Divinity Uluslararası Hakemli Dergi 12.15.2020
5. İslam toplumlarında ergenin kararlarında ailenin etkisi: tanımlayıcı ve analitik çalışma Eğitim ve Beşeri Bilimler için Temel Eğitim Koleji Dergisi / Babil Üniversitesi - Irak Sayı 42 - Şubat 2019
6. İslam toplumlarında özellikle (işbirliği, kardeşlik, cömertlik, eşitlik ve merhamet) değerleri olmak üzere sosyal dayanışmanın ahlaki değerleri harekete geçirme ve pekiştirmedeki rolü Akademik Araştırma ve Bilimsel Yayıncılık Dergisi Kuveyt - Sayı 14 / 2020
7. İslam toplumlarında ergen kararlarında çağdaş medyanın olumsuz rolü Akademik Araştırma ve Bilimsel Yayıncılık Dergisi Kuveyt - Sayı 14 / 2020
8. Corona salgını ışığında Ramazan ayında ibadetle ilgili karantina için içtihat ve eğitim hükümleri Bilimsel çalışmaların yayınlanması için uluslararası Ammaan Ürdün
Sürüm 5 - Sayı 3, 2020
9. İslam toplumlarında bir kadının (annenin) ev dışında çalışmaya başlamasının çocuk yetiştirme üzerindeki olumsuz etkileri - analitik betimleyici bir çalışma Akademik Araştırma ve Bilimsel Yayıncılık Dergisi Kuveyt - Sayı 15 / 2020
10. Ebu'l-Ala Al-Maarri'nin şiirinde ve Arap edebiyatında körlüğün ve yalnızlığın psikolojik boyutu ilahiyat Dergisi
ISSN:2667-5153 Türkiye Sayı 3 - 24.08.2020
KİTAPLAR:
Kitap başlığı Yayımcı Yıl
Ebu’l-Alâ El-Maarrî (449 h. /1057 m.)’ye Göre Ruhun Mertebeleri
“Saktu’z-Zend” ve “Luzûm Mâ Lâ Yelzem” Divanlarının Edebi ve Psikolojik Tahlili
SONÇAĞ YAYINCILIK MATBAACILIK REKLAM SAN. ve TIC . LTD. ŞTI 2022
İslami eğitim çalışmaları: kökenleri, amaçları, yöntemleri ve etkileri Ufuk Neşriyat Aile Kütüphanesi - İstanbul 2021
Profesör Dr. Malek Badri'nin “Peygamberlerin Hayatının Duygusal Yönleri” kitabı, Allah rahmet eylesin Virginia İslam Merkezi, Amerika 2021
İslami eğitimde düşünce özgürlüğünün ergenin kişiliğini oluşturmaya etkisi
Dar Al Ghayah - Amman, Ürdün 2017
Diyaloğun Kur'an-ı Kerim'deki değer boyutu ve içinde bulunduğumuz çağda etkinleştirilmesinin gerekliliği Kitabın adı: Türkiye -Ankara /
Ulûmü'l-Kur'ân'da Araştırmalar
Yayı evi: Sonçağ
ISBN: 978 - 625 - 7838 - 27 – 6
Baskı: Ağustos , 2020 ANKARA
Konferanslar, Verdiği Dersler ve Atölyeler:
Konferans adı Yeri İçeriği Tarihi
1. İkinci Uluslararası Bilgi ve Deneyimin Sosyal Bilimlerde Entegrasyonu Konferansı İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi / Türkiye Anadili Arapça olmayanlara Arapça öğretiminde dilsel yetkinlikler ile iletişimsel yetkinlikler arasındaki bilişsel entegrasyon - analitik tanımlayıcı bir çalışma 11-12 Temmuz 2019
2. İkinci eğitim konferansı- Uzaktan eğitim - değerlendirme - köklü öngörü AUL Üniversitesi, Beyrut - Lübnan Uzaktan eğitim motivasyonu 17 - 18 - 2021
3. İslami İlimler Yüksek Lisans Öğrencileri İçin Öğrenci Konferansı İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi / Türkiye Bilimsel araştırmaların tahkimi ve yüksek lisans öğrencilerinin tartışılması – 14 Öğrenci 05.04.2021
4. Prof. Dr. Malik Badri Anısına Üçüncü İslami Psikoloji Yaz Okulu İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi / Türkiye Profesör Malik Badri (Allah rahmet eylesin) ve İslam psikolojisi alanındaki çalışmaları Yaz 2021
5. Profesör Malik Badri'nin "Peygamberlerin Duygusal Yönleri" kitabının yayın töreni ZOOM Dr. Khaled Al-Daghim/ Dr. Torgay Şirin / Dr. Fathi Malkawi / Dr. İbrahim El Zein Yaz 2021
6. Diğer Dilleri Konuşanlar için Birinci Uluslararası Arapça Konferansı: Bugün ve Gelecek Giresun Üniversitesi / Türkiye Arapça öğrenenlerin anadili olmayanlara İslami bilimleri incelemek için yeterlikleri: tanımlayıcı ve analitik bir çalışma 2-1 Ağustos – 2019
7. Altıncı Uluslararası Sosyal Bilimler Konferansı Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi /Türkiye İslam Toplumlarında Ergenlik Dönemi Kararları 19-20 – Nisan 2019
8. Ana dili Arapça olmayanlara Arapça öğretmenleri için eğitim kursu İlahiyat Fakültesi / İstanbul Üniversitesi Bilimsel ve idari olarak tüm kursun danışmanı 13-18 Ocak 2020
9. Ana dili Arapça olmayanlara Arapça öğretmek Riyadh, Suudi Arabistan Stajyer ve katılımcı 2017
Üyelikler:
İstanbul Üniversitesi İslam Psikolojisi ve Bilişsel Terapi Kulübü Kurucusu Salahuddin Zaim 2022/ 2023
Abu Zaid Al-Balkhi İslami Psikoloji Merkezi Üyesi - İsveç 2021
Dünya Arap Akademisyenler Birliği Üyesi - İstanbul 2019
Editörlük: İstanbul Aydın Üniversitesi Arap Çalışmaları Dergisi'nin 2022 yılından itibaren yayın kurulu üyesi
Diğer eklemeler:
İslami değerleri pekiştirerek ve psikolojik tedaviyi kendi bünyesinde pekiştirerek, ailenin ve gençlerin, özellikle de erkek ve kadınların sorunlarına çözüm bulmakla ilgilendi.
1. Öğretim Üyesi: İslami İlimler Koleji'nde İslami Eğitim, Psikoloji, Sosyoloji ve Arapça Retorik. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi 2019/2020
2. Trablus Üniversitesi, İstanbul Şubesi Arap Dili Bölümü'nde Edebiyat Öğretim Üyesi (İslam, Emevi, Abbasi, Endülüs ve Çağdaş Edebiyat) 2018/2019 / 2020
3. Halep Üniversitesi İkinci Eğitim Fakültesinde İslami ve Pratik Öğretim Yöntemleri Öğretim Üyesi - Suriye 2009/2011.
4. 2012'den 2017'ye kadar Riyad'daki Enaya Üniversitesi'nde ve Suudi Arabistan'daki Kuzey Sınır Üniversitesi'nde aşağıdaki konularda öğretim görevlisi ve yardımcı doçent: İletişim becerileri - İslam kültürü - İslam ve toplum inşası - İslam'da ekonomik sistem - İslam'da siyasi sistem - Dil becerileri - Arap Kurtuluşu
5. İstanbul Aydın Üniversitesi dergisi ve Mardin'deki platform dergisi jüri üyesi
6. 2014-2017 yılları arasında Suudi Arabistan'da anadili Arapça olmayanlar için Arapça öğretmenleri için bir eğitim danışmanı ve anadili İngilizce olmayanlar için Arapça öğretmenleri için bir eğitmen
7. Adaptasyon, eğitim ve İslam psikolojisi konularında eğitim kursları düzenlemek
8. Deprem, travma sonrası stres bozukluğu, psikolojik sorunlar ve bunların tedavisi ile ilgili bir televizyon röportajı var
Hatay Hassa’da dünyaya geldi ilköğretimi Eğribucak Köyü İlkokulunda, Orta öğretimi Aktepe Ortaokulunda, Liseyi Hassa Lisesi’nde tamamladı. Lisans eğitimi için Mekke Ummul Qura Üniversitesinde önce dil eğitimi için Arap Dili Enstitüsüne kaydoldu burayı başarı ile tamamlayarak Üniversitenin Şeriat Fakültesi fıkıh bölümüne kaydını yaptırdı buradaki eğitimini de 1994-1995 öğretim yılında başarı ile tamamlayarak yurda döndü.
Önce Hatay- Kırıkhan İHL de sözleşmeli olarak meslek dersleri hocası olarak görev yaptı. Akabinde Van 100. Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde Yüksek lisans eğitimine başladı 1995. Enstitü kadrosun geçerek Kelam alanında “Kemaleddin b. Hümam ve Kelam İlmindeki Yeri” başlıklı tezi ile Yüksek Lisansını tamamladı. Daha sonra doktorasını yapabilmek için İstanbul’a geldi. Burada Türkiye’nin en köklü ve kadim sivil toplum kuruluşlularından İlim Yayma Cemiyeti Eğitim biriminde yönetici olarak göreve başladı. Bu görevini yaparken İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Temel İslam bilimleri Bölümü İslam Hukuku Anabilim dalına kaydını yaptırdı.
2007-2008 eğitim öğretim yılında Doktorasını “Hac İbadetinde Yasak Davranışlar” adlı çalışması ile tamamladı. 2010 yılı sonunda İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İslam Hukuku bölümüne Yard. Doç. Dr. olarak intisap etti. Yayınlanmış eserleri; Bir Fakih Mütekellim: İbn Hümam (El-Müsayere Adlı Eseri Bağlamında), Yalın Yayıncılık, İstanbul, İslam Hukukunda Hac İbadeti (Hac Yasakları), Yalın Yayıncılık, İstanbul 2010, Makale olarak “Hac Menisklerinden; Müzdelife Vakfesi ve Gecelemesi" Sofya İslam Enstitüsünün çıkarttığı dergide Г О Д И Ш Н И К 4/2012, Tebliğ olarak ise “Darulfünun İlahiyat Hocalarından İzmirli İsmail Hakkı’nın İslam Hukuku Konulu Eserleri”, Darulfünun İlahiyat Sempozyumu, İstanbul 18-19 Kasım, 2009. Istanbul University, FSMÜ , Vakıflar Genel Müdürlüğü ve Kuveyt Evkaf Bakanlığının ortaklaşa tertip ettiği 14-15 Mart 2014 tarihindeki "Uluslararası Vakıf Sempozyumu : Osmanlı ve Modern Türkiye Tecrübesinde Para Vakıfları” sempozyumda “Türk Eğitiminde İlim Yayma Cemiyeti ve İlim Yayma Vakfının Yeri” yine FSMÜ İslami İlimler Fakültesinin düzenlediği “Türkiye ve İslam Dünyası” toplantıda “Corporatisation of Waqf “ toplantılarında birer tebliğ sunulmuştur. Ayrıca 3 yıldır düzenli olarak her hafta 10-15 kadar Lisansüstü Hukuk öğrencileri ile Mukayeseli Hukuk okumaları yapmaktadır.