Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 88 - 97, 23.06.2020

Öz

Kaynakça

  • Fıeldhouse, P. (1996). Food and Nutrition Customs and Culture, London: Published by Chapman and Hall, 1996. Gürhan, N. (2017). Toplumsal Değişme ve Yemek Kültürü Üzerine Sosyolojik Bir Çözümleme: Mardin Örneği. Journal Of International Social Research, 10(54). Kitabı Mukaddes Şirketi, (2015). Kitabı Mukaddes. Acar Basım ve Cilt San. Tic. A.Ş. İstanbul. Olcay, A., & Albuz, Ö. G. D. N. (2016). İnanç Turizmi ve Türkiye’nin Tanıtımına Katkısı. Şahin, K. (2010). Dini kimliğin İnşasında Kutsal ve Tabu Olan Yiyecek ve İçeceklerin İşlevleri: Antakya Örneği. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Antropoloji Anabilim Dalı Doktora Tezi, Ankara.
  • Timothy, D. J., ve Nyaupane, G. P. (Eds.). (2009). Cultural Heritage And Tourism İn The Developing World: A Regional Perspective. Routledge.
  • Uysal, Ülke Evrim, " Branding Istanbul: Representations Of Religion In Promoting Tourism", Place Branding and Public Diplomacy, 9(4), 2013.
  • Yazır, E.H. (2006). Kur’an-ı Kerimin Türkçe Meali. Akit Yayınları. İstanbul.
  • Yeni Yaşam Yayınları ve Kitabı Mukaddes Şirketi, (2008). İncil. Zirve Yayıncılık ve Dağıtım. İstanbul İnternet Kaynakçası http://www.risaleforum.net/ Erişim Tarihi: 15.04.2020 http://yigm.kulturturizm.gov.tr/TR,9952/inanc-turizmi.html Erişim Tarihi: 10.04.2020 https://islamansiklopedisi.org.tr/ Erişim Tarihi: 06.04.2020

İNANÇ TURİZMİNDE KUTSAL YİYECEKLER: İÇERİK ANALİZİ ÖRNEĞİ

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 88 - 97, 23.06.2020

Öz

Yemek kültürü, toplumları birbirlerinden ayıran, fakat aynı zamanda da toplum içi birlikteliği devam ettiren etkin bir yapıdır. Bu yapı toplumun diğer dinamikleriyle de iç içe geçmiş durumdadır. Bu dinamiklerden bir tanesi dindir ve din-yemek ilişkisi en çok kutsal ve yasak, helal ya da haram olarak karşımıza çıkmaktadır.
Bu kutsal ve yasak çizgisi pek çok simgesel yapıyı içinde barındır; gıda paylaşımı, toplumsal konum, cinsiyet, rol, etnik köken, din, kimlik ve sosyal yönden yapılandırılmış diğer düzenler hakkında mesajlar içermektedir. Bu simgesel mesajların bize kutsal kitaplarda da verildiği bilinmektedir. Araştırmanın amacı olan kutsal kitaplarda geçen yiyecekler belirlenmiş ve Kur’an da geçen aynı yiyecekler tespit edilmiştir. Araştırmada içerik analizi yöntemiyle kutsal kitaplarda geçen Kur’an-ı Kerim de yer alan yiyecekler örnek alınarak bir inceleme yapılmıştır

Kaynakça

  • Fıeldhouse, P. (1996). Food and Nutrition Customs and Culture, London: Published by Chapman and Hall, 1996. Gürhan, N. (2017). Toplumsal Değişme ve Yemek Kültürü Üzerine Sosyolojik Bir Çözümleme: Mardin Örneği. Journal Of International Social Research, 10(54). Kitabı Mukaddes Şirketi, (2015). Kitabı Mukaddes. Acar Basım ve Cilt San. Tic. A.Ş. İstanbul. Olcay, A., & Albuz, Ö. G. D. N. (2016). İnanç Turizmi ve Türkiye’nin Tanıtımına Katkısı. Şahin, K. (2010). Dini kimliğin İnşasında Kutsal ve Tabu Olan Yiyecek ve İçeceklerin İşlevleri: Antakya Örneği. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Antropoloji Anabilim Dalı Doktora Tezi, Ankara.
  • Timothy, D. J., ve Nyaupane, G. P. (Eds.). (2009). Cultural Heritage And Tourism İn The Developing World: A Regional Perspective. Routledge.
  • Uysal, Ülke Evrim, " Branding Istanbul: Representations Of Religion In Promoting Tourism", Place Branding and Public Diplomacy, 9(4), 2013.
  • Yazır, E.H. (2006). Kur’an-ı Kerimin Türkçe Meali. Akit Yayınları. İstanbul.
  • Yeni Yaşam Yayınları ve Kitabı Mukaddes Şirketi, (2008). İncil. Zirve Yayıncılık ve Dağıtım. İstanbul İnternet Kaynakçası http://www.risaleforum.net/ Erişim Tarihi: 15.04.2020 http://yigm.kulturturizm.gov.tr/TR,9952/inanc-turizmi.html Erişim Tarihi: 10.04.2020 https://islamansiklopedisi.org.tr/ Erişim Tarihi: 06.04.2020
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Emine Tatlı 0000-0001-6723-1987

Ravzanur Doğan 0000-0003-4992-6739

Yayımlanma Tarihi 23 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 4 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tatlı, E., & Doğan, R. (2020). İNANÇ TURİZMİNDE KUTSAL YİYECEKLER: İÇERİK ANALİZİ ÖRNEĞİ. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 88-97.
AMA Tatlı E, Doğan R. İNANÇ TURİZMİNDE KUTSAL YİYECEKLER: İÇERİK ANALİZİ ÖRNEĞİ. utsobilder/IJOSSAR. Haziran 2020;4(1):88-97.
Chicago Tatlı, Emine, ve Ravzanur Doğan. “İNANÇ TURİZMİNDE KUTSAL YİYECEKLER: İÇERİK ANALİZİ ÖRNEĞİ”. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi 4, sy. 1 (Haziran 2020): 88-97.
EndNote Tatlı E, Doğan R (01 Haziran 2020) İNANÇ TURİZMİNDE KUTSAL YİYECEKLER: İÇERİK ANALİZİ ÖRNEĞİ. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi 4 1 88–97.
IEEE E. Tatlı ve R. Doğan, “İNANÇ TURİZMİNDE KUTSAL YİYECEKLER: İÇERİK ANALİZİ ÖRNEĞİ”, utsobilder/IJOSSAR, c. 4, sy. 1, ss. 88–97, 2020.
ISNAD Tatlı, Emine - Doğan, Ravzanur. “İNANÇ TURİZMİNDE KUTSAL YİYECEKLER: İÇERİK ANALİZİ ÖRNEĞİ”. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi 4/1 (Haziran 2020), 88-97.
JAMA Tatlı E, Doğan R. İNANÇ TURİZMİNDE KUTSAL YİYECEKLER: İÇERİK ANALİZİ ÖRNEĞİ. utsobilder/IJOSSAR. 2020;4:88–97.
MLA Tatlı, Emine ve Ravzanur Doğan. “İNANÇ TURİZMİNDE KUTSAL YİYECEKLER: İÇERİK ANALİZİ ÖRNEĞİ”. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, c. 4, sy. 1, 2020, ss. 88-97.
Vancouver Tatlı E, Doğan R. İNANÇ TURİZMİNDE KUTSAL YİYECEKLER: İÇERİK ANALİZİ ÖRNEĞİ. utsobilder/IJOSSAR. 2020;4(1):88-97.

Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi / International of Social Sciences Academic Researches