Bu çalışma, akademisyenlerde iş yaşam dengesini etkileyen bireysel faktörleri belirlemek, akademisyenlerin uzaktan çalışmaya ilişkin görüşlerini belirleyerek bu görüşlerin iş yaşam dengesi üzerindeki etkilerini ortaya koymak amacıyla yapıldı. Tanımlayıcı tipteki bu çalışmanın örneklemini devlet üniversitelerinde çalışan ve uzaktan çalışma deneyimi olan 212 akademisyen oluşturdu. Araştırma verileri, Tanıtıcı Bilgi Formu, Uzaktan Çalışmaya İlişkin Görüşleri Değerlendirme Formu ve İş Yaşam Dengesi Ölçeği kullanılarak online ortamda toplandı. Çalışmamızda, akademisyenlerin %51,9’u uzaktan çalışma sürecinde çalışma ortamını diğer sorumluluklarla birlikte düzenlemede sorun yaşadığını belirtti. Akademisyenlerin uzaktan çalışmanın anavtajlarını; esnek çalışma ortamı, ulaşım sorununun olmaması, işi bölen unsurlardan kurtulma olarak bildirirken; dezavantajlarını; iş ve özel yaşam sınırlarının belirsizleşmesi, hareketsizlik ve sosyal etkileşimde azalma olarak bildirdi. Araştırmada, cinsiyet, medeni durum, yönetici görevinin olması, hafta sonu çalışma, sorumlulukları düzenlemede sorun yaşadığını bildirme, çalışma saatleri ile iş yaşam dengesi alt ölçek boyutları arasında anlamlı farklılıklar olduğu saptandı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 3 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi / International of Social Sciences Academic Researches