Lisans eğitimi bireyin
hayatında önemli geçiş dönemlerinden birini oluşturan, hayatı boyunca icra
edeceği mesleği öğrendiği, mesleğe ve hayata dair bir takım kültürel değerleri
kazandığı bir süreçtir. Bu süreç bireye mesleki beceriler kazandırmasının yanı sıra
kültürel gelişiminde de önemli bir rol oynar ve bireyin üniversite eğitimine
başladığında sahip olduğu kültürel özelliklerinde farklılıklar yaratabilir. Bu
çalışmanın amacı da inşaat mühendisliği eğitiminin öğrencilerin kültürel
boyutları üzerindeki etkilerini belirlemektir. Bu amaçla Hofstede’in Kültürel
Boyutları (VSM08)’na dayandırılan bir anket çalışması, Türkiye’nin iki farklı
üniversitesinin inşaat mühendisliği bölümlerinde öğrenim gören birinci ve
dördüncü sınıf öğrencilerine uygulanmış, dört yıllık eğitim sürecinin
öğrencilerin kültürel boyutları üzerindeki etkileri
incelenmiştir.
Undergraduate education is a process which constitutes one of the most
important transition period in the life of individuals, learned the profession
he/she will perform throughout life, gained some cultural values related to
profession and life. This process plays an important role in cultural
development as well as gain vocational skills for individual and can make
differences in the cultural characteristic of individual when he/she starts to
university education. The purpose of this study is to determine the effects of
civil engineering education on students’ cultural dimension. With this purpose,
a survey based on Hofstede's Cultural Dimensions (VSM 08) was applied to the
first and fourth grade student of civil engineering from two different
university in Turkey, the effect of four-year education process on students’
cultural dimension was investigated.
Civil engineering education Cultur Hofstede VSM08 Personality
Konular | Mühendislik |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 14 Temmuz 2017 |
Kabul Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
DUYURU:
30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir). Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr