Deep beams, in which depth and span values are
close to each other, have recently been used more in reinforced concrete
structures for the purpose of assuring structural stability. Additionally, it
is a necessity to leave spaces on the web of deep beams for the installation of
electrical, communication, water, sewage, heating and conditioning facilities.
Shear effects are already more dominant than flexural effects in deep beams,
however, web-openings cause significant changes regarding structural behavior and
linear approaches are not applicable for the analysis of stress and strain. In
this study, structural behavior of 9 reinforced concrete (RC) deep beams, which
have web-openings with various position and shapes, were experimentally
investigated under monolithic loading. Effects of web-openings on the failure
mechanism, ultimate bearing load, structural ductility and rigidity were
examined and compared throughout test results.
Reinforced concrete structures Deep beams Web-openings Shear behavior
Yükseklik
ve açıklık değerlerinin birbirine nispeten yakın olduğu yüksek kirişler,
yapısal kararlılığa katkı vermesi amacıyla gün geçtikçe betonarme yapılarda
daha çok kullanılır hale gelmiştir. Bununla birlikte, söz konusu yapılardaki
elektrik, haberleşme, su, kanalizasyon, ısıtma ve havalandırma tesisatlarının
kurulumu için kiriş gövdelerinde boşluk bırakma ihtiyacı doğmaktadır. Yüksek
kirişlerde eğilme etkisine kıyasla kesme etkisinin daha belirgin olmasına
ilaveten boşluklar sebebiyle yapısal davranışta daha önemli değişimler
görülmekte, gerilme ve şekil değiştirmelerin hesabında doğrusal yaklaşımlar
geçerliliğini yitirmektedir. Bu çalışmada, muhtelif konumlardaki ve
şekillerdeki boşluklarla tasarlanan 9 ayrı betonarme yüksek kirişin tekdüze
yükleme altındaki davranışları deneysel olarak incelenmiştir. Gövde
boşluklarının göçme tipine, azami taşıma gücüne, yapısal süneklik ve rijitlik
değerlerine olan etkileri deneyler sonucunda belirlenerek birbirleriyle
mukayesesi gerçekleştirilmiştir.
Betonarme yapılar Yüksek kirişler Gövde boşlukları Kesme davranışı
Konular | Mühendislik |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 28 Kasım 2016 |
Kabul Tarihi | 31 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
DUYURU:
30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir). Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr