Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Automobile Driver Seat Track Design and Development

Yıl 2019, , 633 - 642, 30.08.2019
https://doi.org/10.17482/uumfd.551791

Öz

This study concerns about seat tracks which are
designed and developed for passing Economic Commission for Europe (ECE) R-14
regulation. Main focus on the seat track design is profile sections.
Alternative scenarios are created and validated according to the regulation
criteria’s. In the scenarios; the material type, thickness and section symmetry
parameters have been combined. The CAD models are designed in CATIA V5 and
transferred to HyperWorks for FEA’s. In order to verify the results of FEA’s,
prototypes are produced and tested. The paper also discusses the FEA results
which are compared and validated with the test results. As a result of the
comparison, the seat back displacement correlation ratio was obtained 90 % in
the tests.

Kaynakça

  • 1. Altair Engineering Inc. (2017a), Altair HyperWorks HyperMesh User Guide.
  • 2. Altair Engineering Inc. (2017b), Altair HyperWorks RADIOSS Tutorials and Examples.
  • 3. Arslan, A. ve Kaptanoğlu, M. (2010), Bir ticari araç için ECE R-14 regülasyonuna uygun koltuk bağlantılarının geliştirilmesi, OTEKON 2010 5. Otomotiv Teknolojileri Kongresi.
  • 4. Dassault Systèmes (2004), CATIA V5 User Guides, Part Design, Assebmly Design, Wireframe and Surface, Version 5 Release 14.
  • 5. Deveci, Ö., Sarısaç, S., Düvenci, F., Durmuş, A. (2018), Binek araç ön koltuklarında kullanılan kızak mekanizmasının dayanım doğrulama metodolojisi, OTEKON 2018 9. Otomotiv Teknolojileri Kongresi, s1656-s1661.
  • 6. Pişgin E. ve Solmaz E. (2018), FMVSS 210 Normuna göre sürücü koltuğu geliştirilmesi, Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, Cilt 23, Sayı 1. Doi: 10.17482/uumfd.390068
  • 7. Gavelin, A., Iraeus, J., Lindquist, M., Oldenburg, M. (2010) Evaluation of finite element models of seat structures with integrated safety belts using full scale experiments, International Journal of Crashworthiness Tandfonline, Taylor & Francis 15:3, 265-280. Doi: 10.1080/13588260903250994
  • 8. http://www.A2mac1.com, Erişim Tarihi: 15.03.2019, Konu: Seats > Driver > Adjuster > Longitudinal > Rails alt başlık içinde kıyaslanan kızaklar.
  • 9. Mazur, M., Leary, M., Huang, S., Baxter, t., Subic, A. (2011), Benchmarking study of automotive seat track sensitivity to manufacturing variation, International conference on engineering design, ICED11.
  • 10. Peicheng, S. ve Zengwei, X. (2018), Analysis of seat belt anchorage strength for vehicles, IOP Conf. Series: Materials Science and Engineering, 301 (2018) 012127. Doi: 10.1088/1757-899X/301/1/012127
  • 11. Sang, D.P., Jong, K.P., Byung, Y.C., Dong, W.J., Hak, G.K. (2010) Seat Common Frame Design Optimization, SAE Technical Paper, 2010-01-0390. Doi:10.4271/2010-01-0390.
  • 12. TATA Steel (2014a), Ympress S500MC data sheet
  • 13. TATA Steel (2014b), Ympress S700MC data sheet
  • 14. UNECE (2012), ECE R-14 Uniform provisions concerning the approval of vehicles with regard to safety-belt anchorages, ISOFIX anchorages systems and ISOFIX top tether anchorages
  • 15. United Nations (2017), Consolidated Resolution on the Construction of Vehicles (R.E.3). ECE/TRANS/WP.29/78/Rev.6

OTOMOBİL SÜRÜCÜ KOLTUĞU KIZAK TASARIMI VE GELİŞTİRİLMESİ

Yıl 2019, , 633 - 642, 30.08.2019
https://doi.org/10.17482/uumfd.551791

Öz

Bu çalışma, Avrupa Birliği ülkelerinde
yayınlanan ECE regülasyonu R-14 emniyet kemeri bağlantıları şartları altında
çalışan koltuk kızak profil kesiti geliştirilmesi üzerinedir. Kızak profilinde
farklı senaryolar oluşturularak regülasyonun şartlarını sağlayıp sağlayamadığı incelenmiştir.
Malzeme tipi, sac kalınlığı ve kesit simetri durumu değişkenleri ile farklı
senaryolar oluşturulmuştur. Senaryoların modellenmesi CATIA V5’te ve sonlu
elemanlar analizleri HyperWorks’te gerçekleştirilmiştir. Seçilen bir senaryonun
prototipleri üretilerek test edilmiştir. ECE R-14 regülasyon test sonuçları ile
analiz sonuçları karşılaştırılmıştır. Karşılaştırma sonucunda testte elde
edilen koltuk sırt yer değiştirme değeri sonlu elemanlarda elde edilen sonuca %
90 oranında yakın çıkmıştır. 

Kaynakça

  • 1. Altair Engineering Inc. (2017a), Altair HyperWorks HyperMesh User Guide.
  • 2. Altair Engineering Inc. (2017b), Altair HyperWorks RADIOSS Tutorials and Examples.
  • 3. Arslan, A. ve Kaptanoğlu, M. (2010), Bir ticari araç için ECE R-14 regülasyonuna uygun koltuk bağlantılarının geliştirilmesi, OTEKON 2010 5. Otomotiv Teknolojileri Kongresi.
  • 4. Dassault Systèmes (2004), CATIA V5 User Guides, Part Design, Assebmly Design, Wireframe and Surface, Version 5 Release 14.
  • 5. Deveci, Ö., Sarısaç, S., Düvenci, F., Durmuş, A. (2018), Binek araç ön koltuklarında kullanılan kızak mekanizmasının dayanım doğrulama metodolojisi, OTEKON 2018 9. Otomotiv Teknolojileri Kongresi, s1656-s1661.
  • 6. Pişgin E. ve Solmaz E. (2018), FMVSS 210 Normuna göre sürücü koltuğu geliştirilmesi, Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, Cilt 23, Sayı 1. Doi: 10.17482/uumfd.390068
  • 7. Gavelin, A., Iraeus, J., Lindquist, M., Oldenburg, M. (2010) Evaluation of finite element models of seat structures with integrated safety belts using full scale experiments, International Journal of Crashworthiness Tandfonline, Taylor & Francis 15:3, 265-280. Doi: 10.1080/13588260903250994
  • 8. http://www.A2mac1.com, Erişim Tarihi: 15.03.2019, Konu: Seats > Driver > Adjuster > Longitudinal > Rails alt başlık içinde kıyaslanan kızaklar.
  • 9. Mazur, M., Leary, M., Huang, S., Baxter, t., Subic, A. (2011), Benchmarking study of automotive seat track sensitivity to manufacturing variation, International conference on engineering design, ICED11.
  • 10. Peicheng, S. ve Zengwei, X. (2018), Analysis of seat belt anchorage strength for vehicles, IOP Conf. Series: Materials Science and Engineering, 301 (2018) 012127. Doi: 10.1088/1757-899X/301/1/012127
  • 11. Sang, D.P., Jong, K.P., Byung, Y.C., Dong, W.J., Hak, G.K. (2010) Seat Common Frame Design Optimization, SAE Technical Paper, 2010-01-0390. Doi:10.4271/2010-01-0390.
  • 12. TATA Steel (2014a), Ympress S500MC data sheet
  • 13. TATA Steel (2014b), Ympress S700MC data sheet
  • 14. UNECE (2012), ECE R-14 Uniform provisions concerning the approval of vehicles with regard to safety-belt anchorages, ISOFIX anchorages systems and ISOFIX top tether anchorages
  • 15. United Nations (2017), Consolidated Resolution on the Construction of Vehicles (R.E.3). ECE/TRANS/WP.29/78/Rev.6
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ömer Deveci Bu kişi benim 0000-0002-2693-4894

Ali Durmuş 0000-0003-2487-7344

Yayımlanma Tarihi 30 Ağustos 2019
Gönderilme Tarihi 11 Nisan 2019
Kabul Tarihi 10 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Deveci, Ö., & Durmuş, A. (2019). OTOMOBİL SÜRÜCÜ KOLTUĞU KIZAK TASARIMI VE GELİŞTİRİLMESİ. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, 24(2), 633-642. https://doi.org/10.17482/uumfd.551791
AMA Deveci Ö, Durmuş A. OTOMOBİL SÜRÜCÜ KOLTUĞU KIZAK TASARIMI VE GELİŞTİRİLMESİ. UUJFE. Ağustos 2019;24(2):633-642. doi:10.17482/uumfd.551791
Chicago Deveci, Ömer, ve Ali Durmuş. “OTOMOBİL SÜRÜCÜ KOLTUĞU KIZAK TASARIMI VE GELİŞTİRİLMESİ”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 24, sy. 2 (Ağustos 2019): 633-42. https://doi.org/10.17482/uumfd.551791.
EndNote Deveci Ö, Durmuş A (01 Ağustos 2019) OTOMOBİL SÜRÜCÜ KOLTUĞU KIZAK TASARIMI VE GELİŞTİRİLMESİ. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 24 2 633–642.
IEEE Ö. Deveci ve A. Durmuş, “OTOMOBİL SÜRÜCÜ KOLTUĞU KIZAK TASARIMI VE GELİŞTİRİLMESİ”, UUJFE, c. 24, sy. 2, ss. 633–642, 2019, doi: 10.17482/uumfd.551791.
ISNAD Deveci, Ömer - Durmuş, Ali. “OTOMOBİL SÜRÜCÜ KOLTUĞU KIZAK TASARIMI VE GELİŞTİRİLMESİ”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 24/2 (Ağustos 2019), 633-642. https://doi.org/10.17482/uumfd.551791.
JAMA Deveci Ö, Durmuş A. OTOMOBİL SÜRÜCÜ KOLTUĞU KIZAK TASARIMI VE GELİŞTİRİLMESİ. UUJFE. 2019;24:633–642.
MLA Deveci, Ömer ve Ali Durmuş. “OTOMOBİL SÜRÜCÜ KOLTUĞU KIZAK TASARIMI VE GELİŞTİRİLMESİ”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, c. 24, sy. 2, 2019, ss. 633-42, doi:10.17482/uumfd.551791.
Vancouver Deveci Ö, Durmuş A. OTOMOBİL SÜRÜCÜ KOLTUĞU KIZAK TASARIMI VE GELİŞTİRİLMESİ. UUJFE. 2019;24(2):633-42.

DUYURU:

30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir).  Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.

Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr