In this
study engine and emission performance of a 4-stroke, 4 cylinder, direct
injection 62,5 kW engine, with three different biodiesel blends (B25, B50,
B75), was compared with those obtained
with use of normal diesel (B0) through a 8-mode experimental test procedure, in
convention with ISO 8178-C1. The results of the study showed that, performance
and emission values of biodiesel fuels produced from vegetable oil and those
obtained with diesel fuel (B0) are very close to each other. In this context, the waste cooking oil, which
is a serious risk to the environment and should be collected according to related
legistlative measures, could be processed
to and used as biodiesel without creating any significant loss in terms of engine
performance, while providing significant advantages in terms of engine emissions.
These results revealed that, waste frying oils can be used as diesel fuel and
to create an adding value for the economy instead of being potential
environmental risk.
Waste Cooking Oil Biodiesel Alternative Fuels Vehicle Emissions
Bu
çalışmada, kullanılmış atık bitkisel yağ metil esterinin dizel yakıtı ile 3
farklı oranda karışımının (B25, B50, B75) 4 zamanlı, 4 silindirli, direkt
püskürtmeli ve 62.5 kW gücünde bir dizel motorundaki performansı ve dizel
yakıtı (B0) kullanma durumundaki performans sonuçları ile karşılaştırılmıştır.
Çalışma ISO 8178-C1 test metoduna göre 8-mod testinin yapıldığı deneysel
ortamda gerçekleştirilmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlar, bitkisel atık
yağdan elde edilen biyodizelin performans ve emisyon değerlerinin, dizel
yakıtına benzer özellikler taşıdığını göstermektedir. Bu bağlamda, çevre
açısından ciddi risk unsuru olan ve yasal mevzuat ile toplanması gereken atık
yağların biyodizele dönüştürülerek kullanımının motor performansı açısından
önemli bir kayıp oluşturmadığı ve emisyon değerleri açısından ise ciddi avantajlar
sağladığı söylenebilir. Bu sonuçlar, atık kızartmalık yağların çevre kirliliği
açısından risk unsuru olmak yerine yakıt olarak değerlendirildiğinde ülke
ekonomisine katma değer yaratacak bir boyutunun olduğunu da ortaya koymaktadır.
Konular | Mühendislik |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mart 2016 |
Kabul Tarihi | 5 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 21 Sayı: 2 |
DUYURU:
30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir). Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr