Üniversite öğrencilerin yaşam tatminleri hayatlarının her alanını etkilemektedir. Üniversite dönemi öğrenciler için yetişkinliğe ilk adımlarını attıkları, iş hayatına hazırlandıkları, kendi değer yargılarını oluşturdukları ve bu süreçte kişilik yapılarının oluştuğu bir dönemi içermektedir. Bu dönemdeki öğrenciler farklı yaşam koşullarıyla karşılaştıklarında farklı tutum ve davranışlar sergilemektedir. Bu durum daha çok kişilik özelliklerindeki farklılıklarla açıklanabilmektedir. Farklı kişilik özelliklerine sahip öğrencilerin genetik, çevresel ve yapısal faktörlerden ne derece etkilendiği, öğrenme biçimindeki farklılıklar, toplumun beklentileri bu beklentilerin gerektirdikleri gibi durumların üniversite öğrencilerinin yaşam tatminlerini ve yaşam boyu öğrenme düzeylerini ne şekilde etkilediği merak edilmekte ve bu yüzden araştırmaya yaşam boyu öğrenme değişkeni dahil edilmiştir. Bu araştırmanın temel amacı, üniversite öğrencilerinin kişilik özelliklerinin yaşam tatminlerine olan etkisinde yaşam boyu öğrenmenin aracı rolünü incelemektir. Araştırmanın evrenini üniversite öğrencileri oluşturmaktadır. Yapılan analizler sonucunda, üniversite öğrencilerinin kişilik özellikleri ile yaşam doyumları ve yaşam boyu öğrenme arasında pozitif yönlü ve anlamlı ilişkilerin olduğu, kişilik özelliğinin yaşam tatmini üzerindeki etkisinde yaşam boyu öğrenmenin tam aracılık rolü bulunduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Kişilik, Yaşam Tatmini, Yaşam Boyu Öğrenme.
Life satisfaction of university students affects every aspect of their lives. The university period includes a period in which students take their first steps into adulthood, prepare for business life, form their own value judgements and form their personality structures in this process. Students in this period exhibit different attitudes and behaviours when they encounter different living conditions. This situation can be explained by differences in personality traits. To what extent students with different personality traits are affected by genetic, environmental and structural factors, differences in learning style, expectations of the society, and the requirements of these expectations are curious to what extent they affect the life satisfaction and lifelong learning levels of university students, and therefore the variable of lifelong learning was included in the research. The main purpose of this research is to examine the mediating role of lifelong learning in the effect of personality traits of university students on their life satisfaction. The population of the study consists of university students. As a result of the analyses, it was determined that there were positive and significant relationships between the personality traits of university students and their life satisfaction and lifelong learning, and that lifelong learning had a full mediating role in the effect of personality traits on life satisfaction.
Keywords: Personality, Life Satisfaction, Life long Learnıng.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Uluslararası İşletmecilik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 11 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 23 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 18 |