Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Almanya ve Türkiye’deki Büyük Veri Uzmanlarının Eğitim ve Yeteneklerinin Karşılaştırılması: Linked-in Veri Madenciliği Uygulaması

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 35 - 43, 13.07.2019

Öz

Devlet
ve işletmelerin politikalarına yön veren ve karar verme süreçlerine katkı
sağlayan büyük veri teknolojileri yaygınlaştıkça, büyük veri alanında çalışacak
uzman ihtiyacı da aynı paralellikte artmaktadır. Yapılan çalışmada büyük veri
teknolojilerinde uzman olarak çalışanların, farklı lisans bölümlerinden mezun
oldukları tespit edilmiştir. Büyük veri teknolojileri alanlarında uzmanlık
eğitimlerini lisansüstü, çevrimiçi eğitimler ve çeşitli eğitim seminerlerinde
tamamlamaktadırlar.
Her
eğitim bireylere farklı
yetenekler kazandırmaktadır. Fakat bu yeteneklerin işletmelerin ihtiyacı doğrultusunda
olması beklenir. Bu çalışmada, benzer oranda nüfusa sahip Almanya ve
Türkiye’deki büyük veri uzmanı olarak çalışan bireylerin eğitim bilgileri ve
yetenekleri LinkedIn profillerinden veri madenciliği teknikleri ile elde
edilerek istatistiksel analizleri yapılmıştır. İki ülke arasındaki uzmanların
yetenekleri ve eğitimleri karşılaştırılmıştır. Büyük veri alanında çalışacak
uzmanlardan beklenen yetenekler belirlenmiştir Büyük veri alanında çalışmak
isteyen bireylerin uzmanlaşma süreçlerine katkıda bulunacağı ve benzer
çalışmalara rehberlik edeceği düşünülmektedir. 

Kaynakça

  • [1] Jin, X., Wah, B. W., & Wang, Y. "Significance and challenges of big data research". Big Data Research , 2 (2), 59-64, 2015
  • [2] Çiğdem, Ş., & Seyrek, İ. H. "İşletmelerde Büyük Veri Uygulamaları: Bir Literatür Taraması" 2. Ulusal Yönetim Bilişim Sistemleri Kongresi (s. 45-46). Erzurum: Atatürk Üniversitesi, 2015
  • [3] Rençber, S.Ö., Büyük Veri Kullanımının Teknoloji Kabul Modeli ile İncelenmesi: Lisansüstü Eğitim Örneği. Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye, 2019.
  • [4] Gürsakal, N. Büyük Veri. Dora Basım Yayınevi.Bursa, Türkiye, 2014.
  • [5] Beyer, M., & Laney, D. The Importance of 'Big Data': A Definition. Gartner: https://www.gartner.com/doc/2057415/importance-big-data-definition. (11.03.2019).
  • [6] Poulovassilis, A. Big Data and Education. BirBeck Üniversitesi of London: http://www.dcs.bbk.ac.uk/oldsite/research/techreps/2016/bbkcs-16-01.pdf. (23.04.2019).
  • [7] Schroeck, M., Shockley, R., Smart, J., Romero-Morales, D., & Tufano, P. “Analytics: The real-world use of big data”. IBM Global Business Services , 12, 1-20, 2012.
  • [8] Morabito, V. Big Data and Analytics: Strategic and Organizational Impacts. 1st ed., Switzerland, Springer, 2015.
  • [9] Addo-Tenkorang, R., & Helo, P.. "Big data applications in operations/supply-chain management: A literature review". Computers & Industrial Engineering 101 , 528-543, 2016.
  • [10] Chen, M., Mao, S., & Liu, Y. "Big data: A survey". Mobile networks applications , 19 (2), 171-209, 2014.
  • [11] Kim, G.-H., Trimi, S., & Chung, J.-H. "Big-data applications in the government sector". Communications of the ACM , 57 (3), 78-85, . 2014.

The Comparison of Trainings and Skills of Big Data Experts in Germany and Turkey: Linked-in Data Mining Application

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 35 - 43, 13.07.2019

Öz

Big data technologies are a recent emerging research field
that is spreading worldwide; so, demand for qualified specialists is also
increasing accordingly. In this context, appropriate training for potential
candidates is becoming even more critical to meet the criteria for government
and market requirements. The candidates acquire various skills from the various
training platforms including postgraduate courses, online trainings, training
seminars. Therefore, content of training program must be properly aligned with
sector needs to be able to supply qualified specialists.
In this
study, Germany and Turkey were discussed. The training information and skills
of the individuals working as big data experts in both countries were obtained
from LinkedIn profiles by using data mining techniques and statistical analyzes
were made. And the skills and training of experts between the two countries
were compared.
The expected skills of the experts working in the field of
big data were determined. It has contributed to the process of specialization
of individuals who want to work in the field of big data and it is thought that
it will guide to similar studies.

Kaynakça

  • [1] Jin, X., Wah, B. W., & Wang, Y. "Significance and challenges of big data research". Big Data Research , 2 (2), 59-64, 2015
  • [2] Çiğdem, Ş., & Seyrek, İ. H. "İşletmelerde Büyük Veri Uygulamaları: Bir Literatür Taraması" 2. Ulusal Yönetim Bilişim Sistemleri Kongresi (s. 45-46). Erzurum: Atatürk Üniversitesi, 2015
  • [3] Rençber, S.Ö., Büyük Veri Kullanımının Teknoloji Kabul Modeli ile İncelenmesi: Lisansüstü Eğitim Örneği. Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye, 2019.
  • [4] Gürsakal, N. Büyük Veri. Dora Basım Yayınevi.Bursa, Türkiye, 2014.
  • [5] Beyer, M., & Laney, D. The Importance of 'Big Data': A Definition. Gartner: https://www.gartner.com/doc/2057415/importance-big-data-definition. (11.03.2019).
  • [6] Poulovassilis, A. Big Data and Education. BirBeck Üniversitesi of London: http://www.dcs.bbk.ac.uk/oldsite/research/techreps/2016/bbkcs-16-01.pdf. (23.04.2019).
  • [7] Schroeck, M., Shockley, R., Smart, J., Romero-Morales, D., & Tufano, P. “Analytics: The real-world use of big data”. IBM Global Business Services , 12, 1-20, 2012.
  • [8] Morabito, V. Big Data and Analytics: Strategic and Organizational Impacts. 1st ed., Switzerland, Springer, 2015.
  • [9] Addo-Tenkorang, R., & Helo, P.. "Big data applications in operations/supply-chain management: A literature review". Computers & Industrial Engineering 101 , 528-543, 2016.
  • [10] Chen, M., Mao, S., & Liu, Y. "Big data: A survey". Mobile networks applications , 19 (2), 171-209, 2014.
  • [11] Kim, G.-H., Trimi, S., & Chung, J.-H. "Big-data applications in the government sector". Communications of the ACM , 57 (3), 78-85, . 2014.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serhat Ömer Rençber 0000-0002-5909-4633

Abdulkadir Özdemir 0000-0002-7544-5579

Yayımlanma Tarihi 13 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Rençber, S. Ö., & Özdemir, A. (2019). Almanya ve Türkiye’deki Büyük Veri Uzmanlarının Eğitim ve Yeteneklerinin Karşılaştırılması: Linked-in Veri Madenciliği Uygulaması. Veri Bilimi, 2(1), 35-43.



Dergimizin Tarandığı Dizinler (İndeksler)


Academic Resource Index

logo.png

journalseeker.researchbib.com

Google Scholar

scholar_logo_64dp.png

ASOS Index

asos-index.png

Rooting Index

logo.png

www.rootindexing.com

The JournalTOCs Index

journal-tocs-logo.jpg?w=584

www.journaltocs.ac.uk

General Impact Factor (GIF) Index

images?q=tbn%3AANd9GcQ0CrEQm4bHBnwh4XJv9I3ZCdHgQarj_qLyPTkGpeoRRmNh10eC

generalif.com

Directory of Research Journals Indexing

DRJI_Logo.jpg

olddrji.lbp.world/indexedJournals.aspx

I2OR Index

8c492a0a466f9b2cd59ec89595639a5c?AccessKeyId=245B99561176BAE11FEB&disposition=0&alloworigin=1

http://www.i2or.com/8.html



logo.png