The recent Covid-19 outbreak has profoundly altered our lives. We have begun to communicate more frequently online than ever before. As a result, social media and social messengers have begun to play an increasingly important role in our everyday lives. Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, Whatsapp, and Telegram are some of the most widely utilized social media platforms. Whatsapp announced a change to its data privacy policy for end users in Turkey in January 2021. This shift has raised global awareness and concern about data privacy and security. This study will look at whether this change caused consumers to switch to other apps like Telegram or Signal as a result of the change. It will also look into whether there is a gender difference in how people use social media applications. For data collection, the study employs the survey method. A total of 489 students from eight different universities responded to the poll. Frequency analysis was used to analyze the data from this study. This study differs from others in the literature in that it focuses specifically on the Whatsapp contract modification and users' reactions to the contract change.
Social Messengers Whatsapp Frequency Analysis Privacy Policy Covid-19
Son zamanlarda yaşanan Covid-19 salgını hayatımızı derinden değiştirdi. Her zamankinden daha sık çevrimiçi iletişim kurmaya başladık. Sonuç olarak, sosyal medya ve sosyal haberciler günlük hayatımızda giderek daha önemli bir rol oynamaya başladı. Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, Whatsapp ve Telegram en çok kullanılan sosyal medya platformlarından bazılarıdır. Whatsapp, Ocak 2021'de Türkiye'deki son kullanıcılar için veri gizliliği politikasında bir değişiklik yaptığını duyurdu. Bu değişiklik, veri gizliliği ve güvenliği konusunda küresel farkındalığı ve endişeyi artırdı. Bu çalışma, bu değişikliğin tüketicilerin Telegram veya Signal gibi diğer uygulamalara geçiş yapmasına neden olup olmadığını inceleyecektir. Ayrıca, insanların sosyal medya uygulamalarını nasıl kullandıkları konusunda cinsiyet farkı olup olmadığına da bakılacaktır. Veri toplama için, çalışmada anket yöntemi kullanılmaktadır. Ankete sekiz farklı üniversiteden toplam 489 öğrenci yanıt verdi. Bu çalışmadan elde edilen verileri analiz etmek için frekans analizi kullanılmıştır. Bu çalışma, özellikle Whatsapp sözleşme değişikliğine ve kullanıcıların sözleşme değişikliğine tepkilerine odaklanması bakımından literatürdeki diğerlerinden farklıdır.
Social Messengers Whatsapp Frequency Analysis Privacy Policy Covid-19
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Dergimizin Tarandığı Dizinler (İndeksler)
Academic Resource Index | Google Scholar | ASOS Index |
Rooting Index | The JournalTOCs Index | General Impact Factor (GIF) Index |
Directory of Research Journals Indexing | I2OR Index
|