Amaç: Bu çalışma, havacılıkta dijitalleşme ve verimlilik ilişkisini ele alan akademik çalışmaların analizi ile Endüstri 4.0 ve elementlerinin havacılıkta verimlilik üzerine katkısını ortaya koymayı amaçlamaktadır.
Yöntem: Dijital dönüşüm sürecinin çok yeni olması, uygulamadaki kısıtlı imkânlar ve sektörde bu etkiyi doğrudan araştırmak için yeterli veri olmadığı düşünüldüğü için akademik araştırmalar üzerinden bir içerik analizi yapılmıştır. Web of Science ve Scopus veri tabanlarında ‘Havacılık, Dijital ve Verimlilik’ kelimeleri üzerinden yapılan aramada listelenen sonuçlar içerisinde anahtar kelimelerin eş-birlikteliğine dayalı eşleşmeyi görselleştirmek için VOSViewer yazılımı kullanılmıştır.
Bulgular: Alfabetik sıra ile ‘Dijital İkiz, Nesnelerin İnterneti, Teknoloji, Yapay Zekâ, Yenilik’ anahtar kelimeleri sonuçlarda öne çıkmaktadır. İlgili çalışmalar teknolojik, çevresel ve yönetimsel ana başlıklarında sınıflandırılmıştır. Teknoloji kümesini oluşturan çalışmalar ‘aerodinamik, havaaracı, motor, kalite, yenilikçi’ gibi kelimeleri içermektedir. Çevresel kümeyi oluşturan çalışmalar “yakıt, emisyon, enerji gibi kelimeleri” içerirken yönetimsel kümeyi oluşturan çalışmalar ‘Çevresel’ ve rekabet, havalimanı, havayolu, kalkınma gibi kelimeleri içermektedir. Tüm çalışmaların odağındaki “dijital ikiz” kavramı üzerinden değerlendirmeler yapılmış ve kavramın yönetim ve pazarlama açısından yaklaşımlarına dikkat çekilmiştir.
Özgünlük: Çalışma bu alanda yapılan ilk ve tek içerik analizi olması sebebiyle özgün bir çalışma iken elde edilen sonuçların da araştırmacılar ve profesyonellere yol gösterici olabileceği düşünülmektedir.
Havacılık Dijital Dijital İkiz Verimlilik Hizmet Pazarlaması
Purpose: This study aims to demonstrate the contribution of Industry 4.0 and its elements on efficiency in aviation by analysing academic studies on the relationship between digitalization and productivity in aviation.
Methodology: Since the digital transformation process is very new and the limited opportunities in practice, and the lack of data to directly investigate this effect in the sector, a content analysis has been made through academic research. VOSViewer software was used to visualize the matches based on the co-occurrence of keywords among the results listed in the search made on the words ‘Aviation, Digital and Productivity’in Web of Science and Scopus databases.
Findings: The keywords ‘Digital Twin, Internet of Things, Technology, Artificial Intelligence, Innovation’ stand out in alphabetical order. Related studies are classified under the main headings of technological, environmental, and managerial. The studies that make up the technology cluster include words such as ‘aerodynamics, aircraft, engine, quality, innovative.’ While the studies that make up the environmental cluster include “words such as fuel, emissions, energy, etc.”, the studies that make up the administrative cluster include ‘Environmental’ and competition, airport, airline, development, etc. contains words. In the focus of all these studies, the concept of “digital twin” stands out. In the study, evaluations were made in this sense, and attention was drawn to the approaches of the ‘digital twin’ concept in terms of management and marketing.
Originality: The study is the first and only content analysis in this field. the results obtained may also be a guide for researchers and professionals.
Aviation Digital Digital twin Productivity Service Marketing
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Ocak 2022 |
Gönderilme Tarihi | 26 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.