In this study performance measurements are examined to determine in what ways businesses have experienced changes in their performances after having started to use e-business systems. Through reviewing the literature for performance measurement that could be used for e-business systems, the study puts forward a relatively more inclusive performance- measurement set. The measurements are examined in eight main groups, including product, production process, costs, financial indicators, delivery system, procurement system, process flexibility, and customers.
Bu çalışmada, işletmeler tarafından yaygın olarak kullanılmaya başlanan e-iş sistemlerinin uygulamaya konulduktan sonra işletme performansı¬na ne yönde katkı sağladığını belirlemeye yönelik olarak kullanılabilecek performans ölçütleri incelenmiştir. Literatürde bu konuda önerilen ölçütler incelendikten sonra e-iş sistemlerini kullanan işletmelerin performansının ölçümünde kullanılabilecek ölçütler seti önerilmiştir. Bu ölçütler; ürün, üretim süreci, maliyetler, finansal göstergeler, teslimat sistemi, tedarik sistemi, süreç esnekliği ve müşterilerle ilgili olmak üzere sekiz ana grupta ele alınmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2008 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 2 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.