The Supermarket sector in Turkey is dramatic change during the last ten years. This change in the süpermarket sector is both on the infrastructural changes and consumer preferences, attitudes This paper aims to determine consumers' perception of, and attitude toward, local and natinal süpermarkets. A total of 391 respondents were included in this research and face to face interviews were conducted to collect data. Respondents are carried out personel who worked in the public sector located in the town of Sivas. For the analysis of the data; frequencies, percentages, chi square analysis and t test are used. Implications of findinds are discussed within the context of retailing and consumer purchase behavior
Türkiye'deki süpermarket piyasası son on yılda hızlı bir şekilde değişiklik göstermiştir. Süpermarket piyasasındaki bu değişiklik hem yapısal anlamda hem de tüketicilerin davranışları ve tercihleri üzerindedir. Bu araştırmanın temel amacı, tüketicilerin yerel ve ulusal süpermarketlere yönelik tutum ve algılamalarının belirlenmesini amaçlamaktadır. Toplam 391 cevaplayıcı araştırma kapsamında olup, hazırlanan anketler yüz yüze görüşme yoluyla cevaplandırılmıştır. Cevaplayıcılar Sivas'taki kamu sektöründe çalışanlardan seçilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde frekans dağılımları, yüzde “ki kare analiz”i ve “t testi” uygulanmıştır. Araştırmadaki bulgular yerel ve ulusal market tercihleri bağlamında tartışılmıştır.
süpermarket perakendecilik sektörü tüketici tüketici tercihleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2009 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Sayı: 3 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.