Changing economic balances in the world has brought a wide range of differences in areas from production to education standards. Enterprises are trying to educate their workers in areas of both professional and personal skills to increase their market shares and to be a permanent leader. Thus, enterprises intend to help ensuring the production of qualified products and to make the production process more efficient via their workers. It is evident that the prerequisite for obtaining maximum performance from qualified personnel is to design working environment optimally. In this study, firstly, information about the status of ready to wear clothing and textile sectors in the world and Turkey are elaborated, then the definition, purpose and scope of ergonomics science are explained. Besides, contributions to enterprises provided by ergonomic regulations in production environments and emotional changes that these regulations generated on workers are presented by benefiting from the previous researches done in these areas. Furthermore, it is tried to be explained how the quality, brand and branding process, which have vital importance for today's world market, are affected from these applications.
Dünya üzerinde değişen ekonomik dengeler, üretimden eğitim standartlarına kadar pek çok farklılığı da beraberinde getirmiştir. İşletmeler, pazar paylarını geliştirmek ve sürekli önde olabilmek için çalışanlarını hem mesleki alanda hem de kişisel becerilerini geliştirmek adına eğitmeye çalışmaktadırlar. Böylece işletmeler, çalışanları aracılığıyla üretim sürecini daha verimli kılmak ve kaliteli ürün üretilmesini sağlamaya yardımcı olmayı amaçlamaktadırlar. Kalifiyeli elemanlardan en üst düzeyde verim elde edilmesinin ön koşulunun, çalışma ortamının optimal şekilde tasarlanmasıyla mümkün olacağı gerçeği ortadır. Bu çalışmada, öncelikle dünyada ve Türkiye'de tekstil ve hazır giyim sektörünün durumu hakkında bilgi verilmiş, daha sonra da ergonomi biliminin tanımı, amacı ve kapsamı hakkında açıklamalarda bulunulmuştur. Yine bu alanda yapılmış araştırmalardan da yararlanılarak, üretim ortamlarında yapılan ergonomik düzenlemelerin işletmelere sağladığı katkılar ve çalışanlarda meydana getirdiği duygusal değişiklikler ortaya konulmuştur. Ayrıca, günümüz dünya pazarında işletmeler için hayati önem taşıyan kalite, marka ve markalaşma sürecinin, bu uygulamalardan nasıl etkilendiği açıklığa kavuşturulmaya çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2012 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 4 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.